Pengi Skrevet 10. september 2007 Del Skrevet 10. september 2007 Ja, som tittelen tilsier, trenger ejg meg en ny bærbar pc. Har allerede fundert en god stund på hva jeg skulle kjøpe, og var kommet så langt at jeg reiste ned til elprice for å kjøpe en 5920G. Dessverre, eller muligens heldigvis, var de utsolgt i begge butikkene jeg var innom. Dette pga denne maskinen allerede var på vei ut av markedet for å bli erstattet med denne. Så da begyne te jeg å tenke litt mer økonomisk. Pc'en vil ikke bli brukt til spilling, utenom kanskje FM, så da trenger jeg ikke all verdens skjermkort. Men vil heller ikke at skjermkortet skal være pc'ens begrensende faktor. Det bør være bra nok til å fungere knirkefritt i vista, minst 4,0 i den der opplevelsesindeksen. Tillegg som blueray/HD-DVD og HDMi er helt unødvendig, da jeg heller kjøper en stue-pc, enn å bruke den bærbare til å se film osv. men god gammel s-video vil jeg ha. Synes og dette her turbominnet virker interessant, så om det er mulig, vil jeg at pc'en skal være utstyrt med dette. Og til slutt, prosessoren skal være intel og helst en T7300. Men om det finnes billigere alternativ, feks eldre prosessorer med nesten tilsvarende ytelse, som jeg slipper å betale det lille ekstra for bare for at det er det siste og nyeste, er jeg og åpen på dette området. Sette pris på elle svar, så takk på forhånd. Lenke til kommentar
Pengi Skrevet 10. september 2007 Forfatter Del Skrevet 10. september 2007 Glemte en liten ting, selv om det da er selvsagt, må ha minimum 2GB ram. Lenke til kommentar
zonko Skrevet 10. september 2007 Del Skrevet 10. september 2007 Hva er budsjettet ditt? Hva foretrekker du av skjermstørrelse? Tanker om vekt/ utseende? Hva tenker du å bruke maskine til utenom FM? Lenke til kommentar
Pengi Skrevet 10. september 2007 Forfatter Del Skrevet 10. september 2007 (endret) Hva er budsjettet ditt? Hva foretrekker du av skjermstørrelse? Tanker om vekt/ utseende? Hva tenker du å bruke maskine til utenom FM? 9463495[/snapback] Det glemte jeg visst og å ta med, kan strekke meg så langt som 11000,- men aller helst minst 2-3 lapper mindre. Kan maks ha 15,4" skjerm, så den skal være bærbar og ikke slepbar. Så vekten skal ikke overstige 2,75-3 kilo. Utseende er ikke det viktigste, men kjøper ikke noe som ligner på ulands-pc'en. Utenom kanskje FM, blir det en del surfing, word/excel/powerpoint o.l., og en film i ny og ne. Så trenger derfor og et batteri som er bra nok til at jeg får sett ferdig en hel film og ikke går tom da det er 10 min igjen. EDIT: Litt leifer her og der, muligens et par igjen enda. Endret 10. september 2007 av Pengi Lenke til kommentar
Pengi Skrevet 10. september 2007 Forfatter Del Skrevet 10. september 2007 Var da dårlig til respons... Men ser ut til å ende opp med en Compal IFT00, med mindre noen vil advare meg kraftig mot dette?? Lenke til kommentar
zonko Skrevet 10. september 2007 Del Skrevet 10. september 2007 Tenkte jeg skulle foreslå deg en av Multicom-maskinene ja, siden disse vil passe dine krav. Tror du har gjort en fint valg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå