kaveritas Skrevet 10. september 2007 Del Skrevet 10. september 2007 Jeg har laget en video film med Pinnacle studio, har brent denne til en dvd i 4:3 ratio, på min gamle tv som er en 4:3 er filmen som den skal være, men på min nye flat tv, vises den ikke i 4:3 men i 16:9 ratio. Hva må jeg gjøre for å vise dvd i 4:3 isteden for full skjerm på min flat tv? Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 10. september 2007 Del Skrevet 10. september 2007 På tv'en din har du nok en knapp som heter "Zoom" eller liknende. Der kan du stille på formatet bildet skal vises i. (f.eks: FULL, AUTO, 16:9, 4:3) Lenke til kommentar
kaveritas Skrevet 10. september 2007 Forfatter Del Skrevet 10. september 2007 Jeg har ikke mulighet til å endre dette eneste valget jeg her er Full når jeg ser på dvd'n. Kan det være noe med brenningen av dvd'n? Har prøvd både Pinnacle og Nero for å brenne dvd'n. Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 10. september 2007 Del Skrevet 10. september 2007 Hvis du går inn på innstillingene (menyen) til dvd-spilleren din da. Under Video eller noe sånt har du nok mulighet til å velge 4:3 Letterbox eller 16:9. Hvilken tv og dvd-spiller har du? (merke og modell) Lenke til kommentar
kaveritas Skrevet 10. september 2007 Forfatter Del Skrevet 10. september 2007 Hitachi 42" Plasma TV 42PD6600 HDTV Samsung TXQ120 Hjemmekino anlegg Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 10. september 2007 Del Skrevet 10. september 2007 Dette fant jeg i bruksanvisningen til tv'en. Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 10. september 2007 Del Skrevet 10. september 2007 Og dette i bruksanvisningen til hjemmekinoen... Lenke til kommentar
kaveritas Skrevet 10. september 2007 Forfatter Del Skrevet 10. september 2007 takk datating, Skal prøve å stille inn dvd spilleren til 4:3. Vet du om det er mulig og brenne en dvd slik at formatet 4:3 blir automatisk oppdaget av dvd spilleren? kaveritas Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 10. september 2007 Del Skrevet 10. september 2007 Du har sikkert brent det riktig, men enten tv'en eller dvd-spilleren drar bildet utover. Du kan jo prøve å forandre standard zoom på tv'en også. Kanskje den står som 16:9 som standard? Lenke til kommentar
kaveritas Skrevet 11. september 2007 Forfatter Del Skrevet 11. september 2007 har testet litt fram og tilbake, og det viser seg at dvd spilleren med hdmi inngang bare viser i full format 16:9 uansett hva jeg valgte som skjemstørrelse(dvd og tv). Jeg hentet fram en eldre dvd spiller og koblet den til tv'n med scart kontakt og vips så kunne jeg se filmen i 4:3, så problemet må ligge i den nye dvd spilleren med hdmi kontakt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå