TheKims Skrevet 9. september 2007 Del Skrevet 9. september 2007 (endret) Hei har en 95 modell subaru impreza 1,8gl. saken er den at jeg pendler veldig mye å synes da at 103hk sliter litt opp de værste bakkene. jeg sitter å vurdere å kjøpe en 99mod impreza gt turbo med 211 hester(skadebil). så det jeg lurer på er om motor fra denne bilen passer rett i min eller må det tilpasses? fant forresten en brukt importert wrx som er samme modell som min. en gangs avgiften er ikke betalt så planer var å røske ut motor og deler som jeg trenger å vrake chassiet håper noen har peiling på dette... på forhånd takk Endret 9. september 2007 av kimstianp Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132 Skrevet 9. september 2007 Del Skrevet 9. september 2007 Hei har en 95 modell subaru impreza 1,8gl. saken er den at jeg pendler veldig mye å synes da at 103hk sliter litt opp de værste bakkene. jeg sitter å vurdere å kjøpe en 99mod impreza gt turbo med 211 hester(skadebil). så det jeg lurer på er om motor fra denne bilen passer rett i min eller må det tilpasses? fant forresten en brukt importert wrx som er samme modell som min. en gangs avgiften er ikke betalt så planer var å røske ut motor og deler som jeg trenger å vrake chassiet håper noen har peiling på dette... på forhånd takk 9461756[/snapback] Holder du deg til ca samme årsmodell så skal karosseriene være like. Men her må du nok bytte alt! Det vil si bl.a. Ledningsnett, styre-enheter, hjuloppheng, gearkasse, drivaksler, differensialer osv... Lenke til kommentar
TheKims Skrevet 9. september 2007 Forfatter Del Skrevet 9. september 2007 joda det var jeg klar over.. men så lenge motor passer så skal man alltids klare å få det andre på plass. hvordan er lovene på dette? kan jeg ta motor fra en utollet bil å montere i min uten å tolle den? vet at man må betale litt til staten for økt effekt. Lenke til kommentar
ReVolvolution Skrevet 9. september 2007 Del Skrevet 9. september 2007 Motoren passer som hånd i hanske. Du må kun bytte flg: bremser og hjerne.. Ellers er det andre mye det samme, men hvis du skal kjøre svin, så må du bytte mer og mer.. Ledningsnettet er det samme. Du kan ta motor av utollet bil ja. Men bilen din må vises på Biltilsynet etter motorbytte. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå