Gå til innhold

Stygg lukt av klær

Anbefalte innlegg

Jeg har akkurat dusja. Men lukter godt gjør det ikke. T-skjorta jeg har på meg lukter nemlig stygt. Den er selvfølgelig ren, jeg har akkurat tatt den ut av skapet. Hvorfor lukter det stygt av klær som ligger i skapet?

Gjelder ikke alt, men har mange t-skjorter som lukter stygt etter å ha ligget i skapet en stund. Prøver nå å ha skapdørene åpne av og til, slik at det får luftet seg litt, men hjelper ikke.

Som sagt lukter det ikke stygt av alt. Rart det der. Noen som vet hva som kan gjøres for å unngå dette?

Er jo synd når man er nydusjet, og må ta på seg klær som lukter stygt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det er mest sansynligvis på grunn av at du lar klærne ligge for lenge i maskinen etter av vasken er ferdig. Dersom dette skjer, vil det lukte uggent og småsurt av klærne uansett. I know this from my own experience! Ikke særlig bra ettersom det virkelig stinker j*vlig!

9462920[/snapback]

Man skulle tro dette stemte, og det gjør det forsåvidt; klærne blir garantert sure av den behandlingen, men jeg har opplevd det med klær vasket på nitti, slengt rett i trommelen med en gang og behørig luftet før de gikk i skapet. Det oppstår gjerne mest med svarte T-skjorter og noen hettegensere for min del. Jeg har eksperimentert med å legge dem i fryseren en stund (vi snakker timer) før vask, mener jeg fikk god effekt av det.

Hvorfor det skjer måtte fuglene vite, vi snakker sannsynligvis om en særdeles hardbarket bakteriekultur som ikke gir seg om den nesten kokes.

Endret av Isbilen
Lenke til kommentar

Sentørk kan være med på å få stygg lukt på klær, og det er det ikke ofte jeg oppdager før klærne er på kroppen, jeg lukter ikke på klærne hver gang jeg har vaska dem. Men her har været mye å si for om det tar lang tid å tørke klærne eller ikke! Har ikke tørketrommel

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...