PMnormal Skrevet 11. september 2007 Del Skrevet 11. september 2007 (endret) Pfft. Som om jeg noensinne kan ta feil. Nå står sannelig ikke verden til påske. 50mm f/1,7 var et glimrende objektiv som optisk var på høyde med 1,4. Det var ment som et mer kompakt og lettere alternativ. Sårt savnet for de som ønsker et rimeligere portrettobjektiv til Pentax. Ok da, Tim. Du skal få en smiley Endret 11. september 2007 av PMnormal Lenke til kommentar
Napoleon XIV Skrevet 11. september 2007 Del Skrevet 11. september 2007 På denne siden kan du bl.a se på haugevis av bilder, tatt av sikkert glade amatører; med diverse Pentax apparatur og objektiver. Av og med f.eks Pentax DA 70 mm F2.4 Limited kan du studere 350 stk bilder. Dette blir hvertfall min neste objektiv investering:o) http://www.pbase.com/cameras/pentax Scroll nedover forbi alle kameraene og det nevnte DA 70 ser du øverst på objektivlista..... ;o) Lenke til kommentar
reybr Skrevet 12. september 2007 Del Skrevet 12. september 2007 (endret) Aner ikke hva du har fra før av eller ikke, men hvis du skal ha utstyr som er litt billigere (og glemmer optikk), hva med en kabelutløser eller en fjernkontroll? Eventuelt batterigrep? Endret 12. september 2007 av reybr Lenke til kommentar
Freeload Skrevet 12. september 2007 Forfatter Del Skrevet 12. september 2007 (endret) Aner ikke hva du har fra før av eller ikke, men hvis du skal ha utstyr som er litt billigere (og glemmer optikk), hva med en kabelutløser eller en fjernkontroll? Eventuelt batterigrep? 9478706[/snapback] Oi - godt tenk! Har siklet på kabelutløser, eller aller helst en fjernkontroll for litt kreativ bruk. Tenkte bare ikke på det når jeg skulle lage liste. Takker Har som sagt en gammel 50mm, men må si at PM og Tim har satt i gang litt lenslust på en lyssterk 50mm med AF igjen... 55-200 kan jo vente den Har sett litt på blitsen jeg linket inn, og den har ledetall 30 ved 50mm, men når jeg prøver å sammenligne med blitser fra Canon/Nikon har de ledetall ved helt andre brennvidder. Hvordan stiller AF-360FGZ seg til "vanlig" innebruk? Er den passe sterk eller en liten pingleblits som knapt overgår den innebygde blitsen til K10D? Endret 12. september 2007 av Freeload Lenke til kommentar
Snirfle Skrevet 12. september 2007 Del Skrevet 12. september 2007 Batterigrepet til K10D har en sånn snasen liten beholder inni, der du kan lagre trådløs utløser og et minnekort. Fryktelig praktisk. Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 12. september 2007 Del Skrevet 12. september 2007 I og med at de oppgir ledetall ved 50mm, så er ledetall 30 mer enn nok til både vanlige og store stuer. Vertikalgrep er også et alternativ, som noen nevner. Det koster ikke for mye, og gir økt funksjonalitet når man tar bilder på høykant. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå