Gå til innhold

Brian De Palma: Beste film?


El-Morty

Hvilken De Palma-film synes du er best?  

92 stemmer

  1. 1. Hvilken De Palma-film synes du er best?

    • The Black Dahlia
      1
    • Femme Fatale
      0
    • Mission to Mars
      4
    • Snake Eyes
      1
    • Mission: Impossible
      13
    • Carlito's Way
      5
    • Raising Cain
      0
    • The Bonfire of the Vanities
      0
    • Casualties of War
      0
    • The Untouchables
      14
    • Wise Guys
      0
    • Body Double
      1
    • Scarface
      49
    • Blow Out
      2
    • Dressed to Kill
      0
    • Home Movies
      0
    • The Fury
      0
    • Carrie
      2


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har kun sett rundt halvparten av filmene hans, skal ta meg en liten runde og se en håndfull mer før jeg gjør meg opp en mening. En dyktig regissør som virkelig var tøff som turde lage Scarface til å ha den stilen den har. The Untouchables likte jeg også godt og Mission Impossible var grei nok. Mission to Mars var bare merkelig og Snake Eyes ble for "platt".

 

Er nødt til å i hvert fall se Blow Out og Carlito's Way før jeg gjør meg opp en mening. Sistnevnte har jeg i hylla, så får se om jeg kan finne tiden til helgen.

Lenke til kommentar
Sær regissør å starte poll om, han har ikke akkurat drøssevis av godfilmer bak seg.

9469535[/snapback]

 

Jo?

9473599[/snapback]

Snakker vi Spielberg, Kubrick, Coppola, Woody Allen, osv så funker en poll, da har alle sammen flere kandidater som vil kjempe om førsteplassen. De Palma har kanskje to "klassikere" og resten er filmer som er enten gode eller dårlige, eller et sted der i mellom. Når Scarface stikker av med seieren og nærmeste konkurrent er Mission: Impossible, så virker det for meg mye bedre å faktisk ha en poll om Uwe Boll. Det er nå slik at noen synes BloodRayne er den verste filmen hans (den hatet jeg f eks mest), mens House of the Dead er den jeg synes er dårligst (som er grunnen til at jeg lo mest av den). Sånt kan det blir diskusjon av.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Snakker vi Spielberg, Kubrick, Coppola, Woody Allen, osv så funker en poll, da har alle sammen flere kandidater som vil kjempe om førsteplassen. De Palma har kanskje to "klassikere" og resten er filmer som er enten gode eller dårlige, eller et sted der i mellom. Når Scarface stikker av med seieren og nærmeste konkurrent er Mission: Impossible, så virker det for meg mye bedre å faktisk ha en poll om Uwe Boll. Det er nå slik at noen synes BloodRayne er den verste filmen hans (den hatet jeg f eks mest), mens House of the Dead er den jeg synes er dårligst (som er grunnen til at jeg lo mest av den). Sånt kan det blir diskusjon av.

9479756[/snapback]

 

Du har tydeligvis ikke sett mye av De Palma.

Lenke til kommentar
Du har tydeligvis ikke sett mye av De Palma.

9480455[/snapback]

Om det er sant eller ikke er irrelevant, men vi kan vel påstå at folk flest ikke har sett så mye De Palma basert på hva de skriver her - det er for det meste de to-tre som nevnes.

 

Dotten: Jeg er enig i det du sier, men ikke den du sier det om. Kanskje en litt ukjent, men mer konsekvent regissør hadde vært mer spennende.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Du har tydeligvis ikke sett mye av De Palma.

9480455[/snapback]

Om det er sant eller ikke er irrelevant, men vi kan vel påstå at folk flest ikke har sett så mye De Palma basert på hva de skriver her - det er for det meste de to-tre som nevnes.

9480724[/snapback]

 

Hvorfor er det irrelevant? Du uttaler deg jo om den generelle kvaliteten på filmene hans. Det er i aller høyeste grad relevant.

Lenke til kommentar
Du har tydeligvis ikke sett mye av De Palma.

9480455[/snapback]

Om det er sant eller ikke er irrelevant, men vi kan vel påstå at folk flest ikke har sett så mye De Palma basert på hva de skriver her - det er for det meste de to-tre som nevnes.

9480724[/snapback]

 

Hvorfor er det irrelevant? Du uttaler deg jo om den generelle kvaliteten på filmene hans. Det er i aller høyeste grad relevant.

9482258[/snapback]

For trådens skyld så er det irrelevant hva jeg mener, da det virker som folk flest ikke har sett filmene hans. Kvaliteten på filmene er min mening (det er det irrelevante), mens det at ingen har sett noen andre filmer enn de jeg mener er de gode er det som gjør at jeg ikke synes tråden er noe særlig (det relevante i innlegget).

Lenke til kommentar

I forhold til hvorvidt tråden skal leve, så er flertallets mening viktigere enn min mening. Det har ingenting å si om jeg liker De Palma eller ikke, poenget er at tråden er tåpelig og regissøren fortjener egentlig ikke en poll. Og nå er det nesten flere innlegg om tråden enn det er om trådens tema, så det er vel på tide at vi kutter ned. Tråden forsvinner nok av seg selv ganske snart.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
I forhold til hvorvidt tråden skal leve, så er flertallets mening viktigere enn min mening. Det har ingenting å si om jeg liker De Palma eller ikke, poenget er at tråden er tåpelig og regissøren fortjener egentlig ikke en poll. Og nå er det nesten flere innlegg om tråden enn det er om trådens tema, så det er vel på tide at vi kutter ned. Tråden forsvinner nok av seg selv ganske snart.

9485971[/snapback]

 

Flertallet på forumet gir sannsynligvis blanke i om tråden lever eller ikke. Det viktige er hvorvidt det finnes brukere i filmdelen som ønsker en slik tråd. Med tanke på at denne tråden ble startet, så sier svaret seg selv. Det finnes ingen nedre grense over hvor mange brukere som må finne en tråd interessant, så lenge den har en viss interesse innenfor sin kategori. Hvis vi, som du tydeligvis ønsker, kun skulle diskutert Kubrick, Scorsese, Spielberg og resten av håndfullen som utgjør de største, så hadde filmdelen blitt forumets desidert mest sørgelige plass.

 

Over til De Palma; er det bare jeg som gleder meg til å se Gerard Butler i The Untouchables Part Deux?

Lenke til kommentar
Hvis vi, som du tydeligvis ønsker, kun skulle diskutert Kubrick, Scorsese, Spielberg og resten av håndfullen som utgjør de største, så hadde filmdelen blitt forumets desidert mest sørgelige plass.

9486389[/snapback]

Fælt så dramatisk, men jeg ser poenget ditt.

 

Over til De Palma; er det bare jeg som gleder meg til å se Gerard Butler i The Untouchables Part Deux?

9486389[/snapback]

Jeg gleder meg alltid til å se Butler, men jeg frykter at han vil slite med å leve ned ryktet som tidenes Spartan. Det blir spennende å se hvordan karrieren utvikler seg etter oppmerksomheten han fikk fra 300.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...