-Silent- Skrevet 10. september 2007 Del Skrevet 10. september 2007 Hei. Jeg er i besittelse av en gammel AMD socet-A cpu-vifte fra cooler master, nemlig denne: Hardware-forum review Mener å ha lest at denne også passer den nye Intel Core 2 Duo E6550 Socket LGA775 cpuen min Noen som har et synspunkt på hvilken vifte jeg bør bruke? Den som kom med den nye prosessoren eller cooler master-viften? Eventuellt bestille en helt ny en? Trenger en stille og god kjøler til duo-coren min Lurer og på hvordan man renser en brukt vifte for kjølepasta? Søkte litt på forumet, men der sto det såvidt jeg kunne se bare om cpurens. Bør jeg kjøpe ARCTIC SILVER ArtiClean 2, 30ml til jobben eller er dette unødvendig? Lenke til kommentar
Caze Skrevet 14. september 2007 Del Skrevet 14. september 2007 Vel, jeg tror IKKE du kan bruke den til sokkel 775 (som alle Core 2 Duo går på), fordi det er en helt annen festemekanisme på denne. Dersom du ikke skal overklokke prosessoren, eller ikke er så opptatt av støydemping kan du gjerne bruke prosessorkjøleren som følger med prosessoren. Kanskje det hadde vært greit å prøve box-kjøleren uansett, før du bestemmer deg for å bruke penger på en tredjeparts-kjøler. I og med at du ikke kan bruke den gamle kjøleren din, blir det jo heller ikke noe behov for å rense vekk gammel pasta. Men svaret på spørsmålet ditt er; bruk isopropanol eller ArctiClean f.eks. IKKE bruk alkohol - dette kan legge igjen en fett-film. Hvis du VIL ha en stille kjøler er spørsmålet; hvor mye vil du betale for? 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå