brainware Skrevet 10. september 2007 Del Skrevet 10. september 2007 Har brukt D2X og Sigma 15-30 f3.5-f4.5 Lenke til kommentar
Onkel Kompost Skrevet 10. september 2007 Del Skrevet 10. september 2007 Wow. Det bildet likte jeg. Flott farger, og tåken legger en litt fin mystisk/primitiv og diffus stemning over bildet. Litt sånn "Primordial Ooze". Dette er definitivt et bilde jeg kunne ha tenkt meg å ha over sofaen, hadde jeg fått en større versjon som jeg kunne fått printet ut i A3-format. En annen ting som jeg legger vekt på, og som mange nok er uenig med meg i, er at bildet ser ut som det ikke har gjennomgått noe særlig etterbehandling, selv om fargene var voldsomt spesielle. Godt jobbet! Jeg synes heller ikke det er for mye av verken sjø eller himmel. Det gråe preget som disse hard fungerer veldig bra som en "ramme" for settingen. Blinkskudd kalles det vel. Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 10. september 2007 Del Skrevet 10. september 2007 Har ikke overdrevet interesse for landskap, men brainwaves sine må jeg ofte kommentere. Det er fordi han evner å skape noe av den estetikken jeg liker i de klassiske landskapsfotografiene, og jeg håper han en dag tar til fornuft og anskaffer seg en brukt Linhof, eller en slik rimelig japansk trekasse med belg som KR bruker. Da har vi kanskje en ny mester på gang. Lenke til kommentar
brainware Skrevet 10. september 2007 Forfatter Del Skrevet 10. september 2007 (endret) PMnormal ! Takk for de hyggelige ordene. Du kommer virkelig med innspill som er inspirerende. Det er sikkert mange som har gjort de samme tankene om utstyr, men allikevel velger den enkleste og mest moderne løsningen. Det skal bli spennende å følge utviklingen digital 35mm kontra digital mellomformat, siden det er her valgets kvaler antagelig vil ligge for meg . Endret 10. september 2007 av brainware Lenke til kommentar
brainware Skrevet 10. september 2007 Forfatter Del Skrevet 10. september 2007 Takk Onkel Kompost ! (Jeg ble visst revet med og slettet mitt tidligere svar til deg). Ja, jeg har vært veldig varsom med den originale stemningen, og har bare dratt opp skyggepartiene noe med D-lightning, finjustert WB og EV, var spesiellt forsiktig med levels og curves. Ellers har jeg skarpet opp bildet, og beholdt kamerainnstillingene ellers. Lenke til kommentar
Fiskeoppdretter Skrevet 10. september 2007 Del Skrevet 10. september 2007 Stilig bilde, brainware. Hvor i verden ble bildet tatt? Lenke til kommentar
HrSteen Skrevet 10. september 2007 Del Skrevet 10. september 2007 Jeg leter etter feil men kan ikke finne noen. Herlig bilde. Den eneste negative kritikken blir at bildet passer ikke helt på skjermen min! Lenke til kommentar
ChrchBrnr Skrevet 10. september 2007 Del Skrevet 10. september 2007 Er ikke ofte et bilde havner rett på desktop'en min, er ingen ekspert men elsker landskaps bilder og liker å ta slike bilder selv. Dette er noe av det flotteste jeg har sett på lang tid. Meget pent! Lenke til kommentar
brainware Skrevet 10. september 2007 Forfatter Del Skrevet 10. september 2007 Takk Craigmick ! Det er fra Svalbard. Lenke til kommentar
brainware Skrevet 10. september 2007 Forfatter Del Skrevet 10. september 2007 Takk stoners ! Jeg gjorde mitt beste, men kan ikke si at jeg finner det feilfritt. Men takk, det var overveldende respons! Lenke til kommentar
brainware Skrevet 10. september 2007 Forfatter Del Skrevet 10. september 2007 Takk ChrchBrnr ! Hyggelig at du likte bildet så godt ! Jeg er langt fra så fornøyd med alt selv! Forresten ser jeg mange ekstremt gode bilder på forskjellige fora fra forskjellige fotografer som ikke kaller seg eksperter, så jeg setter tilbakemeldingen høyt ! Lenke til kommentar
Krom-stag Skrevet 10. september 2007 Del Skrevet 10. september 2007 Jeg har et ord jeg: Fantastisk! Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 10. september 2007 Del Skrevet 10. september 2007 Veldig enig med de andre, fantastisk bilde. Har veldig sansen for de klare fargene og det ellers veldig skarpe bildet med kjempefin refleksjon i det stille vannet. Lenke til kommentar
brainware Skrevet 10. september 2007 Forfatter Del Skrevet 10. september 2007 Jeg har et ord jeg: Fantastisk! 9468283[/snapback] Takk Henrik ! Tror ikke bildet fortjener all denne rosen, men det var fantastisk hyggelig ! Lenke til kommentar
brainware Skrevet 10. september 2007 Forfatter Del Skrevet 10. september 2007 Takk Haraldson ! Litt overveldende positiv kritikk denne gangen, så takk for at du tar fram en begrunnelse. Lenke til kommentar
preje Skrevet 10. september 2007 Del Skrevet 10. september 2007 (endret) Et vakkert bilde du har fått til, og jeg har ingenting å utsette på det i grunn, men det skulle vært interessant å sett en versjon med en smule luftigere himmel. De grå skyene presser liksom bildet sammen på en måte, og blikket mitt stopper på det gule feltet i midten. Øynene mine blir liksom forhindret i å bevege seg lenger opp og "nyte" hele bildet. Synes forresten du har fått en fin forgrunn med flotte farger som står seg pent til det gule. Bra! Endret 10. september 2007 av preje Lenke til kommentar
brainware Skrevet 11. september 2007 Forfatter Del Skrevet 11. september 2007 Takk preje ! Det var hyggelig kritikk! Måtte dra fram råfila igjen da, og skarpet opp bildet, og med forsiktige kurver, ikke helt identisk med det forrige ifarten, men du får iallefall vurdert hele originalen. Lenke til kommentar
Toffer Skrevet 11. september 2007 Del Skrevet 11. september 2007 Nydelig bilde! Jeg likte det siste best, originalutsnittet, helt klart. Enig med preje. På det første bildet blir blikket holdt igjen på det gule i midten, samtidig som følelsen min sier meg det vil lengre opp. På det andre bildet fløt blikket mitt fritt fra det lille "skjæret" i forgrunnen, til langt opp i dalføret, med full harmoni. En annen ting må være at jeg føler bildet er et lite snev for gult. Men det kan være mangel på morgenkaffe, skjermen min, eller hodet mitt. Herlig bilde, jeg ramser ikke opp det positive for jeg klarer ikke sette fingeren på det. Men det er nå opplagt at det er flere positive enn negative punkter. Lenke til kommentar
brainware Skrevet 11. september 2007 Forfatter Del Skrevet 11. september 2007 Takk Toffer ! Som følge av kritikken din, som du har rett i, har jeg justert hvitbalansen slik at følelsen av gulbrun overvekt forsvinner, kanskje litt i kaldeste laget, men det blir en finjustering. Hadde ikke gjort noe med det i farten i forrige bilde, finjusterte også EV. Har brukt litt ekstra fargemetning, synes ikke fargene blir irriterende når hvitbalansen er justert. Finjustert støy og unsharp mask. Lenke til kommentar
kjelldell Skrevet 11. september 2007 Del Skrevet 11. september 2007 Nydelig landskap, kjempebra bilde! Flott glød i hele mellomgrunnen, og nydelig forgrunn. Fjellene er utrolig spesielle. Skulle gjerne vært på Svalbard eller Island... Et bilde jeg hadde brukt tid på å nyte på en utstilling! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå