AnDy_1990 Skrevet 10. september 2007 Del Skrevet 10. september 2007 Hei alle pc kjennere. Er nå på leting etter nytt kabinett og ville se hva dere har til forslag. Mine krav er: -under 2000kroner -Stilrent som fy -pent og stillegående -skal ha vindu. -må ha god kjøling! (ikke vannkjøling) skal gjøre litt overklokking så må ha god nok temp. Har forelsket meg i et Lian Li PC6277B Men vet ikke kjølingen på den, siden den er basert på vannkjøling. Hilsen André Lenke til kommentar
tore_v1 Skrevet 10. september 2007 Del Skrevet 10. september 2007 Jeg har selv det kabinettet og bruker forsåvidt vannkjøling.. Dog, med de vifteplassene du finner der vil du kunne sette opp god kjøling, god luftgjennomstrømming, så det skal gå fint. Plukk med et par mist-vifter, så blir det bra. Jeg skal snart kutte ut et hull i døra hvor jeg skal montere vifte også, frisk luft rett over minnet og hovedkort.. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 10. september 2007 Del Skrevet 10. september 2007 Hei alle pc kjennere. Er nå på leting etter nytt kabinett og ville se hva dere har til forslag. Mine krav er: -under 2000kroner -Stilrent som fy -pent og stillegående -skal ha vindu. -må ha god kjøling! (ikke vannkjøling) skal gjøre litt overklokking så må ha god nok temp. Har forelsket meg i et Lian Li PC6277B Men vet ikke kjølingen på den, siden den er basert på vannkjøling. Hilsen André 9462735[/snapback] Lian-Li PC6277B tror jeg er et godt valg for deg, selv om det egentlig er et vannkjølingskabinett så vil det også fungere bra med luftkjøling. Det er 120mm bak, 80mm i fronten, og jeg vil tro det skal være mulig og montere en 120mm i åpningen som egentlig er ment for radiatoren i en vannkjølingsloop. Så det skal være gode nok muligheter for luftkjøling også. Lenke til kommentar
tore_v1 Skrevet 10. september 2007 Del Skrevet 10. september 2007 Det er ikke noe problem å montere en 120mm i toppen, det skal gå veldig greit det. Det er samme størrelse på radiator og vifter, så null problem der. Du bør vurdere å bytte den bakerste viften da jeg selv synes den støyer litt uten viftestyring, jeg har ikke plass til fler vifter på min viftestyring.. Med viftestyring bør det går fint! Lenke til kommentar
AnDy_1990 Skrevet 10. september 2007 Forfatter Del Skrevet 10. september 2007 Det er ikke noe problem å montere en 120mm i toppen, det skal gå veldig greit det. Det er samme størrelse på radiator og vifter, så null problem der. Du bør vurdere å bytte den bakerste viften da jeg selv synes den støyer litt uten viftestyring, jeg har ikke plass til fler vifter på min viftestyring.. Med viftestyring bør det går fint! 9463164[/snapback] Hvordan viftestyring og vifter anbefaler du? har en viftestyring nå men er ikke noe fin og funker dårlig (Aerocooler 2) eller noe sånnt. Har også en Vantec Tornado vifte Link men viftekontrollen klarer ikke å håndtere et monster som dette. Forslag? Takk for all hjelp til dette punkt Lenke til kommentar
tore_v1 Skrevet 10. september 2007 Del Skrevet 10. september 2007 Jeg bruker en zalman-viftestyring, som tar et tilstrekkelig antall vifter for min del, hadde jeg ikke hatt to stykker på radiatoren. Denne fås også med svart finish nå, slik at man slipper å modde den. Når det gjelder den vantec-viften kan du sikkert koble den direkte på psu, men om du da bytter om litt på kablene så får du 5V direkte på den, ikke 12V. Om du søker litt rundt på forumet finner du sikkert opp en oppskrift om du føler deg ukomf med å gjøre noe slikt. Du bytter bare om på to av kablene, det skal gå fint Lenke til kommentar
AnDy_1990 Skrevet 10. september 2007 Forfatter Del Skrevet 10. september 2007 Jeg bruker en zalman-viftestyring, som tar et tilstrekkelig antall vifter for min del, hadde jeg ikke hatt to stykker på radiatoren. Denne fås også med svart finish nå, slik at man slipper å modde den. Når det gjelder den vantec-viften kan du sikkert koble den direkte på psu, men om du da bytter om litt på kablene så får du 5V direkte på den, ikke 12V. Om du søker litt rundt på forumet finner du sikkert opp en oppskrift om du føler deg ukomf med å gjøre noe slikt. Du bytter bare om på to av kablene, det skal gå fint 9465210[/snapback] Okei takk for hjelpen Hilsen André Lenke til kommentar
AnDy_1990 Skrevet 10. september 2007 Forfatter Del Skrevet 10. september 2007 Finnes det også nesten samme modellen som kanskje er ment for luftkjøling? Lenke til kommentar
tore_v1 Skrevet 10. september 2007 Del Skrevet 10. september 2007 Det kan fint brukes uten vannkjøling selv om det er tilpasset vannkjøling. Jeg kunne fint hatt kun luftkjøling der også! Med en mist-vifte i toppen vil du få gode temperaturer der med luft. Kabinettvalg er veldig ofte et spørsmål om hva slags utseende man vil ha på det så lenge det funksjonelle er innen rimelighetens grenser av hva du ønsker. Utover det er det bare å lodde, kutte, skru litt, og om du ønsker litt mer lyddemping så kjøper du asfaltmatter hos biltema eller lignende, og klistrer rundt i kabinettet, så har du et kongekabinett! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå