Wabby Skrevet 9. september 2007 Del Skrevet 9. september 2007 Hei, skal sette opp bridge mellom to rutere. ASUS WL 500g og WL 520GC Har gjort dette tidligere med 2 stk WL 500g uten problemer, men nå stopper alt opp for meg. Har satt begge på Channel 6, lagt inn MAC (og dobbeltsjekket dem) for remote bridge, gitt dem unike SSID og kjører dem på hybrid. Det rare er at under ASUS sin "Device Discovery" så dukker kun den ene opp. ... Men det er en ting jeg lurer på som ikke er testet ut enda. Begge kjører med TKIP kryptering (begge har samme nøkkel). Lager dette helvete for WDS? Lenke til kommentar
enden Skrevet 10. september 2007 Del Skrevet 10. september 2007 Nå er jeg ingen stor ekspert på området, men skal ikke begge ha samme SSID? Jeg har i alle fall et oppsett med D-Link hvor alle har samme SSID, og det fungerer prima. Lenke til kommentar
Wabby Skrevet 10. september 2007 Forfatter Del Skrevet 10. september 2007 Kan ikke tro at det er problemet, da dette er kun et "navn". De kommuniserer med MAC. Lenke til kommentar
IP Skrevet 11. september 2007 Del Skrevet 11. september 2007 2 cent. Har en Linksys WRT54G (med hyperWRT-firmware) som samarbeider med en wl500g i WDS. Er du sikker på at begge ruterne skal stå i hybrid-modus? Er det ikke nok at ruter 2 gjør det? SSID skal ikke spille noen rolle. IP Lenke til kommentar
Wabby Skrevet 11. september 2007 Forfatter Del Skrevet 11. september 2007 De er oppe og går nå, en hybrid og en WDS. Kjører open system med MAC filtrering og skjult SSID, ræva sikkerhet imo, men mister link ved bruk av kryptering (WPA-PSK, WEP kommer ikke på tale). Står flere plasser at de skal støtte det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå