Dezz Skrevet 10. september 2007 Del Skrevet 10. september 2007 Morn : > Nå sitter jeg her etter å ha sovet i 14 timer, og skal sove 4 timer til for å holde meg våken fra 07:00 - ca 23:00.. døgnrytmen er ikke så bra nei. Sitter å pønsker hva jeg skal gjøre her. Jeg er på jakt etter en pc som funker mer en bra nok til gaming, noe som er essensielt da jeg er en gamer P: Men prislapp spiller også inn, å har bestemt for å legge meg på rundt 10,000 kr give or take, en lapp i pluss/minus er ikke farlig. Jeg har altid brukt stasjonere pc'er og vert fornøyd med det, men begynner å vurdere laptop mer å mer nå. Det er vell kanskje selvsagt at en desktop yter bedre i spill enn en laptop til samme pris, men en laptop kan man jo trossalt ta me over alt.. det er jo et stort pluss. Jeg er ikke så mye på farten men tenker å røre meg litt mer, og spille litt mindre så det blir mer aktuelt, men det skal fortsatt sies at jeg vil at maskinen skal vere mer enn god nok til Online spill (eks World of Warcraft). Online spill er noe jeg brenner for, og det slutter jeg nok ikke med, så det er viktig at maskinen takler kommende online spill.. om da dette er mulig til en slik prislapp. Jeg kan jo nevne spill som Age of Conan, Aion, Guild Wars 2.. vet ikke om jeg begynner med noen av dem men om jeg slutter med wow så vil jeg jo bynne med noe nytt Forventer ikke å kunne kjøre spill som Crysis og slike grafikk bomber for en slik prislapp, men det får gå. Det er litt av et dilemma, siden jeg vil ha kraften fra desktop men det praktiske fra laptop, så jeg sliter med valget. Har altid hat lyst på en berbar da jeg kjenner veldi mange som har en, 4 bare i dette huset, men er redd for å angre når jeg sitter der med lagg i et eller annet spill og må ut med flere tusen for ny pc. Har også hørt at laptop blir lett ødelagt. For å gjøre det enklere har jeg en desktop som jeg vil gå for viss valget blir desktop, det er en selv konfigurert pc fra komplett som alerede er bestillt.. laptop kom inn i bildet etter jeg hadde bestillt. Håper nå at det ikke er forsent å avbestille, alt jeg vet er at det dette står på ordestatus: "Frigjort for plukk" og "Ordre som vil leveres snart". Men nok om det, her er speccs på pc'en: Kabinett: Cooler Master Centurion PSU: NorthQ 500W Silent HK: Asus P5N-E SLI, nForce-650i CPU: Intel Core 2 Quad 2,4ghz Minne: TwinMOS DDR2 2048MB Minne: TwinMOS DDR2 1024MB DP Kit GFX Kort: XFX GeForce 8800GTS HDD: Samsung SpinPoint 160GB (har x1 300GB x1 500GB fra før) O/S: Vista Ultimate Pris: 11.074,- Denne er jeg da fornøyd med det er ikke det som er problemet, det er mer valget mellom den og evt laptop. Eneste jeg lurer på; hva tror dere om støynivået på denne? vil ikke bli skrudd i hue av for mye bråk P: Så var det laptop da, jeg hadde en i øynene som jeg var 90% sikker på; Acer Aspire 5920G. Jeg ble mer å mer sikker ettersom jeg leste sidene på tråden her på HW helt til en sa at han lagga som bare juling i ghost recon 2 og at han var utroli skuffet ettersom han var ute etter en pc for gaming. Som sagt jeg krever ikke at det er high-end GFX pc, da jeg bare vil bruke ca 10k, men det skal vere en solid gaming pc.. ikke bare "grei nok". Helst "mer enn bra nok til generell gaming" P: Viss dere har noen laptop å anbefale hadde det vert fint, ellers så håper jeg at dere kan hjelpe meg med erfaringer og svar med tanke på laptop vs desktop, pluss å minus osv. Takker : ) Lenke til kommentar
Green_Monster Skrevet 10. september 2007 Del Skrevet 10. september 2007 Kjøp en stasjonær, en god stol, masse cola og lukk gardinene;) Jeg synes det virker litt kronglete med en bærbar til spill må jeg si, de fleste spilla er som du beskriver online spill og da må du jo være online da. Gratis nettverkene som f.eks på div. kafeer er jo ikke allverden og gjennom mobil telefon er kanskje ikke så bra det heller med hensyn til ping? Dessuten tror jeg du må høyere en 10k for en gamer-laptop og hva med batteriet når du bruker mye grafikk? Alt dette peker jo mot en stasjonær, men i bunn å grunn må du jo tenke gjennom hvor du vil spille da? ute i parken på sommeren eller inne bak en gardin... heheh. Spill høsten ser i alle fall ikke mørk ut. Tips: vent til 9 serien til Nvidia kommer ut, da vil også priser på 8 serien forandre seg til litt hyggeligere for lomme boka:) Selv sitter jeg å venter på akuratt det før jeg går til innkjøp av denne Lenke til kommentar
Dezz Skrevet 10. september 2007 Forfatter Del Skrevet 10. september 2007 (endret) Hehe har det litt travelt med hensyn til at jeg sitter på en lånnt pc, men takker for tips. Når det gjelder gaming så blir det vell mest i huset da, eller hos venner, når jeg er på farta tenkte jeg mer på å bruke den til andre ting enn gaming. Der det ikke er finns nett kan man jo se film, evt høre på musikk om man har det P: Med stasjonear får man jo ikke noe med seg hehe P: Men skjønner hva du mener med laptop i henhold til spilling å sånn, batteriet dør vell temmeli raskt når man gamer osv. Og at man kanskje må opp noen lapper for en solid en. PS: Håper du blir fornøyd me ny maskina ;> Endret 10. september 2007 av Dezz Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå