audifreek Skrevet 9. september 2007 Del Skrevet 9. september 2007 heisan. Har hørt noen rykter om at det ikke er mulig å kjøpe vannstoff til bleking av viltskaller på apoteket lengre. noen som vet om dette stemmer? Hva skal jeg evt bruke hvis hvis jeg ikke skal bruke vannstoff. eks, Klorin? Og i samme slengen når jeg først er her: Lønner det seg å vente til skallen er blitt kald etter koking før man sager den i 2? Takker for svar Lars Lenke til kommentar
V?rbris Skrevet 11. september 2007 Del Skrevet 11. september 2007 Det ble brukt Hydrogenperoksid tidligere som Apoteket leverte i 10% og 30% styrke. Siden dette var etsende, er det muligens ikke å skaffe på Apoteket lengre. Klorin anbefales ikke, siden dette løser opp beinvevet nær like raskt som selve blekinga. Du kan Bruke Domestos fresh som inneholder aktiv oksygen ( Hydrogenperoksid ), dette har fungert for flere. Dette får du tak i hos din lokale butikk, dette er ett rengjøringsmiddel for toaletter. Den miljøbeviste og det økologiske alternativ er solbleking, dvs la skallen ligge i sola, gjerne i en kasse av netting så ikke rev eller kråke stikker av med skallen. Du bør da passe på at det ikke er for store temperatursvingninger, da kan du få revner, brudd i skallen. Lykke til. Lenke til kommentar
audifreek Skrevet 11. september 2007 Forfatter Del Skrevet 11. september 2007 heisan og takker for svar. jeg var på apoteket idag, og fikk faktisk tak i vannstoff 30 % så da er det jo fortsatt mulig å få tak i, bestilte da 5 liter til for sikkerhets skyld Lars Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå