Mastiff Skrevet 10. september 2007 Del Skrevet 10. september 2007 Beklager hylingen i temaet, men jeg er tilnærmet hysterisk her! Jeg trenger hjelp fra noen som har importert biler fra Sverige før! Jeg skal ta inn en veteran, og det svenske biltilsynet sier at jeg må sende dem del 2 av det svenske vognkortet pluss bekreftelsen på at bilen er tollet inn i Norge, mens biltilsynet i Norge sier at de må ha både del to og del én av det svenske vognkortet! Så hva skal en stakkar gjøre? Kan noen hjelpe meg? Jeg vil jo ikke at selgeren skal sitte igjen med masse trøbbel etter at jeg har hentet bilen. Og enda mindre at jeg selv skal få problemer med registreringen! Lenke til kommentar
2ball_ Skrevet 10. september 2007 Del Skrevet 10. september 2007 (endret) hiv deg inn i bilen, legg et teppe over og kjør som faen! Endret 10. september 2007 av 2badle Lenke til kommentar
Skavold Skrevet 10. september 2007 Del Skrevet 10. september 2007 Ta kopier av vognkortet og send til de respektive parter. Er ikke det godt nok? Lenke til kommentar
Mastiff Skrevet 10. september 2007 Forfatter Del Skrevet 10. september 2007 (endret) Nei, det holder ikke. Begge påstår at de må ha originaler. Og jeg har en avtale med selgeren i Sverige i morgen, derfor haster det med å få vite hva jeg skal gjøre! Edit: Har funnet det ut et annet sted. Selger må bestille ny del 2 av vognkortet og sende den til Vägverket avkrysset for "Eksportert". Endret 10. september 2007 av Mastiff Lenke til kommentar
stich_it Skrevet 10. september 2007 Del Skrevet 10. september 2007 Nei, det holder ikke. Begge påstår at de må ha originaler. Og jeg har en avtale med selgeren i Sverige i morgen, derfor haster det med å få vite hva jeg skal gjøre! 9463826[/snapback] hva med å gå til biltilsynet og forklare problemet ditt og ha med deg nummeret til biltilsynet i sverige(eller norge) så de eventuelt kan ringe til den andre stasjonen for å få en avklaring. eventuelt så får du spør selger om han kan skaffe en "original" til fra biltilsynet i sverige.... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå