Gå til innhold

$400 40GB PS3 with Spidey 3 Blu-ray pack-in


Torrevieja

Anbefalte innlegg

Det har dukket opp en scan fra et fransk blad som virker legitimt. 40 GB PS3 + FIFA 08 til €489. Prisen skal være €449 uten FIFA. Med norske avgifter blir vel det fort rundt 4000-4500 kr. i butikken når den kommer hit, så ikke fullt så billig som man opprinnelig har håpet. Datoen skal være 11.oktober.

 

thum5009470297820719air5.jpg

 

Uansett så mye som peker mot 40 GB-modellen nå at jeg blir overrasket hvis den ikke blir annonsert i neste uke.

Endret av kilik
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

40 GB PS3 i neste uke til €399:

 

Sources reveal 40GB PS3 is to retail at €399 in Italy – is a UK cut next?

 

MCV media partner Gamestore Magazine reports that from October 10th Italian gamers will have the choice of a new 40GB PS3 for €399 or the starter pack which includes two games and an extra pad for €499.

MCV

 

Antar man kan legge på en ekstra null og få de veiledende norske prisene...

Lenke til kommentar
40 GB PS3 i neste uke til €399:

 

Sources reveal 40GB PS3 is to retail at €399 in Italy – is a UK cut next?

 

MCV media partner Gamestore Magazine reports that from October 10th Italian gamers will have the choice of a new 40GB PS3 for €399 or the starter pack which includes two games and an extra pad for €499.

MCV

 

Antar man kan legge på en ekstra null og få de veiledende norske prisene...

9626104[/snapback]

 

Så da kan jeg kjøpe 40gb PS3 for 4000kr eller 60gb PS3 som også støtter PS2 spill, og som har en ekstra kontroller og 2 spill for 4990.

 

Ikke mye til prisdropp egentlig vil jeg si.

Lenke til kommentar
Begge vil selvsagt støtte PS2 spill. Det er en software sak og de hadde ikke tjent en ting på å tatt bort det. Snarere tvert imot da de sikkert måtte hatt egen firmware updates til den versjonen. De ryktene er nok BULLSHIT!

9626193[/snapback]

Er helt enig i at det er en tåpelig ting å gjøre, og håper at det ikke skjer. Men det er ikke helt usannsynlig. De sparer riktig nok ikke på produksjonskostandene ved å ta den vekk, men de kan jo tjene i den forstand at det gir folk en grunn til å punge ut noen lapper ekstra for den fullverdige versjonen.

Lenke til kommentar
Begge vil selvsagt støtte PS2 spill. Det er en software sak og de hadde ikke tjent en ting på å tatt bort det. Snarere tvert imot da de sikkert måtte hatt egen firmware updates til den versjonen. De ryktene er nok BULLSHIT!

9626193[/snapback]

 

Det er så godt som bekreftet at 40gb PS3 ikke vil støtte PS2 spill. Er IKKE bare software.

Lenke til kommentar
Selv de nye konsollene har fortsatt grafikkprosessoren (GPU) til PS2 mens selve prosessoren (CPU) emuleres i software. De første PS3-ene i USA/Japan hadde både GPU og CPU til PS2.

 

Fjerner man begge blir det vanskelig med PS2-spill.

9626300[/snapback]

Du tar feil. De gamle hadde kun PS2ens GPU, de nye emulerer kun i software. I Europa har det vært software-emulering hele tiden.

Endret av Geofrank
Lenke til kommentar

Nei, her tar du feil. Her er hva som ble sagt før Euro-lanseringen:

 

"The current PS3 model that's available for purchase in Asia and North America achieves backwards compatibility through hardware, as each unit includes the "Emotion Engine + Graphics Synthesizer" combination CPU and graphics chip that powers the slim model PS2. The European version of the hardware will not have this chip.

 

 

To achieve backwards compatibility, the European model will rely on a combination of hardware and software. Sony is including hardware of some form that will take the place of the Graphics Synthesizer graphics chip. The Emotion Engine CPU functionality will be replicated entirely through software emulation"

 

PS3-blogg

Lenke til kommentar
Nei, her tar du feil. Her er hva som ble sagt før Euro-lanseringen:

 

"The current PS3 model that's available for purchase in Asia and North America achieves backwards compatibility through hardware, as each unit includes the "Emotion Engine + Graphics Synthesizer" combination CPU and graphics chip that powers the slim model PS2. The European version of the hardware will not have this chip.

 

 

To achieve backwards compatibility, the European model will rely on a combination of hardware and software. Sony is including hardware of some form that will take the place of the Graphics Synthesizer graphics chip. The Emotion Engine CPU functionality will be replicated entirely through software emulation"

 

PS3-blogg

9626360[/snapback]

Beklager for feilinformasjonen min, hadde rett og slett en gal kilde. De har visst fortsatt med en modifisert versjon av "graphics synthesizer", som de har flyttet inn mot RSX. En god artikkel om saken. Virker som om de skal slå sammen "graphics synthesizer" som en del av RSX, noe jeg tenkte det allerede var.

Endret av Geofrank
Lenke til kommentar

Okey, ble litt mange rykter på en gang nå synes jeg :p

For å ta det enkelt, er det nyeste nå at om noen uker vil du kunne kjøpe en PS3 med 40GB, som trekker litt mindre strøm, med 2 USB porter, sånn 65nm greie og ingen muligheter for PS2 spill? Dette vil du da kunne få for 4000 NOK i en norsk butikk? Er vel det samme XMB OS`et og systemet den kjører da?

 

Har jeg forstått allt riktig da? :p

Endret av LucarioX
Lenke til kommentar
Hvis ryktene stemmer, så ja.

 

Er vel egentlig bare mangelen på PS2-kompabilitet den gjengse forbruker vil merke noe til.

9627213[/snapback]

Hvorfor tar alle det som god fisk at den ikke har PS2 kompabilitet? Det er snakk om en software sak som ligger i firmwaren. Ikke egen komponent eller noe slik de første i USA hadde. Så det er nok bare en missforståelse der tenker jeg. selvsagt vil den ha bakoverkompabilitet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...