Gå til innhold

Skatt på pokerpenger?

Mr. Bojangles

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Så jeg må betale 30-40%, akkurat som vanlig lønn? Da venter jeg heller en stund og mekker en bankkonto i Sveits. Aldri faen om jeg gir fra meg halvparten av pengene mine til staten ... betaler skatt på lønn, avgift på bilene, moms ... hva har jeg igjen? :(

9469041[/snapback]

Ca 25%? :cry:

Lenke til kommentar

Ahhh, kan ikke folk slutte å være så bastante når de tydeligvis ikke har greie på ting! Hvis du absolutt vet det, så si det. Hvis ikke, så forklar nå at du ikke er helt sikker.

Du må skatte av pokergevinster over 10000. Dette gjelder pr gevinst, du kan altså vinne 10000 så mange ganger du vil i løpet av et år. Dette forutsetter at du ikke har pokerspillingen som virksomhet, dvs du lever av det.

Dette er eksplisitt forklart på Skatteetaten.no

Lenke til kommentar
Poenget er vel at om du tjener 50-100k årlig, så er det mer enn en "tilfeldig gevinst".

9476761[/snapback]

Men så lenge du har jobb vedsiden av, så skal det gå greit. Case closed.

9476907[/snapback]

Eh nei? Det er fortsatt en biinntekt. Advokaten din kan mene noe annet, men det er vel strengt tatt ingen rettspraksis på dette. Men jeg vil likefullt mene at dersom du tjener 300k i den faste jobben din, og 100k på poker, er dette mer enn en tilfeldig gevinst, og heller en inntekt.

Jeg gambler på aksjemarkedet og må betale 28 % uansett.

Lenke til kommentar
Poenget er vel at om du tjener 50-100k årlig, så er det mer enn en "tilfeldig gevinst".

9476761[/snapback]

9476907[/snapback]

Eh nei? Det er fortsatt en biinntekt. Advokaten din kan mene noe annet, men det er vel strengt tatt ingen rettspraksis på dette. Men jeg vil likefullt mene at dersom du tjener 300k i den faste jobben din, og 100k på poker, er dette mer enn en tilfeldig gevinst, og heller en inntekt.

Jeg gambler på aksjemarkedet og må betale 28 % uansett.

9479295[/snapback]

Men det regnes vel ikke som et pengespill, gjør det?

Synes det er fint at det ikke skattes på pengespill, men det burde vel være noen lover som hindret utnytting av dette (om det da ikke er det? Jeg har null peil på akkurat dette)?

Men synes det er rart at staten ikke vil skatte grådigere av slike gevinster i grunn. Håper vi får en fin og blå regjering i 2009 :)

Lenke til kommentar

9476761[/snapback]

9476907[/snapback]

Håper vi får en fin og blå regjering i 2009 :)

9479375[/snapback]

Håper også vi får en fin mørkeblå regjering. :cool:

Takker for alle svar!

Lenke til kommentar
Ahhh, kan ikke folk slutte å være så bastante når de tydeligvis ikke har greie på ting! Hvis du absolutt vet det, så si det. Hvis ikke, så forklar nå at du ikke er helt sikker.

Du må skatte av pokergevinster over 10000. Dette gjelder pr gevinst, du kan altså vinne 10000 så mange ganger du vil i løpet av et år. Dette forutsetter at du ikke har pokerspillingen som virksomhet, dvs du lever av det.

Dette er eksplisitt forklart på Skatteetaten.no

9476689[/snapback]

Mener å ha lest 50k på wsop.nu i året, stemmer ikke det? Etter 50k så er det 28% ?

Endret av deleder
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...