Gå til innhold

Hva slags type mp3-spiller burde eg velge??


Anbefalte innlegg

  • 3 uker senere...
Videoannonse
Annonse
Jeg har en Jukebox Zen. Testet både den og iPod før jeg kjøpte - iPod er lettere og mindre (bl.a. fordi den bruker 1.8" hdd, noe som gjør den altfor dyr (med dagens priser) å modde, i motsetning til zen'en, som fint spiser en vanlig 60gb 2.5" notebook-hd). Zen knuser iPod på lydkvalitet (s/n på 98 dB!) og selvfølgelig på pris. iPod ruler gata på design og er noe enklere å bruke, men straks du blir vant til Zen-interfacet tenker du ikke noe på det. Notmad Explorer (http://www.redchairsoftware.com) er MYE bedre til overføring av filer enn MusicMatch Jukebox (som iPod bruker på win) for ikke å snakke om Creative sin bloatware. Dessuten gjør Notmad at zen'en dukker opp som en removable disk i Explorer (eller rettere, Notmad Explorer er 100% integrert med explorer, slik at det ser ut og virker helt som om spilleren er en removable disk), noe ikke Creative sin sw fikser. Jeg vil på det varmeste anbefale Creative Zen med tanke på lydkvalitet, pris og oppgraderingsmuligheter. Er design pri numero uno, må du ha iPod. Trenger du solid state, kan jeg ikke anbefale noen spesiell spiller, men det er klart at både iPod og Zen kan bli fscket av at du hopper/jogger med dem idet harddisken spinner opp.

 

E

 

Det avgjorde valget for meg, kjøper Zen. Vil ha removable disk, bruker pendrive mye og synes det er mye lettere med integrert disk, enn et kronglete program som bygger inn sperringer for visse filtyper... Dessuten har ikke iPod EAX, noe som betyr sinnsykt mye for lydopplevelsen, de som har EAX på lydkortet sitt på pc'en vet godt hva jeg mener=)

Lenke til kommentar
Her er en test av Muvo.

 

fikk bare :| munn.

http://www.itavisen.no/art/1300046.html

 

Så synd.. jeg liker den godt jeg. Og 128MB versjonen er et enda bedre kjøp enn 64MB versjonen. Lyden er det jo ingenting å klage på, bare du bruker noe annet og bedre enn de øreproppene som følger med.

 

test_minus_2.gif Mangel på funksjoner. Her syns jeg HW.no har mistet hele poenget med MuVo.. Den skal være enkel og brukervennlig. Dessuten er lyden fint innstilt fra før, lyden blir ikke bedere av å stille på diskant og bass som man selv vil. F.eks du stiller ikke bassen på fullt på en forsterker fordi du syns lyden mangler bass. Gjøre du det så er det feil bruk forsterkeren.

test_minus_2.gif For Dyr. Nei ikke nå lenger. Nå får du 128MB versjonen for den prisen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...