Mixy Skrevet 10. september 2007 Del Skrevet 10. september 2007 Nye undersøkelser gjort ved universitetet i Ontario viser at amerikanske IT-konsulenter er svært stressede. Les mer Lenke til kommentar
VirtualBox Skrevet 10. september 2007 Del Skrevet 10. september 2007 Når man skal rette på Microsoft-problemer hele dagen, skjønner jeg godt at man blir stressa og fortvilet! Lenke til kommentar
danilovic Skrevet 10. september 2007 Del Skrevet 10. september 2007 Når man skal rette på Microsoft-problemer hele dagen, skjønner jeg godt at man blir stressa og fortvilet! 9463189[/snapback] Hvor står det at det har med Microsoft-problemer å gjøre? Daniel Lenke til kommentar
Buzz76 Skrevet 10. september 2007 Del Skrevet 10. september 2007 Å gi microsoft skylda for dette også blir da noget tullete spør du meg. Å jobbe i et underbemannet IT selskap (konsulent virksomhet) er stress. Lenke til kommentar
Peter Skrevet 10. september 2007 Del Skrevet 10. september 2007 Når man skal rette på Microsoft-problemer hele dagen, skjønner jeg godt at man blir stressa og fortvilet! 9463189[/snapback] Hvor står det at det har med Microsoft-problemer å gjøre? Daniel 9463293[/snapback] Kan jo like gjerne være en konfigurasjonsfil de sliter med på en eller annen *nix-boks. Hvorfor er du ute etter å skape ENDA en windows vs. alle-diskusjon når det ikke finnes noen begrunnelser eller antydninger til at det har noe som helst med saken å gjøre i artikkelen? Lenke til kommentar
Kenny Bones Skrevet 10. september 2007 Del Skrevet 10. september 2007 (endret) Herregud da. Selv om det ikke står noe spesifikt om det er Microsoft-problemer eller ikke, så kommer man ikke bort fra at såsi alle bedrifter, skoler osv bruker Microsofts produkter. Men poenget ligger jo ikke der. Software er software og folk sliter alltid med det, uansett om det er Microsoft eller NIX. Merker selv jeg hvor stresset jeg er om dagene når folk skal ha hjelp til alt mulig rart. Og som oftest er det teite bugs jeg må finne løsningen på! Og det renner inn med saker som må løses innen spesifikke tidsfrister. Ellers får bedriften bot og jeg får skylda.. Men i bunn og grunn ligger nok dette i det at IT-konsulenter jobber med å rette feil osv slik at andre folk kan jobbe som vanlig. Når noe detter ned, så er det VÅR jobb å fikse det. Samtidig som at vi vet utrolig godt at noen sitter og venter og maser på at vi skal bli ferdige! Er ikke så lett å feilsøke et tidskritisk problem samtidig som at kunden nærmest puster deg i nakken og krever at alt skal være ordnet innen to timer.. I tillegg er databruk såpass utbredt at vi aldri har LITE å gjøre. Som igjen fører til stress, stress og utbrenthet. Kjip bransje vi valgte gitt! Endret 10. september 2007 av Kenny Bones Lenke til kommentar
siDDis Skrevet 10. september 2007 Del Skrevet 10. september 2007 Mange firmaer sliter med dårleg management som fører til at produkter blir eit resultat av hastverk. På kort sikt så virker dette billegere, men på lengre sikt så kjem andre faktorer inn og folk blir mindre produktive når det stadig er feil som skaper irritasjon og mykje venting. Derfor meiner eg at bedrifter bør bli flinkare å satse på programvare som er åpen kjeldekode og har høg aktivitet rundt seg. Dei er som regel dønn stabile og vil betale godt tilbake i lengden. Microsoft har mykje bra, spessielt .Net og SQLServer. Men eindel andre ting skaper stor frustrasjon som f.eks Internet Explorer. Ingen skal stresse kvar dag på jobb, då har dei i såfall dårleg management som dei kan fint skylde på. Lenke til kommentar
Kenny Bones Skrevet 10. september 2007 Del Skrevet 10. september 2007 Er nok en del bedrifter som lider av det du nevner her ja sIDDIs. "Brannslokkingsløsninger" som jeg liker å kalle dem. Løsninger som blir lagd som bare midlertidig løser et problem for å holde eventuelle nedetider kortere. Forrige sted jeg jobbet var det slike spor over alt. Nettverkspunkter var spredt og installert etter behov gjennom årenes løp, ingen av disse var merket, dokumentasjon var det såsi ingenting av og et nettverk som både fysisk var utdatert og serverprogramvare og servere som burde vært byttet ut for årevis siden. Så ble jo selvfølgelig min jobb (som lærling og billig arbeidskraft) å fikse alt dette da. Tok meg to år, men nå er det i topp stand med Windows 2003 Server som kjører smertefritt! Kjipt å måtte gjøre alt dette da uten å få betalt for det, men jeg har det i minste på CVen! Men slike ting stresser en helt klart. Og i det lengre løp, lønner det seg absolutt å gjøre sånt med tanke på langt mindre stress i fremtiden. Lenke til kommentar
Skinney Skrevet 10. september 2007 Del Skrevet 10. september 2007 Får bare gratulere Mixy med sin aller første artikkel hos Hardware.no jeg da, KUDOS! Lenke til kommentar
4588pkdkrikue5c Skrevet 16. september 2008 Del Skrevet 16. september 2008 Jo dette har M$ mykje av skulda for. Eg er einig med VirtualBox. Ikkje berre deiras skuld nei, men deira system er frykteleg frustrerande. *** STOP: 0x00000050 (0XFD3094C2,0x00000001,0xFBFE7617,0x00000000) Er det berre eg som ikkje vett feilen på strak arm? Er det så jævlig vanskeleg å berre seie at du har sletta fila dontdeleteme.dll frå System32, noko som forhindrer Windows frå å starte opp som vanleg. Forstår dykk poenget mitt?.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå