Herr Brun Skrevet 10. september 2007 Del Skrevet 10. september 2007 Jeg ville satt veldig pris på at Hw.no heller brukte tid på å avlive myten om at postoppkrav er tryggere, og dermed fjerne folks falske trygghet og la vær å gi allerede griske posten mer penger en nødvendig. Kan du være så snill å gå nærmere inn på den? På hvilken måte er ikke postoppkrav tryggere for kjøper? 9464771[/snapback] Det er tryggere av den enkle grunn at du fortsatt betaler på forhånd, uten å vite at det du betaler for er det du tror det er. Lenke til kommentar
hamsterbom Skrevet 10. september 2007 Del Skrevet 10. september 2007 Jeg ville satt veldig pris på at Hw.no heller brukte tid på å avlive myten om at postoppkrav er tryggere, og dermed fjerne folks falske trygghet og la vær å gi allerede griske posten mer penger en nødvendig. Kan du være så snill å gå nærmere inn på den? På hvilken måte er ikke postoppkrav tryggere for kjøper? 9464771[/snapback] Jeg har vel streng tatt forklart hvorfor i posten du har sakset ifra. Men kort fortalt så er det fordi du med begge betalingsformer(postoppkrav og forhåndsbetaling) er nødt til å betale før du har mulighet til å kontrollere varen. 9464797[/snapback] Beklager jeg bare skum leste, den var så lang;p At man ikke kan kontrollere varen er egentlig hovedgrunnen til at jeg unngår alt brukt, selv en liten ripe er nok til å ødelege gleden ved det kjøpet. Mulighet til å møte folk først er kos. Lenke til kommentar
aspic Skrevet 10. september 2007 Del Skrevet 10. september 2007 Eller som trafikklæraren min ordla seg: "Eg kjøper ikkje andre folks problem" Dette var i henhold til bilkjøp då, men anyway Lenke til kommentar
hamsterbom Skrevet 10. september 2007 Del Skrevet 10. september 2007 Eller som trafikklæraren min ordla seg: "Eg kjøper ikkje andre folks problem" Dette var i henhold til bilkjøp då, men anyway 9464919[/snapback] Bilkjøp er vel noe av det mest skremmende man kan begi seg inn på, kan krabbe rundt bilen nærmere en time og enda ikke ha oversikt over event. kjøp. Lenke til kommentar
Zerd Skrevet 10. september 2007 Del Skrevet 10. september 2007 Fins det ikke noe ebay-lignede paypal-system i norge? Har dere tenkt å implementere noe slikt i det nye bruktmarkedet? Lenke til kommentar
aspic Skrevet 10. september 2007 Del Skrevet 10. september 2007 Rett meg om eg har misforstått, men eit slikt pay-pal system vert vel urettferdig imot selgaren? =o Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 10. september 2007 Del Skrevet 10. september 2007 Det er desverre et faktum at svindlere finnes og det rammer oss andre.Jeg selger kunn mot forhåndsbetaling fordi det viser seg at svindleren minst like ofte sitter i andre enden som kjøper. 9464092[/snapback] Det er endel folk som ikke direkte er svindlere, men som ikke klarer å tenke seg om før de gjør en avtale også, og plutselig gjør det til ditt problem, de angrer på kjøpet, eller får et bedre tilbud etter at de har inngått en avtale med deg, slikt er også frustrende. Selv prøver jeg å være så imøtekommende som mulig med personopplysninger når jeg skal selge ting, så folk kan stole på meg. AtW Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 10. september 2007 Del Skrevet 10. september 2007 (endret) Stor applaus til hw.no og utvikklingen av "bruktmarked versjon 2.0". Gleder meg til det kommer. Endret 10. september 2007 av Slettet-XHLacM Lenke til kommentar
Halvt horn ost skinka piffi varmt Skrevet 10. september 2007 Del Skrevet 10. september 2007 (endret) Dagens bruktmarked er ikke akkurat spesielt bra så jeg ser også fram til at "versjon 2.0" kommer Endret 10. september 2007 av heanwi Lenke til kommentar
Muffinman Skrevet 10. september 2007 Del Skrevet 10. september 2007 Det er desverre et faktum at svindlere finnes og det rammer oss andre.Jeg selger kunn mot forhåndsbetaling fordi det viser seg at svindleren minst like ofte sitter i andre enden som kjøper. 9464092[/snapback] Samme her. Det holder som regel å henvise til profilen min på forumet her så går det greit. Har også forhåndsbetalt varer, men kun småsummer. Men det er nok lurt å kjenne ekstra godt på magefølelsen før man gjør det, selv om det er snakk om beløp man har råd til å tape. Og det går jo alltids an å sende noen "kamerater" på besøk om man blir svindlet, om ikke annet for prinsippet... Lenke til kommentar
sablabra Skrevet 10. september 2007 Del Skrevet 10. september 2007 Jeg har alltid solgt med forhåndsbetaling, da jeg er sikker på at kjøperen ikke lar pakka ligge på postkontet og aldri henter den... Dessuten kommer pengene raskt inn og frakten blir billigere. Aldri har noen hatt noen innvendinger mot det heller, så jeg håper ikke artikler som det her gjør at folk slutter helt med forhåndsbetaling. "Face to face" er selvsagt det beste, men det lar seg sjeldent løse pga. store avstander. Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 10. september 2007 Del Skrevet 10. september 2007 Tja,hva med et register over useiøse selgere/kjøpere på bruktmarkede Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 10. september 2007 Del Skrevet 10. september 2007 Tja,hva med et register over useiøse selgere/kjøpere på bruktmarkede 9466434[/snapback] De har en slik ordning på www.airsoftguns.info. En slik ordning burde være mulig å få her også Lenke til kommentar
aspic Skrevet 10. september 2007 Del Skrevet 10. september 2007 (endret) Men er jo easy as dell å lage nytt brukernamn/epost osv =/ Då burde det vere noko IP-basert, men det ville igjen øydeleggje for kommunale adresser (skuler, bibliotek osv). Endret 10. september 2007 av aspic Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 10. september 2007 Del Skrevet 10. september 2007 Med telefonnummer blir det ganske mye vanskeligere å komme seg rundt svartelisten. Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 10. september 2007 Del Skrevet 10. september 2007 Med telefonnummer blir det ganske mye vanskeligere å komme seg rundt svartelisten. 9467375[/snapback] Om man svindler noen for 2-3000 så er ikke et par hundre for en ny kontantpakke så mye da Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 10. september 2007 Del Skrevet 10. september 2007 Selvfølgelig er det ikke det, men alle monner drar. Dessuten må man registrere det i et navn. Selvfølgelig kan en finne på en masse tull, men det gjør det som sagt vanskeligere. Dessuten, man sjekker jo adresse og kart osv. på telefonkatalogen.no. Lenke til kommentar
Zatôitchi Skrevet 10. september 2007 Del Skrevet 10. september 2007 (endret) Er kun et par uker siden jeg ble totalt rundtlurt av en på bruktmarkedet. Forhåndsbetalte 2000 for en mobil jeg aldri fikk. Det viste seg å være en guttunge, og når jeg sa jeg kom til å anmelde saken ble moren innvolvert og ting ordnet seg heldigvis. Men jeg må si jeg fikk en god vekker der - jeg har kjøpt og solgt en mendge varer på bruktmarkedet og vil si at jeg fram til denne hendelsen alltid har klart å finne de seriøse selgerne. Det eneste sikre systemet jeg kommer på må som noen nevner være et slags finn.no-system som gjør at ingen pengene blir overført til en nøytral tredjepart inntil varen er motatt. Endret 10. september 2007 av Zatôitchi Lenke til kommentar
genesis Skrevet 10. september 2007 Del Skrevet 10. september 2007 (endret) Bruktmarkedet er glimrende. Skulle likt ett "lokalt" sorterings-filter eller noe slikt som Simen1 beskriver.Jeg skriver alltid "hentes" i salgs annonsene mine. Dette fordi jeg selv ikke ville forhåndsbetalt, uten å ha mye info om selger. Det er også ganske mye arbeid å få ting avgårde osv om det skal gå med post e.l.Da er man sikker på hva man gir fra seg. Man kan veilede kjøper litt om det trengs ect.Ved enkelte anledninger dog, om folk er villig til å forhåndsbetale er det greit nok for min del, som selger. Men pokker heller, jeg har brent meg på det flere ganger at jeg faktisk stoler på at folk skal forhåndsbetale, så sitter jeg igjen med en norgespakke (e.l.) og en mailadresse jeg aldri får svar fra.[offtopic]- Det er sykt irriterende når man "redigerer" annonsen, og all tekst blir most sammen, slik at man på ny må lage mellomrom ect.- Er endel folk som har lagt til "Jeg vil ha det hovedkortet, msg meg på ¤3464567" osv osv i "kommentarer" om meg ser jeg. Altså gamle meldinger til meg, og som jeg aldri har lagt merke til =SHar man kapasitet til å hjelpe meg å få det fjernet? Hvem skal jeg isåfall kontakte? Endret 6. januar 2014 av Zeph Lenke til kommentar
sablabra Skrevet 10. september 2007 Del Skrevet 10. september 2007 Ved enkelte anledninger dog, om folk er villig til å forhåndsbetale er det greit nok for min del, som selger. Men pokker heller, jeg har brent meg på det flere ganger at jeg faktisk stoler på at folk skal forhåndsbetale, så sitter jeg igjen med en norgespakke (e.l.) og en mailadresse jeg aldri får svar fra. Det er vel ikke verre enn å pakke det du skal selge etter du har mottatt penger. Tar ikke akkurat veldig lang tid det... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå