Gå til innhold

Hva slags type mp3-spiller burde eg velge??

Anbefalte innlegg

Kommer I-Pod opp som egen hardisk i XP? (Plug&Play Hardisk akkurat som en pendrive, altså HELT uten tilleggsprogramvare...)

Jeg tror du er nødt å innstallere den, om jeg ikke husker helt feil, men du kan få den opp som egen harddisk.

Du trenger derimot et program uansett for å ligge inn sanger. Legger du bare filene inn, klarer ikke iPoden å lese den.

Til det kan jeg anbefale eph-pod. (Musicmatch følger med, men det er ikke å anbefale)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvilken størrelse (på HD) anbefaler dere på iPod'en?

Da mener jeg, er det verdt det å kjøpe en 10 GB selv om den koster mye mer enn 5GB'ern?

Tja, jeg synes ikke det. 5GB er MASSE sanger, og om du skal bli lei noen er det vel bare å bytte dem ut ?

Lenke til kommentar

Kommer jo an på hvor mye musikk du trenger å ha med deg det vel? For min del tror jeg 5gb har vært nok. Hvorfor dra på tur med hele cd samlinga i lomma? Hva har du tenkt å bruke spilleren til da? Om det er trening og slikt inn i bildet kan jeg anbefale den jeg kjøpte for noen måneder siden på xsenses.no Mpio DMK. Lekker liten sak med 128mb minne, desverre ikke utvidbart men jeg bytter såpass ofte musikk at jeg ikke har bruk for mer. Den bruker bare 1 batteri i gangen og det går 10 timer med lytting på det. Medfølger også stropp til å ha på armen og holder å putte spilleren i for å klipse til beltet. Øreklokkene er også designet for å ha spilleren hengende rundt halsen som smykke...som de sier på itavisen : http://www.itavisen.no/art/1299912.html

Grom spiller! Men hvis du trenger mye plass og skal gåta buss eller no sånt ville jeg å gått for ipod!!

Lenke til kommentar
128kbps er nok, merker ikke forskjell uannsett med annet du har ørepropper/hodetelefoner/annlegg til flere tusen.

Støtter deg på den jeg fusion.

Jeg har Siemens SL45 med 128 MB, og noen halvcrapy ørepropper som følgte med. Med disse hører jeg lite forskjell på 128 og 160/192.

Jeg hører forskjell, men jeg prioriterer heller 50% mer minutter musikk.

Lenke til kommentar

Jeg har en Jukebox Zen. Testet både den og iPod før jeg kjøpte - iPod er lettere og mindre (bl.a. fordi den bruker 1.8" hdd, noe som gjør den altfor dyr (med dagens priser) å modde, i motsetning til zen'en, som fint spiser en vanlig 60gb 2.5" notebook-hd). Zen knuser iPod på lydkvalitet (s/n på 98 dB!) og selvfølgelig på pris. iPod ruler gata på design og er noe enklere å bruke, men straks du blir vant til Zen-interfacet tenker du ikke noe på det. Notmad Explorer (http://www.redchairsoftware.com) er MYE bedre til overføring av filer enn MusicMatch Jukebox (som iPod bruker på win) for ikke å snakke om Creative sin bloatware. Dessuten gjør Notmad at zen'en dukker opp som en removable disk i Explorer (eller rettere, Notmad Explorer er 100% integrert med explorer, slik at det ser ut og virker helt som om spilleren er en removable disk), noe ikke Creative sin sw fikser. Jeg vil på det varmeste anbefale Creative Zen med tanke på lydkvalitet, pris og oppgraderingsmuligheter. Er design pri numero uno, må du ha iPod. Trenger du solid state, kan jeg ikke anbefale noen spesiell spiller, men det er klart at både iPod og Zen kan bli fscket av at du hopper/jogger med dem idet harddisken spinner opp.

E

Lenke til kommentar
Støtter deg på den jeg fusion.

Jeg har Siemens SL45 med 128 MB, og noen halvcrapy ørepropper som følgte med. Med disse hører jeg lite forskjell på 128 og 160/192.

Jeg hører forskjell, men jeg prioriterer heller 50% mer minutter musikk.

Hvordan orker dere bruke halvcrappy, medfølgende ørepropper? At musikken er rippet i 128kbps, betyr ikke at den likevel er så dårlig at du bare kan drite i gode hodetelefoner. Du får ALLTID bedre resultat med gode headphones, selv om også artifactene høres bedre. Det første jeg gjorde etter at jeg fikk meg mp3-spiller var å kjøpe et par Porta Studio Pro. Synes du at de er dritstygge, har Sony noen gode i samme prisklasse som er foldbare og ligger bak nakken og "oppå" ørene. Men uansett anbefaler jeg skikkelige hodetelefoner. Så får du heller knipe på bitraten for å få mest mulig musikk, men crap i begge ender er IMHO ingen løsning!

E

Lenke til kommentar

Jeg leste i testen av Creative jukebox 3, der sa de følgende:

Creative har begynt å levere sine nye lydkort (Audigy) med FireWire-tilkobling, og det kom derfor ikke som noen stor overraskelse at Jukebox 3 kunne utnytte denne funksjonen.

Støtter/utnytter Creative Jukebox Zen denne funksjonen på samme måte?

Lenke til kommentar
Jeg leste i testen av Creative jukebox 3, der sa de følgende:

Creative har begynt å levere sine nye lydkort (Audigy) med FireWire-tilkobling, og det kom derfor ikke som noen stor overraskelse at Jukebox 3 kunne utnytte denne funksjonen.

Støtter/utnytter Creative Jukebox Zen denne funksjonen på samme måte?

Det er firewire på Zen ja, om du kjøper USB1.1/Firewire (kalt "SB1394", er det möglich, Creative?)-varianten. Fins også en USB2.0-variant uten Firewire. FW er lynkjapt, helt legendarisk synes jeg. iPod finnes naturligvis utelukkende med FW.

E

Lenke til kommentar
Hvilken størrelse (på HD) anbefaler dere på iPod'en?

Da mener jeg, er det verdt det å kjøpe en 10 GB selv om den koster mye mer enn 5GB'ern?

Hvis du bare skal bruke den som MP3-spiller holder 5GB i massevis (men den kan jo brukes til å flytte filer også da...)

5GB blir vel i nærheten av 1000 låter og det burde holde en stund - er vel ikke noe stort poeng å ha med mer så sant du ikke skal være borte fra PC'en i mange måneder...

Hvis du skal ha en ultraportabel spiller så anbefaler jeg varmt Mpio DMK med 128MB minne (noen linker til test av den lenger oppe i tråden). Bruker min til/fra jobb og der holder 128MB fint. På langtur derimot vil det jo bli for lite.

Lenke til kommentar

Jeg har Cowon iaudio cw200, og er meget fornøyd med denne! Bra lyd, bra features, grei lyd :)

Det kommer / har kommet ny version av den, cw300, med forbedret ørepropper, dobbelt så lang spilletid og sikkert noe annet smårusk. Anbefales!

Lenke til kommentar
Jeg har Siemens SL45 med 128 MB, og noen halvcrapy ørepropper som følgte med.

Hvordan orker dere bruke halvcrappy, medfølgende ørepropper?

Fordi det er en mobil, og den har en jævla spesial plugg. Den samme som siemens ladere har. Jeg planlegger snart å kjøpe et Sennheiser headset og en omgjører til minijack. Da blir det lite 128 k.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...