St Thicket Skrevet 10. september 2007 Del Skrevet 10. september 2007 Jeg skal handle mobil, og har stort sett falt for Nokia 6120 Classic. Det er vel mest "value for money" som er tiltalende. Jeg har hørt at den har dårlig batteritid... Er dette et stort problem? Jeg har tilgang til strøm både på jobb og hjemme. Hvordan er det med minne? Blir det fort fullt? Går det greit med minnekort? Ellers noen grunner til å IKKE kjøpe denne? Lenke til kommentar
geirandreo Skrevet 10. september 2007 Del Skrevet 10. september 2007 for dårlig kamera er eneste grunn til at denne ikke ligger i lomma mi. Nå blir det K850 fra SE i stedet for. Lenke til kommentar
simson Skrevet 10. september 2007 Del Skrevet 10. september 2007 Jeg skal handle mobil, og har stort sett falt for Nokia 6120 Classic. Det er vel mest "value for money" som er tiltalende. Jeg har hørt at den har dårlig batteritid... Er dette et stort problem? Jeg har tilgang til strøm både på jobb og hjemme. Hvordan er det med minne? Blir det fort fullt? Går det greit med minnekort? Ellers noen grunner til å IKKE kjøpe denne? 9462832[/snapback] Jeg har 6120, og er veldig fornøyd. Batteritiden er lavere enn andre telefoner, men den kan fortsatt fint vare i tre døgn med min bruk (NB: Jeg bruker den ikke til mp3, etc). Så lenge du ikke har noe imot å lade den hvert annet-tredje døgn bør ikke batterikapasiteten være noe stort problem. Kamera er helt OK. Selv synes jeg mobilkameraene er oppskrytt uansett: Hvis du ønsker å ta bra bilder, bruker du et ordentlig kamera. Hvis du ønsker å ta festbilder, plutselige situasjoner eller bilder til å sende på mms, duger 6120 bra. Et minus er at telefonen trekker til seg fingermerker ganske fort, da den har pianolakk-type overflate. Men dette er ikke noe stort problem. Telefonen er overraskende kjapp, og har klar skjerm og masse muligheter. Jeg er svært fornøyd med telefonen. Lenke til kommentar
vlcom Skrevet 10. september 2007 Del Skrevet 10. september 2007 Synes selv at kameraet fungerer helt fint til sitt bruk.. skal du ha bilder for å ramme inn bruker du ikke mobilkameraet uansett. Internminnet er ikke noe å skryte over, så minnekort må du ha. Batteritiden er noe begrenset, spesielt ved mye bruk, men koster meg få kalorier å lade den ett par ganger i uka. Har hatt mobilen ei stund nå, og er godt fornøyd med den, har ikke opplevd de samme problemene med frysning som visse andre Nokia mobiler, alt i alt mye mobil for pengene:) Lenke til kommentar
St Thicket Skrevet 10. september 2007 Forfatter Del Skrevet 10. september 2007 Kamera betyr ikke noe for meg... så da er det vel i boks? Skal innom butikken om en liten stund. Jeg ender nok opp med en 6120... Lenke til kommentar
B0P Skrevet 11. september 2007 Del Skrevet 11. september 2007 Kan bare slutte meg til her. 6120 er en svært kapabel telefon med egentlig bare ett lite aber for meg, og det er batteritiden, men så bruker jeg den som mp3-spiller når jeg pendler (slipper å dra på fler dingser), og lar min trofaste clix bli hjemme, dermed må jeg stort sett lade den hver kveld, (evt ta med meg lader til jobben), men ellers er den billig, har det meste og løser alt forbilledlig. Lenke til kommentar
DWhisper Skrevet 11. september 2007 Del Skrevet 11. september 2007 Kan bare slutte meg til her. 6120 er en svært kapabel telefon med egentlig bare ett lite aber for meg, og det er batteritiden, men så bruker jeg den som mp3-spiller når jeg pendler (slipper å dra på fler dingser), og lar min trofaste clix bli hjemme, dermed må jeg stort sett lade den hver kveld, (evt ta med meg lader til jobben), men ellers er den billig, har det meste og løser alt forbilledlig. 9472298[/snapback] Hvordan er den i forhold til k530i, 6300 og w610i ? (Sorry for litt thread hijacking). Jeg var stort sett helt satt på k530i men så leste jeg at 6120 er en veldig god tlf og har t.o.m bedre javaytelse tror jeg. (Ønsker et greit 2mpx kamera, FM Radio, synkronisering av telefonliste og SMS etc). Lenke til kommentar
B0P Skrevet 11. september 2007 Del Skrevet 11. september 2007 (endret) For min egen del så har jeg ikke brukt noen av de andre. 6300 var jeg egentlig først solgt på men kom meg aldri rundt til å kjøpe den, og da 6120 kom ut og etter min mening overgikk 6300 på alle felt så var det ikke noen tvil for min del. Det jeg liker spesielt godt er at telefonen er såvidt diskret og liten av seg, men allikevel har så mye å tilby når en faktisk bruker den. Ellers er jeg godt fornøyd med kameraet men nå har jeg ikke hatt kamera på mobilen på en stund, sist mobil jeg hadde med kamera hadde oppløsning tilsvarende front-kameraet på 6120 så ikke helt sammenlignbart Det er ikke noen konkurrent til et semi-profesjonelt kamera, men for de fleste øyeblikksbilder og steder der det er greit å ha et kamera men en ikke vanligvis ville drasset med seg noe annet enn evt et ultrakompakt kamera så er 6120 helt grei. Mp3-spilleren har jeg brukt en del men nå har jeg ikke testet med mp3-filer, konverterte filene til AAC når jeg overførte og med betydelig lavere bitrate, er grei kvalitet for meg (jeg sitter og skumper på toget når jeg bruker den spilleren uansett), men funksjonsmessig iallefall er den helt grei. Telefonen generelt sett har et litt rotete menysystem men ikke noe som er vanskelig å komme inn i. Annet smårusk er at alarm-applikasjonen som følger med som standard bare lar en sette en global tone/låt som alarm-lyd, en kan ikke sette alarmsignaler individuelt per alarm (med mindre jeg helt har misset det). Ettersom du kan reorganisere telefonen som du vil og installere andre alarmprogrammer i tillegg så var ikke det noe stort problem for min del iallefall, har allerede lagt til en del applikasjoner som utvider nytten av telefonen stort. Uten å ha gjort noen målinger så kan jeg bare si erfaringsmessig at etter å ha installert et antall tilleggsapplikasjoner (deriblant en del som durer og går i bakgrunnen på mobilen) så yter den fortsatt glimrende, og jeg har enda til gode å merke den minste forsinkelse mens jeg jobber med den. Men så klart, your mileage may vary. Har ellers sett noen nevne at batteriluken ikke virker som om den sitter helt fast, mens andre igjen mener den sitter dønn fast. På min sitter den dønn fast og i det hele tatt virker mobilen gjennomsolid, er endog litt tyngre enn jeg trodde i forhold til størrelsen, noe som for min del bare er positivt. Endret 11. september 2007 av B0P Lenke til kommentar
St Thicket Skrevet 11. september 2007 Forfatter Del Skrevet 11. september 2007 Da var jeg en lykkelig eier av en 6120. Må si jeg er imponert! Eneste ulempen som slår meg er at tastene er vanskelige å treffe, men jeg antar det er en vanesak. En annen ulempe er adresseboken... er det ikke slik at navnet på vedkommede som ringer skal vises på display? Jeg overførte alle kontakter via PC-suite fra min gamle mobil, men verken navn ved anrop eller navn i meldinger kommer opp... det minner meg om en viss motorola jeg hadde for snart 10 år siden Lenke til kommentar
B0P Skrevet 12. september 2007 Del Skrevet 12. september 2007 (endret) Tastene er en vanesak, jeg la merke til det samme først men nå tenker jeg ikke på det. Det at navn ikke vises på display når folk i addresseboken ringer har jeg lagt merke til også men jeg trodde bare jeg muligens hadde lagret numrene i et format telefonen ikke kunne gjenkjenne eller noe, det er jo litt synd i så fall, selv om jeg personlig kan leve greit med det. For ordens skyld så tastet jeg numrene manuelt inn i kontaktlisten, brukte ikke PC Suite. Endret 12. september 2007 av B0P Lenke til kommentar
DWhisper Skrevet 12. september 2007 Del Skrevet 12. september 2007 Da blir det nok k530i på meg Lenke til kommentar
St Thicket Skrevet 12. september 2007 Forfatter Del Skrevet 12. september 2007 Tastene er en vanesak, jeg la merke til det samme først men nå tenker jeg ikke på det. Det at navn ikke vises på display når folk i addresseboken ringer har jeg lagt merke til også men jeg trodde bare jeg muligens hadde lagret numrene i et format telefonen ikke kunne gjenkjenne eller noe, det er jo litt synd i så fall, selv om jeg personlig kan leve greit med det. For ordens skyld så tastet jeg numrene manuelt inn i kontaktlisten, brukte ikke PC Suite. 9477313[/snapback] Jeg brukte PC-suite... men jeg la inn all data fra min gamle 6230i. Jeg gjenopprettet en tidligere sikkerhetskopi. En annen ting jeg oppdaget i går, var en høy summelyd på videoopptakene... det var ikke spesielt imponerende Lenke til kommentar
Suburbian Hero Skrevet 12. september 2007 Del Skrevet 12. september 2007 En annen ting jeg oppdaget i går, var en høy summelyd på videoopptakene... det var ikke spesielt imponerende 9477708[/snapback] Ja, det er litt irriterende nå man filmer. Men jeg tror det går an å redigere det bort, hvis det er nødvendig. En annen dum ting er at bakdekselet er løst (har bedt om nytt) og at baksiden på telefonen får riper altfor lett. Bruker mobilveske, men har fremdeles riper... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå