RBW Skrevet 10. september 2007 Del Skrevet 10. september 2007 Er det bare et PR-stunt med 1 GB minne på et GeForce 8600 GT-kort, eller kan det faktisk ha noe for seg? Les mer Lenke til kommentar
TiduZ Skrevet 10. september 2007 Del Skrevet 10. september 2007 Som jeg tenkte meg, 1 gb minne hjelper ikke på et slikt kort, kan ikke forestille meg at alt det blir tatt i bruk under normale spillforhold. Ikke hjelper det at minnet er tregt heller! Tror nok dette blir mer et "brifekort" Lenke til kommentar
VikinGz Skrevet 10. september 2007 Del Skrevet 10. september 2007 (endret) ufff å ufff... noen spiser brødskive med nugati, mens andre spiser nugati med brødskive... Som jeg tenkte meg, 1 gb minne hjelper ikke på et slikt kort, kan ikke forestille meg at alt det blir tatt i bruk under normale spillforhold. Ikke hjelper det at minnet er tregt heller! Tror nok dette blir mer et "brifekort" Ett typisk elkjøp reklame, brifekort Endret 10. september 2007 av VikinGz Lenke til kommentar
VikinGz Skrevet 10. september 2007 Del Skrevet 10. september 2007 dere skriver at dere tester også med Company of Heroes Call of Juarez hvor er de testene? Lenke til kommentar
Howard Skrevet 10. september 2007 Del Skrevet 10. september 2007 dere skriver at dere tester også med Company of Heroes Call of Juarez hvor er de testene? 9464603[/snapback] Hei, vi håper å komme tilbake med disse. Grunnet enorme forskjeller fra driver-versjon til driver-versjon, må vi se litt nærmere på det først. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 10. september 2007 Del Skrevet 10. september 2007 Kortene fra Gainward ser da pene ut.. Det skal dem ha.. Lenke til kommentar
kjeLL// Skrevet 10. september 2007 Del Skrevet 10. september 2007 jeg vet at jeg hadde kjpt det som 16åring. selv om jeg hadde blitt råda til no annet, dette er sånt som virklig får mitt blod til å koke. fy skam Gainward!! Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 10. september 2007 Del Skrevet 10. september 2007 For kort i denne klassen er 512MB t.o.m mye, så det sier seg selv at 1GB er en trillebårlast med smør på flesk. Lenke til kommentar
H_Bozz Skrevet 10. september 2007 Del Skrevet 10. september 2007 med tanke på at 8800gtx har 768mb minne så er det vel ganske logisk at 1gb er for mye? Ville vaert intressant å se dere kjöre SLI. Visstnok er 1gb for mye da og men 256 er kanske for lite? Lenke til kommentar
Zerd Skrevet 10. september 2007 Del Skrevet 10. september 2007 Hva med en graf over hvor mye minne som faktisk blir brukt under diverse spill? Lenke til kommentar
Rulator Skrevet 10. september 2007 Del Skrevet 10. september 2007 Litt useriøst av gainward dette. et skikkelig "reklame" / lure kort:( desverre vil nok mange bite på Lenke til kommentar
m3 Skrevet 10. september 2007 Del Skrevet 10. september 2007 (endret) Jeg skjønte ikke delen av testen som gjaldt HD video helt! Er det slik at jo mer prosent på grafen jo mer avlaster grafikkortet cpu eller omvendt! Hva er de prosentene egentlig...!? Og hvorfor er det 0% på den ene grafikkortet er det fordi det ikke foreligger målinger...? Endret 10. september 2007 av m3 Lenke til kommentar
Gordion Skrevet 10. september 2007 Del Skrevet 10. september 2007 Elkjøp har vel allerede bestilt et større parti med disse kortene tenker jeg, ser det for meg, "Kraftig skjermkort! 1024MB RAM!". Var virkelig ingen overraskelse at dette kortet ikke hadde bruk for all det minnet. Kanskje det går an å bruke minnet til noe annet, f.eks. som lagringsmedie? Greit for de få som sitter på 1000Mbit/s. Lenke til kommentar
aspic Skrevet 10. september 2007 Del Skrevet 10. september 2007 Haha.. Eg og hadde garantert kjøpt dette kortet om eg hadde vore yngre. Står i skulegårda og briefer med 1GB MINNE!!! på skjermkortet.. Lenke til kommentar
Januar333 Skrevet 10. september 2007 Del Skrevet 10. september 2007 ser at elkjøp reklamerer i avisen med 8800gts 320mb til 2995.. Men må jo være en eller annen grunn til at de flesker til med mye minne?(utenom å lure kjøpere). Muligens det er en forldel med vidioredigering eller noe. Lenke til kommentar
aspic Skrevet 10. september 2007 Del Skrevet 10. september 2007 (endret) Kven "mann-i-gata" driv med hardcore videoredigering? Om det er ein fordel med meir minne that is Endret 10. september 2007 av aspic Lenke til kommentar
Turbo sindre Skrevet 10. september 2007 Del Skrevet 10. september 2007 Hva med overclocking da Hadde vært moro å se om det ble no bedre da ..... Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 10. september 2007 Del Skrevet 10. september 2007 Jeg skjønte ikke delen av testen som gjaldt HD video helt!Er det slik at jo mer prosent på grafen jo mer avlaster grafikkortet cpu eller omvendt! Hva er de prosentene egentlig...!? Og hvorfor er det 0% på den ene grafikkortet er det fordi det ikke foreligger målinger...? 9465814[/snapback] Det kan hende den er omvendt. At den med 0% er utgangspunktet, og at besteman bruker 55.5 % mindre av CPUen. Uansett så ser det litt rart ut. Lenke til kommentar
zargblatt Skrevet 10. september 2007 Del Skrevet 10. september 2007 Poenget med minne på et grafikkort er å få plass til texturer uten å måtte hente dei ifra det vanlige minne over bussen. Grunnen er logisk nokk at det tar lengre tid, men og at det bruker prosessorkraft unødig. Om man har mer tekturer enn grafikkortminne må man derfor swappe til og ifra hovedminne på samme måte som vanlig minne blir swappet til harddisk. Dei fleste spel har innebygd funksjon for å fylle grafikkminne på en fornuftig måte men om det ikkje er nok plass har spelet 2 valg. 1. Bruke lavere kvalitet texturer. 2. Hente texturer fra hovedminne som gir lavere FPS. Man må også tenke på at endel minne går bort i ulike buffer, spesielt gjelder dette om man benytter AA. 256MB blir gjerne derfor litt lite, spesielt om man kjører store oppløsninger eller 2skjermer. Man kan da teroertisk oppdage at texturkvaliteten går ned (blir litt mer blurrete bilder) eller at man mister fps. Meir minne har derfor ingen betydning for hverken SLI eller overklokking av GPU. Dessuten er dei aller fleste spel idag optimalisert for mellom 256-512MB skjermkort. IMO 360MB er passelig i forhold til dagens spel og oppløsing på skjermer, 512MB gir lite extra og 1GB er bare tull. Kjøp heller kort med raskere minne og overklokk GPU. Kanskje man etterkvart får DX10 spel med høgkvalitets texturer som gjer seg nytte av 512-1024MB. Men da må ivertfall GPU være av tilsvarende kvalitet. Dette er en gimmic så ikkje gå i fella å tru at 1GB er nokke bedre en 512MB. Heller tvert om, man fpr meir speed for pengene med MINDRE minne! Lenke til kommentar
zargblatt Skrevet 10. september 2007 Del Skrevet 10. september 2007 Jeg skjønte ikke delen av testen som gjaldt HD video helt!Er det slik at jo mer prosent på grafen jo mer avlaster grafikkortet cpu eller omvendt! Hva er de prosentene egentlig...!? Og hvorfor er det 0% på den ene grafikkortet er det fordi det ikke foreligger målinger...? 9465814[/snapback] Det kan hende den er omvendt. At den med 0% er utgangspunktet, og at besteman bruker 55.5 % mindre av CPUen. Uansett så ser det litt rart ut. 9467288[/snapback] Ser ikkje rart ut i heile tatt. Dette er % prosessorbruk under avspilling. Grunnen dei gode modellane er på bunn er fordi Nvidia har dårlige akselleratorer, medan toppmodellen til ATI ikkje har aksellerering i heiletatt.... sjekk denne linken for tester og info. Anandtech HD Video decoder test Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå