BSP Skrevet 10. september 2007 Del Skrevet 10. september 2007 (endret) Jeg som er en "dreven" Windows bruker har en del problemer med å installere programmer på linux. Nå sliter jeg med enemy territory. Jeg har lasta den ned og fant ut hvordanm an skulle installere det her men jeg får det ikke til. Jeg har ubuntu 7.04. Det første jeg gjore var å laste ned setuppen. Så opnet jeg en terminal og skrev inn hvor settupen lå Så kom det opp en mappe som het wolfenstein_install.tar.gz Så prøvde jeg å skrieve inn de komandoene som det sto på den siden. Da sto allt dette der. oddvin@oddvin-desktop:~$ '/home/oddvin/Desktop/wolfenstein_install.tar.gz' tar xvf wolfenstein_install.tar.gz bash: /home/oddvin/Desktop/wolfenstein_install.tar.gz: Permission denied oddvin@oddvin-desktop:~$ cd wolfenstein_install/ bash: cd: wolfenstein_install/: No such file or directory oddvin@oddvin-desktop:~$ ./install.sh også kom jeg ikke videre. trenger noen drevene linux brukere til hjelpe meg! Endret 10. september 2007 av BSP Lenke til kommentar
Sokkalf™ Skrevet 10. september 2007 Del Skrevet 10. september 2007 Last ned fila til hjemmemappen din (/home/brukernavn/), åpne en terminal, og gjør det som står i guiden. tar xvf wolfenstein_install.tar.gz cd wolfenstein_install/ ./install.sh Lenke til kommentar
BSP Skrevet 10. september 2007 Forfatter Del Skrevet 10. september 2007 å flytte den til hjem mappen gjorde susen! TAKK! Lenke til kommentar
Sokkalf™ Skrevet 10. september 2007 Del Skrevet 10. september 2007 (endret) oddvin@oddvin-desktop:~$ '/home/oddvin/Desktop/wolfenstein_install.tar.gz' tar xvf wolfenstein_install.tar.gz Hvorfor har du skrevet det der inni quotes? Åpne terminalen, skriv : tar xvzf /home/oddvin/Desktop/wolfenstein_install.tar.gz cd wolfenstein_install/ ./install.sh Copy/paste det inn i terminalen om du vil, bør funke. Edit: ser du fikk fiksa det Endret 10. september 2007 av Sokkalf^ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå