Gå til innhold

Timeteller vb.4 prosjekt

Anbefalte innlegg

Har begynt med vb 4 programmering, og iden forbindelsen så prøver jeg meg på et lte vedlikeholdsprogram, kan noen fortelle meg hvordan koden for en forfalt komponent er. Dette skal fungere slik at jeg skriver inn navnet på en komponent " motor " , den bli oppgitt til en gangtid på 12 timer idøgnet og skal sjekkes om 6 mnd. Må kunne velge mellom timebasert eller mnd. basert forfall.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har begynt med vb 4 programmering, og iden forbindelsen så prøver jeg meg på et lte vedlikeholdsprogram, kan noen fortelle meg hvordan koden for en forfalt komponent er. Dette skal fungere slik at jeg skriver inn navnet på en komponent " motor " , den bli oppgitt til en gangtid på 12 timer idøgnet og skal sjekkes om 6 mnd. Må kunne velge mellom timebasert eller mnd. basert forfall.

:oops:

Tanken er følgende : Har 4 stk. motorer som trenger vedlikeholdes, på motoren så sitter det en pumpe. Motoren har "lager" som jeg ønsker å sjekke hver den 3 mnd. eller 6 mnd. Jeg legger inn en registrering på " lagret" 1.1.2003, det går 3 mnd. det vil si 1.3.2003, da vil jeg få en melding i en liste som er kalt forfalte rutiner. Jeg vil også ønske å forandre dette til en timebasert komponent, det vil si at jeg ønsker at denne skal telle døgn vis isteden for mnd.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...