vegham Skrevet 10. september 2007 Del Skrevet 10. september 2007 Hei Jeg er på jakt etter en 12" laptop eller en maskin som er lett å ta med seg. Har lett i noen måner uten lykke, ikke i Norge hvertfall. Årsaken til at jeg ikke finner noe som faller i smak er fordi jeg er på jakt etter en maskin med Linux eller uten opertiv system. Jeg kommer antagligvis til å legge inn min egen distrubusjon uansett. Jeg kommer til å bruke maskina hovedsaklig til web utvikling, film via tv-out, litt skole arbeid og litt spilling. Den idielle maskina er: - Intel - min. 2GB minne - 160 GB disk 5400rpm (grunnet stillhet) - 12-14" eller generellt liten og lett å ta med - Nvidia skjermkort (grunnet ATi sin elendige Linux støtte) - Ingen OS (vil ikke betale flere tusen for software jeg ikke skal bruke) - Bra med batterilevetid - Med eller uten optisk drev - WLAN, LAN, USB, TV-out og andre standarer - Må ikke være norsk tastatur - max. 16000kr Jeg tviler på at noen finner en slik maskin, men det er vert et forsøk. Lenke til kommentar
TommyGun77 Skrevet 10. september 2007 Del Skrevet 10. september 2007 Dell XPS m1330 passer dine behov hvis du ser bort i fra det med os. Lenke til kommentar
phax Skrevet 10. september 2007 Del Skrevet 10. september 2007 (endret) Dell XPS M1330, dekker alle dine krav (untatt ett.) Er det så forferdelig å få OS med en fantastisk god maskin til en fine fin pris, når du likevel ikke finner ett bedre alternativ uten OS? Bare tenk at programvaren er gratis, så klarer nok samvittigheta og svelge kjøpet. edit: to leeeit! Endret 10. september 2007 av phax Lenke til kommentar
Olaat Skrevet 10. september 2007 Del Skrevet 10. september 2007 http://www.multicom.no/SystemConfigurator....519693;c:100559 ?? Lenke til kommentar
Faxfinn Skrevet 10. september 2007 Del Skrevet 10. september 2007 Hva med å prøve deg med Mac? Har nettopp fått min MacBook til 11 tusen kroner, har da 2gb ram, 120 gb harddisk og intel c2d 2,16 ghz. Funker som en drøm, du kan ha windows på den om ønskelig, og mange distroer støtter nå Intel plattformen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå