Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

bytte motor i impreza

TheKims

Anbefalte innlegg

Hei har en 95 modell subaru impreza 1,8gl. saken er den at jeg pendler veldig mye å synes da at 103hk sliter litt opp de værste bakkene.

jeg sitter å vurdere å kjøpe en 99mod impreza gt turbo med 211 hester(skadebil). så det jeg lurer på er om motor fra denne bilen passer rett i min eller må det tilpasses?

fant forresten en brukt importert wrx som er samme modell som min. en gangs avgiften er ikke betalt så planer var å røske ut motor og deler som jeg trenger å vrake chassiet

håper noen har peiling på dette...

på forhånd takk

Endret av kimstianp
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+5132
Hei har en 95 modell subaru impreza 1,8gl. saken er den at jeg pendler veldig mye å synes da at 103hk sliter litt opp de værste bakkene.

jeg sitter å vurdere å kjøpe en 99mod impreza gt turbo med 211 hester(skadebil). så det jeg lurer på er om motor fra denne bilen passer rett i min eller må det tilpasses?

fant forresten en brukt importert wrx som er samme modell som min. en gangs avgiften er ikke betalt så planer var å røske ut motor og deler som jeg trenger å vrake chassiet

håper noen har peiling på dette...

på forhånd takk

9461756[/snapback]

Holder du deg til ca samme årsmodell så skal karosseriene være like. Men her må du nok bytte alt! Det vil si bl.a. Ledningsnett, styre-enheter, hjuloppheng, gearkasse, drivaksler, differensialer osv...

Lenke til kommentar

joda det var jeg klar over.. men så lenge motor passer så skal man alltids klare å få det andre på plass.

hvordan er lovene på dette? kan jeg ta motor fra en utollet bil å montere i min uten å tolle den? vet at man må betale litt til staten for økt effekt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...