Gå til innhold

Overklokking med MSI KT3 Ultra 2


cyberspin

Anbefalte innlegg

Jeg har altså et MSI KT3 Ultra 2 hovedkort. Jeg har også en xp2200+ , abit siluro gf4 ti4200 otes og 256mb Twinmos ddr-sdram. Problemet mitt er at jeg ikke får stilt vcore over 1.75v i bios. Vet jo at siden dette ikke er en palomino kjerne så skal den ha mindre spenning. Default voltage for thoroughbred cpuer er vel 1.66 volt. Nå kjører jeg 1.75vcore ,149mhz fsb , agp spenning default , ram spenning default , mulitplier default og ender opp på 2013mhz stabilt. Men jeg kommer ikke lenger enn til 151 mhz fsb før jeg ikke får bootet pga at jeg ikke får stilt vcore høyere. Ser jo andre hovedkort har bioser som støtter opp til 2volt vcore spenning med thoroughbred cpuer. Skulle gjerne likt og få klokket mer da jeg har vannkjøling og for tiden ligger på 34 grader på cpu.

 

(ja jeg har flashet bios med nyeste bios ver.)

 

Noen som har samme hk/samme problem ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg hadde samme kortet og en xp2000 fikk ikke klokka mere en til 139 på fsb mere en det så startet ikke windows ble grinete og kjøpte meg et gigabyte ga7-vaxp hovedkort noe som resulterte i 1000 poeng mere i 3d mark en jeg noen gang har fått på msi kortet og det uten overklokking. gikk fra 11200 poeng til 12340 med et pov geforce ti4600 kort.

Lenke til kommentar

Er neppe for lav vcore som stopper deg. Er heller det ekle fatum at man ikke kan låse agp/pci på det kortet. og pci hastighet på noe særlig over 37Mhz blir fort krøll. Ikke noe bedre med agp på 75Mhz heller for den saks skyld. Har likt kort selv, og irriterer meg grenseløst over at ikke msi kan komme ut med en bios versjon som fikser den eh... "buggen" :roll:

 

Go for the EPOX MB ! :woot:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...