elgizmo Skrevet 10. september 2007 Del Skrevet 10. september 2007 (endret) Har tre PCer hjemme, der alle bruker linksys usb-nettverkskort. Den trådløse routeren som også er av merke Linksys er alt for ustabil så jeg skal kjøpe ny. Må jeg da også få fatt i nye nettverkskort i tillegg? Endret 10. september 2007 av elgizmo Lenke til kommentar
jpmid Skrevet 10. september 2007 Del Skrevet 10. september 2007 (endret) Har tre PCer hjemme, der alle bruker linksys usb-nettverkskort. Den trådløse routeren som også er av merke Linksys er alt for ustabil så jeg skal kjøpe ny. Må jeg da også få fatt i nye nettverkskort i tillegg? 9463862[/snapback] Dersom du går fra ruter med 802.b til 802.g (eller 802g.n), og har nettverkskort som bare støtter den gamle standarden, må du bytte nettverkskort for å få utbytte av den økte hastigheten. (De gamle nettverkskortene vil fortsatt fungere, men med samme lave hastighet som før.) Dersom den nye ruteren følger samme standard som den gamle (802.g er vanligst) kan du beholde de gamle nettverkskortene. Et unntak er dersom du vil benytte merkespesifikke "turbo-moduser". Da må du vanligvis ha nettverkskort av samme merke som ruteren. Endret 10. september 2007 av jpmid Lenke til kommentar
Tordenflesk Skrevet 10. september 2007 Del Skrevet 10. september 2007 Hvis du har riktig type Linksys-ruter(WRT54-serien) kan du bytte ut firmware med f.eks. HyperWRT. Det er verdt det før du evt. blåser cash på ny ruter. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå