Gjest member-63169 Skrevet 10. september 2007 Del Skrevet 10. september 2007 (endret) Fant ikke bedre steder å putte denne tråden, men jeg har problemer med mitt ASIO USB lydkort som legger seg på USB kontrolleren (uansett hvilken USB port jeg setter den i) som har samme irq som skjermkortet. dette reduserer ytelsen til lydkortet, og lyden blir hakkete osv. I enhetsbehandling er det ikke mulig å skifte irq, (den hakeboksen er grå) Men jeg har klart å disable den slik at lydkortet ligger seg på en annen kontroller. gjør underverker, men da har jeg kun 2 USB porter:( Kan noen hjelpe med å skifte irq en? Jeg har en Acer berbar, med begrenset bios instillinger, så jeg kan ikke fikse det der heller. Endret 10. september 2007 av member-63169 Lenke til kommentar
Tordenflesk Skrevet 10. september 2007 Del Skrevet 10. september 2007 Veldig rart at en bærbar er bygd med IRQ-konflikt fra fabrikken. Er det evt. et innebygd du kan disable for å frigjøre en IRQ? Lenke til kommentar
Gjest member-63169 Skrevet 10. september 2007 Del Skrevet 10. september 2007 Vet ikke helt. skjønte ikke hva du mente, men jeg vil bare skifte irq. Lenke til kommentar
theck1 Skrevet 10. september 2007 Del Skrevet 10. september 2007 Har du ikke mulighet til å tilegne noen enheter irq i bios? Prøv å bytt litt om manuellt der og se om det fikser problemet Lenke til kommentar
Gjest member-63169 Skrevet 10. september 2007 Del Skrevet 10. september 2007 Har du ikke mulighet til å tilegne noen enheter irq i bios? Prøv å bytt litt om manuellt der og se om det fikser problemet 9466365[/snapback] Nei desverre, har veldig begrensede BIOS muligheter Kansje det kan vere noen skjulte menyer der? har en acer aspire 5601. Lenke til kommentar
Tordenflesk Skrevet 10. september 2007 Del Skrevet 10. september 2007 Vet ikke helt. skjønte ikke hva du mente, men jeg vil bare skifte irq. 9466263[/snapback] Mente du skulle skru av det innebygde lydkortet å se om du får frigjort en IRQ der som du kan bruke. Lenke til kommentar
Gjest member-63169 Skrevet 10. september 2007 Del Skrevet 10. september 2007 Vet ikke helt. skjønte ikke hva du mente, men jeg vil bare skifte irq. 9466263[/snapback] Mente du skulle skru av det innebygde lydkortet å se om du får frigjort en IRQ der som du kan bruke. 9466846[/snapback] oki, skjønte det no. men vil USB controlleren skifte IRQ da? kan jo vere en annen duppeditt tar den ledige da istedenfor? Lenke til kommentar
entername Skrevet 11. september 2007 Del Skrevet 11. september 2007 Dersom det er IRQ konflikt og du ikkje kan stille det i BIOS, blir det vel definert som fabrikkfeil. Ville tatt det på garantien :-) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå