Gå til innhold

Megapiksler betyr virkelig noe for gode bilder

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det har jo blitt gjort tester av et 10 mp kamera og et på 1mp. Folk kunne ikke se forskjell på bildene etter de ble printet ut. Så...kanskje du bør undersøke litt meir før du uttale deg?

9465571[/snapback]

Nå vet jeg ikke hva andre gjør, men jeg printer maks ut 0,1-1% av bildene mine. :innocent:

Unasett så har vel det off-topic i denne sammenhengen virker det som. :p

Lenke til kommentar
Det har jo blitt gjort tester av et 10 mp kamera og et på 1mp. Folk kunne ikke se forskjell på bildene etter de ble printet ut. Så...kanskje du bør undersøke litt meir før du uttale deg?

9465571[/snapback]

Nå vet jeg ikke hva andre gjør, men jeg printer maks ut 0,1-1% av bildene mine. :innocent:

9465662[/snapback]

Svarte visst på feil side gitt :blush: Sitter og leser en annen plass i tillegg. Sånn går det når man kun klare å tenke på en ting :dontgetit:

Lenke til kommentar

9465571[/snapback]

9465662[/snapback]

I tillegg er det mye greiere å manipulere og justere bilder med høyere oppløsning. Printing er ikke alt man gjør med bildene sine.

Lenke til kommentar

Det skal alltid være plass for morsomheter, bare man passer på å ikke forvirre ferske besøkende som ikke har altfor fyldig bakgrunn i temaet. Hadde ikke noen "avslørt" at det var en spøketråd, kunne noen muligens gått på teorien om at høyest mulig oppløsning er det eneste saliggjørende. Så bare for å berolige evt. nybegynnere: Når det gjelder kompaktkamera: Høyest mulig oppløsning er ikke spesielt gildt. Ideelt sett burde ikke disse overgått 5-6 megapiksel grunnet store mengder bildestøy så snart ISO overstiger 100-200, som igjen er forårsaket av altfor knøttliten bildebrikke, se enkel illustrasjon her.

Jada, patetisk å kline inn noe seriøst i denne tråden, måtte bare.....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...