AndersT2 Skrevet 9. september 2007 Del Skrevet 9. september 2007 Ønsker ikke forslag om andre nettlesere. Vet om disse , men liker IE. Vennligst respekter det! Jeg byttet akuratt fra Internet Explorer 6 til IE7, men merker nå etter noen få dager at maskinen er mye tregere til å arbeide når jeg bruker IE. Det tar ett par ekstra sekunder før jeg kan skrive inn adresse, og at Fil linjen dukker opp Vil det hjelpe med defragmentere harddisken, eller er det noen andre tips. Lenke til kommentar
flyndrefjes Skrevet 10. september 2007 Del Skrevet 10. september 2007 Det spørs om du bare må leve med at IE7 virker noe «tung», dessverre. Ellers kunne du jo... nei, det fikk jeg ikke lov til å si. Lenke til kommentar
Sn3ipen Skrevet 12. september 2007 Del Skrevet 12. september 2007 IE7 er veldig resurskrevende og det er vell lite man kan gjøre med det. Det er stor sansynlighet for at en defragmentering kan hjelpe hvis hard disken er veldig fragmentert. Dette er noe alle burde gjøre regelmessig! Lenke til kommentar
Ethernet Skrevet 12. september 2007 Del Skrevet 12. september 2007 IE suger, IE er tungt, IE krasjer. Sånn er IE, og skal du absolutt ha IE, må du leve med ulempene dens. Du har fått svar, så da bare spør jeg deg; Har du prøvd FireFox? Du kan nemlig få IE7 skinnet til FireFox, så du har FireFox med IE utseende. Lenke til kommentar
flyndrefjes Skrevet 12. september 2007 Del Skrevet 12. september 2007 IE suger, IE er tungt, IE krasjer. Sånn er IE, og skal du absolutt ha IE, må du leve med ulempene dens. Du har fått svar, så da bare spør jeg deg; Har du prøvd FireFox? Du kan nemlig få IE7 skinnet til FireFox, så du har FireFox med IE utseende. 9477228[/snapback] Jeg henger meg «frekt» på denne! Styr unna IE7... Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 12. september 2007 Forfatter Del Skrevet 12. september 2007 IE suger, IE er tungt, IE krasjer. Sånn er IE, og skal du absolutt ha IE, må du leve med ulempene dens. Du har fått svar, så da bare spør jeg deg; Har du prøvd FireFox? Du kan nemlig få IE7 skinnet til FireFox, så du har FireFox med IE utseende. 9477228[/snapback] Som jeg sa i førte post, ønsket ikke å høre noe om andre. Bare om det var noe som løste det med IE7. Så hvis man ikke vet om noen løsning her, for IE7, så trengs det ikke poster. Ville jeg byttet så hadde jeg ikke trengt å spørre. Er egentlig skikkelig irritert av å få svar om helt andre ting enn det man spør om her inne. Som jeg sa, jeg vet om andre nettlesere, men ønsket ikke å høre om disse her. Lenke til kommentar
Ethernet Skrevet 12. september 2007 Del Skrevet 12. september 2007 (endret) Jeg svarte deg da Også la jeg til litt info. Så jeg kan si det sånn, du vil ikke få den helvetes nettleseren din raskere! Og du ønsker ikke (bedre) andre alternativer, så får du ha det så godt. Edit: Legg merke til fet tekst, det er nemlig svaret.. Endret 12. september 2007 av Ethernet Lenke til kommentar
Sokkalf™ Skrevet 12. september 2007 Del Skrevet 12. september 2007 (endret) Tok en titt på maskinvaren i profilen din, og nekter å tro på folk her som sier at IE7 bare er så tregt. Fattern har en P3 1GHz laptop med 256MB RAM, XP og IE7 på. På den maskinen går det som du har beskrevet, dvs at det blir noen sekunder delay på ting, men den maskinen er jo milevis tregere enn din. Liker ikke IE selv (er Opera-bruker), men IE7 gikk da kjapt nok sist jeg testet det på min relativt tilårskomne Pentium4-maskin. Så her er det nok noe annet galt. Du har ikke noe antivirus/firewall som automatisk sjekker alt som nettleseren foretar seg? Sånt kan bremse ned ting ganske kraftig iblant, litt avhengig av hva slags AV/FW-software som benyttes. Edit: maskinvaren i profilen, ikke signaturen. Endret 12. september 2007 av Sokkalf^ Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 12. september 2007 Forfatter Del Skrevet 12. september 2007 (endret) Nå går det ann å svare litt penere uansett. Slik som Flyndrefjes skrev i post 2. Når jeg sier enkelt å greit at jeg håper dere respekterer at jeg ikke vil ha noe svar om andre nettlesere, så burte det respekteres. Noe de andre som har svart her har gjort. å komme med "IE Suger" som første svar er ikke respekt. Ett svar som "Det spørs om du bare må leve med at IE7 virker noe «tung», dessverre." er helt ok. Hvis det er deg som er i denne linken: http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/nrk_ostfold/4125520.html (bildet litt lenger ned) Så burte du kanskje gå å spørre din mor eller far om hva respekt betyr. For jeg tror ikke du har lært det enda. Det er vel en grunn til at du ikke tør å vise alderen din i profilen din her på nettet. Jeg med andre ord, er gammel nok til å ha mine egne meninger, og velger å bruke IE fremfor det andre jeg har testet, selv om da versjon 7 viser seg å være litt mer tungdrevet enn forrige versjon. Endret 12. september 2007 av AndersT2 Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 12. september 2007 Forfatter Del Skrevet 12. september 2007 Tok en titt på maskinvaren i signaturen din, og nekter å tro på folk her som sier at IE7 bare er så tregt.Fattern har en P3 1GHz laptop med 256MB RAM, XP og IE7 på. På den maskinen går det som du har beskrevet, dvs at det blir noen sekunder delay på ting, men den maskinen er jo milevis tregere enn din. Liker ikke IE selv (er Opera-bruker), men IE7 gikk da kjapt nok sist jeg testet det på min relativt tilårskomne Pentium4-maskin. Så her er det nok noe annet galt. Du har ikke noe antivirus/firewall som automatisk sjekker alt som nettleseren foretar seg? Sånt kan bremse ned ting ganske kraftig iblant, litt avhengig av hva slags AV/FW-software som benyttes. 9480367[/snapback] Det var vel kanskje å ta hard i å bruke ordet sekunder. Men merkbart tregere enn IE6. Bruker AVG og vanlig Windows firewall. Da er nok årsaken at jeg ikke har formatert på en meget god stund, når jeg sjekker når mapper osv under Windows mappen er opprettet så er det 13. April 2006. Så det kan nok være grunnen. Har merket at den tidvis er mer tungdrevet enn når den er ny formatert. Har egentlig ikke giddet å ta jobben før jeg hadde tenkt å kjøpe ny maskin. Men siden den korte ventingen i IE7, og at spill går greit nok, så venter jeg heller en stund til. Men det ser kanskje ut til at det kan være grunnen. Takk til Flyndrefjes, Sn3ipen og Sokkalf^ for svar. Lenke til kommentar
Ethernet Skrevet 12. september 2007 Del Skrevet 12. september 2007 Det stemmer Det er meg 4. klasse eller? Og nei, nå er jeg 16 Så jeg veit godt hva respekt er Og ja, jeg skjønner at jeg kanskje var litt på kanten når jeg leser igjennom hele tråden her... Derfor skal jeg beklage at jeg hadde den tonen mot deg, og jeg skal respektere at du bruker IE. Og heller hjelpe deg med problemet ditt Håper det er greit da Lenke til kommentar
Ethernet Skrevet 12. september 2007 Del Skrevet 12. september 2007 (endret) Og ja. 1. Defragmenter disken din, dette kan hjelpe til å få satt rusk og rask mer på riktig plass og det blir lettere indeksert. 2. Sjekk som tidligere nevnt, at du ikke har brannmurer og liknende som sjekker IE. Og husk å tillat IE på alle måter. "Allow always" eller noe slikt 3. Kjør en virusscan på maskinen din. Pass på at IE ikke bruker mye ressurser, og kapasitet av CPU'en din. Er dette tilfellet tar du og kjører en virus scan og en HiJackThis og legger ut loggen din her:) 4. Hjelper fortsatt ikke noe av dette, tar du og reinstallerer IE7 og ser. 5. Neste alternativ da er jo å formatere Endret 12. september 2007 av Ethernet Lenke til kommentar
1915 Skrevet 12. september 2007 Del Skrevet 12. september 2007 IE7 er tregere enn IE6 du må nokk leve med det ja eller du kan jo bytte tilbake til IE6. men det blir du om det Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 12. september 2007 Forfatter Del Skrevet 12. september 2007 Det stemmer Det er meg 4. klasse eller? Og nei, nå er jeg 16 Så jeg veit godt hva respekt er Og ja, jeg skjønner at jeg kanskje var litt på kanten når jeg leser igjennom hele tråden her... Derfor skal jeg beklage at jeg hadde den tonen mot deg, og jeg skal respektere at du bruker IE. Og heller hjelpe deg med problemet ditt Håper det er greit da 9480921[/snapback] Og ja. 1. Defragmenter disken din, dette kan hjelpe til å få satt rusk og rask mer på riktig plass og det blir lettere indeksert. 2. Sjekk som tidligere nevnt, at du ikke har brannmurer og liknende som sjekker IE. Og husk å tillat IE på alle måter. "Allow always" eller noe slikt 3. Kjør en virusscan på maskinen din. Pass på at IE ikke bruker mye ressurser, og kapasitet av CPU'en din. Er dette tilfellet tar du og kjører en virus scan og en HiJackThis og legger ut loggen din her:) 4. Hjelper fortsatt ikke noe av dette, tar du og reinstallerer IE7 og ser. 5. Neste alternativ da er jo å formatere 9480984[/snapback] Takk det var bedre svar. Unnskyldning godtatt Defragget disken rett etter jeg skrev denne tråden. Hjalp ikke. Sjekket litt med tillatelser og slik, og alt det ser greit ut. Det er nok kun formatering som skal til. Får se om jeg gidder å ta en lørdag å fikse det. Har også akuratt kjørt Ad-Aware og spybot. Har ikke vært borti Hijack This. Hva gjør den? Lenke til kommentar
Ethernet Skrevet 12. september 2007 Del Skrevet 12. september 2007 Den sjekker hver eneste "file extstension" Altså, den sjekker alle de filene du tar i ruk i systemet ditt. En vanlig feil som blir oppdaget med hijackthis er f.eks at explorer.EXE vises, dvs at .EXE er med store bosktaver, noe den ikke skal Det er da sannsynlig at den er infisert Den lager enkelt og greit en oversikt over navn på de forskjellige filene du har på datan, for å få sjekket merkelige filnavn og div.. Lenke til kommentar
emva Skrevet 12. september 2007 Del Skrevet 12. september 2007 klikk HER for å laste ned hijackthis og post den her og/eller bruk denne automatiserte tjenesten Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå