Gå til innhold

Program for innhenting og sortering av database.


Anbefalte innlegg

Vet ikke om denne posten bør postes ett helt annet sted i forumet, men vi prøver.

 

Greia er at jeg bruker i dag Excel for importering av databasefiler fra et MPS-system her på jobben, via MS SQL, Query. Dette gjøres i forbindelse med at jeg ønsker diverse data i ett mer oversiktlig format en hva MPS-systemet i seg selv klarer og gi.

 

Det jeg lurer på er om det går an og gjøre dette uten Excel, F.eks lage ett program som kan vise tabeller på "lik" måte som Excel, og med muligheter for filtrering, summering oll.

Hvor avansert er det eventuelt å få til dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du ikke er interesert i å bruke måneder og år på å lære deg å programmere så vil jeg heller anbefale å enten holde seg til Excel, eller å lære deg litt Access. Med Access kan du lage fine "grensesnitt" på dataene. Du kan også la tallene ligge i SQL Server og kun bruke Access for å vise dem for brukeren.

Lenke til kommentar

Med f.eks. VB.NET tror jeg du skal klare å legge grunnlaget for et slikt program i løpet av et par døgn. Dette forutsetter at du er innstillt på å lære deg VB.NET og har en god bok tilgjengelig. Hvis du bruker Excel så kan det hende at du kan litt VBA, og da kan du "by default" litt VB.NET.

 

Hvis du skal ha alle de funksjonene du nevner tror jeg nesten at Excel er et godt valg. Men det er jo ingen utfordring ;)

 

-C-

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...