Gå til innhold

Resetting av dato og merkelig fokus

Anbefalte innlegg

Heihei.

Har jobba litt i helgen, og på lørdag hadde datoen på kameraet mitt resatt seg. Merkelig tenkte jeg og stilte den riktig. Det skulle ikke gå mer enn et par timer før det samme skjedde igjen, og nå begynner det å bli ganske irriterende. Sånn fortsetter det flere ganger helt til jeg ikke gidder å stille det igjen. Merkelig nok er det bare datoen, og ingen av innstillingene som blir borte.

Det har altså skjedd helt plutselig, ikke hatt noe trøbbel med det før. Noen som aner hva det er?

Så en annen ting, var på fotballkamp idag og sleit med mye feilfokus. Ikke på grunn av fokusfeil på objektivet eller treig fokus, men heller alt for rask fokus. Merker at den er unøyaktig og så fort jeg ikke har en ting å fokusere på, finner den en stor flate den kan finne fokus på.

Har heller ikke hatt det som et stort problem før heller. Da har det hvert fall vært mye min feil.

Mye tyder kanskje på at min dyrebare 20D er moden for utbytting, men syns det er merkelig at sånne feil plutselig oppstår. Er det noen som har noen tips i det hele tatt? Har siste firmware, men lenge sia jeg la inn den.

Tips mottatt med kjempetakk :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hurra for forumet :)

Men så, fokusproblemene. Brukerfeil?

9462940[/snapback]

Vet ikke om jeg helt forstod hva som var problemet med fokusen (for rask?), og usansett er det vel vanskelig å gi et fornuftig svar. I alle fall om det er noe som plutselig har oppstått. Da spørs det om kameraet må inn til sjekk hos serviceproffen....hvis ikke du da har fått en unnskyldning for å se nærmere på en nyere modell ,-)

Lenke til kommentar

Nye modeller er alltid velkommen ;P

Men alvorlig talt, var som sagt på fotballkamp igår, og hadde mye problemer med å følge f.eks ballen fra spiller og inn i mål, men også bare å holde fokus mens en spiller eller to løp. Det var som om den fokuserte på nytt veldig fort mellom vært bilde, på en måte jeg aldri har merket før. Greit nok at jeg har USM, men det skal jo ikke være noen ulempe heller.

Får sende en mail til fotovideo. Serviceproffen svarer aldri på mailene mine.

Lenke til kommentar
Den skal i teorien fokusere mellom vært bilde når den står på AI Servo, som jeg bruker, men har liksom ikke hatt det samme problemet før. Og det kameraet har jeg hatt i 2 år nå, hvis jeg ikke tar feil.

9463795[/snapback]

Høres utrolig rart ut at kontinuerlig fokusering ikke fungerer mens enkeltfokusering fungerer! Ta en tur til nærmeste trafikkerte gate og prøv om problemet fortsatt er der, og dobbeltsjekk at alle instillingene er rette..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...