Gå til innhold

ikke betalt restskatt, kan det gjøres etter frist?

apegryn

Anbefalte innlegg

Nå er vel fristen på innbetaling av restskatt gått ut, noe jeg har glemt å betale. Lurer på om jeg kan gå i banken og betale denne og håpe at alt ordner seg eller om jeg må vente på evt. gebyr og tull og tall før jeg kan betale det?

Det er snakk om under 150 kr i restskatt... ja late meg :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Nå er vel fristen på innbetaling av restskatt gått ut, noe jeg har glemt å betale. Lurer på om jeg kan gå i banken og betale denne og håpe at alt ordner seg eller om jeg må vente på evt. gebyr og tull og tall før jeg kan betale det?

Det er snakk om under 150 kr i restskatt... ja late meg :)

9461604[/snapback]

Restskatt og andre statlige avgifter bør man betale i tide. De har helt andre satser for forsinkelsesavgifter o.l enn andre kreditorer. Dine 150 kr har nok fort blitt til 400 kr... :( Men for all del - betal så snart du kan; jo lenger du venter, jo større er sjansen for at beløpet vokser.

Lenke til kommentar

Har og det samme spørsmål som trådstarter. Hadde en restskatt på 600ognoe liggende. Fristen var i august en gang, betalt begge to på fredag, hvorav den ene gikk ut idag. Som det fungerer om jeg får purring av for.eks telenor, kan jeg bare betale den opprinnelige regningen, så sender de ikke noen "ekstra" regning på purregebyret, men som noen her nevnte, så er staten litt annerledes mtp lovet ang. dette.

Spm er da, vil jeg få purregebyr og bot i posten snart? Eller bare ser de på det som 'betalt' ? :-)

Lenke til kommentar

Restskatt kan betales når som helst. Jo mindre sen du er jo mindre trøbbel/kostnader.

Hvis du ikke betaler det offentlige vil du etter en tid settes i fengsel. 100% sikkert. Du vet der voldsmenn og tyver kanskje havner hvis de er dumme og veldig uheldige.

Det offentlige har ved enkelte anledninger skyldt meg penger over lang tid uten å gjøre opp for seg. Gjentatte henvendelser har de besvart med "det blir utbetalt, du VET jo du får pengene dine...." DEN kan jo DU prøve :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...