ravna Skrevet 10. september 2007 Del Skrevet 10. september 2007 Jeg har kjøpt en brukt laptop som har noen stygge klistremerker på lokket. (Det er vanlige klistremerker, ikke casebadges.) Disse har jeg lyst til å fjerne, men hvordan? Vanligvis fjerner jeg klistremerker med neglelakkfjerner, men kan dette skade overflaten på lokket? Det er vel bare plast antar jeg... (Fujitsu-Siemens Amilo A-serien) Noen gode tips? Lenke til kommentar
Krillekongen Skrevet 10. september 2007 Del Skrevet 10. september 2007 Pell av så mye som mulig av selve klistermerket og dra over med litt papir dynket med sprit. Det skal fjerne limet, og jeg kan ikke se at det skal på noen måte skade selve plasten. Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 10. september 2007 Del Skrevet 10. september 2007 neglelakkfjerner inneholder cirka 98% Aceton hvis jeg ikke husker helt feil og det skal gå fint å rense limrester med dette uetn at det går ut over plasten. Lenke til kommentar
ravna Skrevet 10. september 2007 Forfatter Del Skrevet 10. september 2007 Hmm, den flaska jeg har er merket med 'Uten aceton' ... men om det ikke funker får jeg heller kjøpe en annen. Det viktigste er at overflaten ikke blir så stygg at det ikke er verdt det. Lenke til kommentar
Patz Skrevet 10. september 2007 Del Skrevet 10. september 2007 Vel, aceton er faktisk løsemiddel for plast, det ville jeg ikke brukt. Iverfall ikke uten å teste først. Prøv å varme med en hårføner (event. en svak varmluftpistol), og trekk forsiktig av, bruk eventuelt et stort viskelær for å hjelpe til. Hvis ikke det går så kan du bruke slike label-off produkter som enkelte bilrekvisitabutikker har, mange er basert på sitrus. Rødsprit burde funke til å fjerne limrestene. Lenke til kommentar
ekwathne Skrevet 12. september 2007 Del Skrevet 12. september 2007 Fjernet selv mine klistremerker her om dagen. Tok Jif på en våt klut og vasket bort klisteret. Ble bra. Lenke til kommentar
csViRuS Skrevet 20. september 2007 Del Skrevet 20. september 2007 Citrusavfetter må da funke fint? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå