Gå til innhold

Litt problemer med ny XP versjon

OgnOmm

Anbefalte innlegg

Gikk fra media center ed på min bærbare til en xp pro når jeg formaterte nå, og fikk noen overraskende småproblemer.

Først: selve xp pro støtter hibernate, men jeg har ingen hibernate knapp jeg kan skru av maskina med. Er det noen måte å finne igjen den på?

Når jeg lukker igjen lokket på den bærbare vil jeg at ikke noe annet skjer enn at den stenger skjermen, og evt sender bildet på dvi-utgangen slik den gjorde før, men nå på en nye så slukker den ikke skjermen. Dvs at idet jeg lukker igjen skjermen lyser det fremdeles under der. Satte på "do nothing" alternativet ved lukking av skjerm i strømegenskaps-folderen. Er det noen mulighet til å få alt til å fungere som på den gamle windowsen?

Gadd ikke bruke imaget som ligger på pc'en med media center edition ettersom det da er med MASSE dritt som gjør maskina treg i starten, og rett og slett bare er irriterende.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Windows XP Pro har Hibernation, men det er ikke offisielt støttet av Microsoft.

Så om det funker vet bare du.

Dell Maskiner:

Viktigst og installere følgende saker i rett rekkefølge:

Dell™ Notebook System Software

Intel® Mobile Chipset Driver

Intel 945GM/PM or NVIDIA® GeForce® Go 7800 (G70) Video Driver

Ricoh® Media Card Reader

Broadcom® 440X 100/100 Integrated Controller

Wireless Mini-Card driver (if applicable)

SigmaTel® STAC 9200 Audio Driver

MDC driver

Bluetooth® driver (if applicable)

Synaptics® TouchPad™ Driver

QuickSet utilities

Hibernation stiller du blandt anna i Dell Quickset, eller i start -> kontrol panel -> Strøm styring.

Lenke til kommentar

Jeg har lagt inn drivere og alt slikt, og jeg har "enable hibernate" i strømstyrings-modusen, men den fungerer kun slik at maskina går i hibernate etter x-minutter. Jeg kan ikke slå av maskina med hibernate slik det er i dag. Og jeg kan ikke skjønne at jeg skal trenge dell quickset for det. Var jo nettop slike unødvendige programmer som gjorde at jeg la inn en annen versjon enn den som lå på image på disken.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...