Ni kon Skrevet 10. september 2007 Del Skrevet 10. september 2007 Noen her inne påstår jo hele tiden at man ikke skal se på oppløsningen kameraene tilbyr. Noe som selvfølgelig bare er tull. Gå for det kamera som har mest oppløsning! Bilder på data blir langt mer morsomt da! Link Lenke til kommentar
Sutekh Skrevet 10. september 2007 Del Skrevet 10. september 2007 Nå er det der et komposittbilde da... Lenke til kommentar
ragamuffin Skrevet 10. september 2007 Del Skrevet 10. september 2007 Satt bare å venta på at han skulle zoome inn på dama som lå å solte seg på verandaen... Lenke til kommentar
knutinh Skrevet 10. september 2007 Del Skrevet 10. september 2007 Jeg går ut ifra at dette er en morsomhet? -k Lenke til kommentar
Lovise_84 Skrevet 10. september 2007 Del Skrevet 10. september 2007 (endret) Endret 10. september 2007 av Lovise_84 Lenke til kommentar
Axefjord Skrevet 10. september 2007 Del Skrevet 10. september 2007 Det har jo blitt gjort tester av et 10 mp kamera og et på 1mp. Folk kunne ikke se forskjell på bildene etter de ble printet ut. Så...kanskje du bør undersøke litt meir før du uttale deg? 9465571[/snapback] Haha, så du linken i hele tatt da? Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 10. september 2007 Del Skrevet 10. september 2007 Det har jo blitt gjort tester av et 10 mp kamera og et på 1mp. Folk kunne ikke se forskjell på bildene etter de ble printet ut. Så...kanskje du bør undersøke litt meir før du uttale deg? 9465571[/snapback] Nå vet jeg ikke hva andre gjør, men jeg printer maks ut 0,1-1% av bildene mine. Unasett så har vel det off-topic i denne sammenhengen virker det som. Lenke til kommentar
Lovise_84 Skrevet 10. september 2007 Del Skrevet 10. september 2007 Det har jo blitt gjort tester av et 10 mp kamera og et på 1mp. Folk kunne ikke se forskjell på bildene etter de ble printet ut. Så...kanskje du bør undersøke litt meir før du uttale deg? 9465571[/snapback] Nå vet jeg ikke hva andre gjør, men jeg printer maks ut 0,1-1% av bildene mine. Unasett så har vel det off-topic i denne sammenhengen virker det som. 9465662[/snapback] Svarte visst på feil side gitt Sitter og leser en annen plass i tillegg. Sånn går det når man kun klare å tenke på en ting Lenke til kommentar
Marasmus Skrevet 10. september 2007 Del Skrevet 10. september 2007 Det har jo blitt gjort tester av et 10 mp kamera og et på 1mp. Folk kunne ikke se forskjell på bildene etter de ble printet ut. Så...kanskje du bør undersøke litt meir før du uttale deg? 9465571[/snapback] Nå vet jeg ikke hva andre gjør, men jeg printer maks ut 0,1-1% av bildene mine. Unasett så har vel det off-topic i denne sammenhengen virker det som. 9465662[/snapback] I tillegg er det mye greiere å manipulere og justere bilder med høyere oppløsning. Printing er ikke alt man gjør med bildene sine. Lenke til kommentar
Mixy Skrevet 10. september 2007 Del Skrevet 10. september 2007 Jeg går ut ifra at dette er en morsomhet? -k 9463984[/snapback] Det det er, er Øyvind Dahle Lenke til kommentar
Manskow Skrevet 11. september 2007 Del Skrevet 11. september 2007 Det skal alltid være plass for morsomheter, bare man passer på å ikke forvirre ferske besøkende som ikke har altfor fyldig bakgrunn i temaet. Hadde ikke noen "avslørt" at det var en spøketråd, kunne noen muligens gått på teorien om at høyest mulig oppløsning er det eneste saliggjørende. Så bare for å berolige evt. nybegynnere: Når det gjelder kompaktkamera: Høyest mulig oppløsning er ikke spesielt gildt. Ideelt sett burde ikke disse overgått 5-6 megapiksel grunnet store mengder bildestøy så snart ISO overstiger 100-200, som igjen er forårsaket av altfor knøttliten bildebrikke, se enkel illustrasjon her. Jada, patetisk å kline inn noe seriøst i denne tråden, måtte bare..... Lenke til kommentar
Tuttebobo Skrevet 11. september 2007 Del Skrevet 11. september 2007 CCD Brikka har MYE mer å si en Megapixelen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå