oyvind_b Skrevet 22. januar 2003 Del Skrevet 22. januar 2003 Zen kanskje? Masse plass og mange muligheter. Dukker ZEN opp som en egen harddisk når man kobler den på eller må man installere et eget program for overføring av filer? (kjekt dersom det blir som en portabel harddisk også!) Lenke til kommentar
Jimmy Pop Skrevet 22. januar 2003 Del Skrevet 22. januar 2003 Det er alltid gøy når folk går tom for gode argumenter og heller tyr til "artige" smiley animasjoner. Det var ikke et forsøk på å argumentere eller ro meg vekk. Jeg kan være enig i at noen av de ørepluggene som følger med i dag er veldig dårlig. Men hadde jeg først skulle kjøpt meg en MP3-spiller, hadde jeg pokker ta kjøpt meg et godt headset. Jeg har Koss Porta Pro, og når jeg bruker det til å høre på MP3-er, hører jeg lett forskjell på 128kbps og på 256kbps som jeg ripper til. Lenke til kommentar
aurstad Skrevet 22. januar 2003 Del Skrevet 22. januar 2003 Jepp, med Porta pro er d andre saker.. De har jeg også og de kvitter jeg aldri med! Livstidsgaranti er også digg! Lenke til kommentar
Jimmy Pop Skrevet 22. januar 2003 Del Skrevet 22. januar 2003 Jepp, med Porta pro er d andre saker.. De har jeg også og de kvitter jeg aldri med! Livstidsgaranti er også digg! Kommer aldri (aldri si aldri) til å kvitte meg med de, jeg heller. Har forresten en butikk her i streeten som tar 50 kroner for å bytte headsetet på stedet. Betaler 50 kroner og får et som nettopp har kommet igjen fra reparasjon. Gjør det hver gang skumgummien blir litt slitt... :-) Lenke til kommentar
aurstad Skrevet 22. januar 2003 Del Skrevet 22. januar 2003 Jeg fikk splitter nye slike gummi greier... no questions asked... bare måtte ha med kvitteringa Lenke til kommentar
Gjest mafister Skrevet 22. januar 2003 Del Skrevet 22. januar 2003 MPIO DMK 128mb.. liten, billig og god! www.xenses.no Lenke til kommentar
fUsiOn Skrevet 22. januar 2003 Del Skrevet 22. januar 2003 128kbps er nok, merker ikke forskjell uannsett med annet du har ørepropper/hodetelefoner/annlegg til flere tusen. Hehe.. Det var dagens... Tror jeg skal skrive det ut og henge det opp på veggen. "Dagens ord: 128kbps er nok, merker ikke forskjell uansett" Ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha... 128Kbps ER nok. Du hører helt greit hva de synger og hvordan sangen er. Selvfølgelig hører du forskjell fra etter hvor bra/dårlig kvaliteten er, men 128Kpbs ødelegger ikke sangen heller da. Går greit å høre på. Du må ha dyre/bra hodetelefoner for å høre forskjell. Lenke til kommentar
Jimmy Pop Skrevet 22. januar 2003 Del Skrevet 22. januar 2003 128Kbps ER nok. Du hører helt greit hva de synger og hvordan sangen er. Hallo? Er du helt på tur? Hører hva de synger og hvordan sangen er? Ja, da min gode venn, er 64kbps nok. Du hører lett hva de synger og hvordan sangen er. Men jeg stiller nok litt høyere krav enn deg, ja. Jeg vil ikke at gitarer, symbaler og hi-hater høres ut som noen biler som krasjer, evt en radio som er dårlig tunet inn. Hva hører du på? Og hvorfor hører du på musikk? For å høre hva de synger? Last ned teksten, da vel... Lenke til kommentar
fUsiOn Skrevet 22. januar 2003 Del Skrevet 22. januar 2003 Hører på masse rart. Det er nok bare du som er ekstrem kresen. Og de koss porta pro er så inni helsikes stygge!!!! Når jeg hører på musikken så er 128Kbps helt greit, men hører jo godt forskjell på 128Kbps og 320Kbps på PC'en. Jeg trenger ikke mer enn 128Kbps jeg på min MuVo, bruker noen ørepropper som fulgte med Sony discmanen min. Og de er 10 ganger bedere enn de som fulgte med MuVo. Jeg tenker ikke så veldig over om hvor klar og fin sangen er når jeg sitter på bussen kjempetrøtt.. Men jeg går ikke lavere enn 128Kbps, ikke med MP3 hvertfall. Alle har sin smak, men på min MP3-spiller klarer jeg det fint med 128Kbps. Hallo? Er du helt på tur? Hører hva de synger og hvordan sangen er? Ja, da min gode venn, er 64kbps nok. Du hører lett hva de synger og hvordan sangen er. Prøvde liksom å sette litt på spissen da... Lenke til kommentar
Barry White Skrevet 22. januar 2003 Del Skrevet 22. januar 2003 apple ipod er bra den men den billigste versjonen (5GB) koster 3K! en nomad jukebox 2 med 10 GB koster 2K... det sier jo seg selv Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 23. januar 2003 Del Skrevet 23. januar 2003 Hører på masse rart.Og de koss porta pro er så inni helsikes stygge!!!! Har den noe å bety om de er mindre fine, det er musikken som kommer ut av dem som betyr noe. Lenke til kommentar
aurstad Skrevet 23. januar 2003 Del Skrevet 23. januar 2003 Hører på masse rart.Og de koss porta pro er så inni helsikes stygge!!!! Har den noe å bety om de er mindre fine, det er musikken som kommer ut av dem som betyr noe. Enig. Er du en av de som mener utseende betyr mere enn lyd på et anlegg så får du kjøpe deg noen billige/fancy sony klokker.. Lenke til kommentar
NickFalk Skrevet 23. januar 2003 Del Skrevet 23. januar 2003 apple ipod er bra den men den billigste versjonen (5GB) koster 3K! en nomad jukebox 2 med 10 GB koster 2K... det sier jo seg selv Som all annen Apple hardware er iPod en del dyrere enn sine konkurenter. Å ja du betaler en del ekstra for design. Men bare så det er sagt: Design er langt mer enn utseende! Hvis du tar deg bryet med å lese gjennom diverse mp3-spiller anmeldelser så vil du se at funksjonaliteten er ett sted iPod scorer ekstremt høyt. Så langt har jeg til gode å se én mp3-spiller som har "slått" iPod i noen anmeldelse. Men, selvfølgelig, har man ikke råd så har man ikke råd. (Sånn som meg). Lenke til kommentar
Jimmy Pop Skrevet 23. januar 2003 Del Skrevet 23. januar 2003 Det er nok bare du som er ekstrem kresen. Og de koss porta pro er så inni helsikes stygge!!!! Jeg tenker ikke så veldig over om hvor klar og fin sangen er når jeg sitter på bussen kjempetrøtt.. Men du tenker på utseende på headsettet? Vel.. Jeg vet ikke hva jeg skal synes om deg... Hallo? Er du helt på tur? Hører hva de synger og hvordan sangen er? Ja, da min gode venn, er 64kbps nok. Du hører lett hva de synger og hvordan sangen er. Prøvde liksom å sette litt på spissen da... Ja, jeg også. Men dette gidder jeg ikke diskutere mer. Dette er en menings-diskusjon, og ingen her kommer til å forandre sin, så jeg gir meg her. :-) Lenke til kommentar
ligebli Skrevet 23. januar 2003 Del Skrevet 23. januar 2003 Det kan også være stor forskjell på 128 og 128 ripping. Noen er bare så elendige rippere, og bruker du ikke LAME får du heller ikke den beste kvaliteten. For min del ripper jeg alltid til 160. det er et greit kompromis. For løping eller annen fysisk aktivitet der du beveger deg mye, er ikke ipoden å foretrekke. da den kun har 32mb buffer. dvs at den ikke funker særlig godt etter ca 32 minutter med løping. Da er en lite spiller med minnebrikke strekt å foretrekke. ...... derfor har jeg begge deler ) Lenke til kommentar
Jimmy Pop Skrevet 23. januar 2003 Del Skrevet 23. januar 2003 Det kan også være stor forskjell på 128 og 128 ripping. Noen er bare så elendige rippere, og bruker du ikke LAME får du heller ikke den beste kvaliteten. For min del ripper jeg alltid til 160. det er et greit kompromis. Jeg bruker også Lame, og ripper alltid med 256kbps, ettersom jeg hater å tro at det er dårlig lyd. Før rippet jeg kun med 160, men det går an å høre forskjell på de to, derfor ripper jeg til 256. Har heller ikke liten plass på HD. :-) derfor har jeg begge deler Har masse penger du? Hvilke to har du? Og hvor stor harddisk har iPod-en? Lenke til kommentar
bamsefar Skrevet 23. januar 2003 Del Skrevet 23. januar 2003 Har IAudio CW200 256mb versjonen selv. Den er bare kongebra! +God lyd +Lett (kanskje litt for lett . Har mista og funne den 3 ganger) +Lekker +Avanserte innstillinger +Grei pris for hva du får med -Kan ikke kopiere musikk ned til spilleren og uploade på en annen -Ingen utbyggingsmuligheter! -Kunna hatt med klips til å feste den på klærne Utenom noen få minus så er det bare positivt om spilleren. Lyden er god med pluggene som kommer med, men hvis du kjøper klokker eller andre høykvalitets "hodetelefoner" (liker ikke ordet) så er lyden mye bedre. Lenke til kommentar
aurstad Skrevet 23. januar 2003 Del Skrevet 23. januar 2003 Det kan også være stor forskjell på 128 og 128 ripping. Noen er bare så elendige rippere, og bruker du ikke LAME får du heller ikke den beste kvaliteten. For min del ripper jeg alltid til 160. det er et greit kompromis. For løping eller annen fysisk aktivitet der du beveger deg mye, er ikke ipoden å foretrekke. da den kun har 32mb buffer. dvs at den ikke funker særlig godt etter ca 32 minutter med løping. Da er en lite spiller med minnebrikke strekt å foretrekke. ...... derfor har jeg begge deler ) Etter 32 minutter løping så er jeg nok altfor hinsides til å fatte at Ipoden har kobla ut.... Lenke til kommentar
indahla Skrevet 23. januar 2003 Del Skrevet 23. januar 2003 Jeg har også en iAudio CW200 (256) og er kjempefornøyd. Hadde en Thomson sak før (64mb) men det ble for lite. Er greit å kunne ha ca. 4 timer med musikk på den. Det holder, iallefall for meg. En spiller jeg absolutt kan anbefale Lenke til kommentar
agamemnon Skrevet 21. mars 2003 Del Skrevet 21. mars 2003 Kommer I-Pod opp som egen hardisk i XP? (Plug&Play Hardisk akkurat som en pendrive, altså HELT uten tilleggsprogramvare...) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå