Gå til innhold

Nye hodetelefoner til max 1600-1800 kr

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen!

Jeg er på utkikk etter nye hodetelfoner pga: Koss PortaPro ikke lenger holder mål. Jeg er villig til å betale opp til 1600-1800 kr.

Har sett MYEBeyerdynamic DT 770 PRO. Har dere noen andre anbefalinger?

Tilbake til Beyer'n

Skal jeg velge 32, 80 eller 250 ohm? (Skal primært kobles opp til en VANLIG forsterker, men også Creative Zen Microphoto (mp3)

Skal jeg gå for Beryerdynamic?

Forsterkeren er SE HER! ja ... det er en vanlig forsterker. Vil det gå bra?

(Hører på alt fra klassisk til prog, den skal altså takle det meste)

Endret av ultimatedeskjet
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+89234341
kjøp heller 4 nye Koss PortaPro headsett.. hva er galt med Koss PortaPro? jeg ELSKER dem, jeg har aldri hørt noe bedre lyd fra et headsett!

9460743[/snapback]

hvis du er seriøs så går jeg og henger meg o.o seriøst

dt770 er gode, men: du linker til en forsterker, ikke en hodetelefonforsterker :p vet ikk e outputen til zmp, men kan få problemer med å drive 80 ohm riktig

Lenke til kommentar
kjøp heller 4 nye Koss PortaPro headsett.. hva er galt med Koss PortaPro? jeg ELSKER dem, jeg har aldri hørt noe bedre lyd fra et headsett!

9460743[/snapback]

dt770 er gode, men: du linker til en forsterker, ikke en hodetelefonforsterker :p vet ikk e outputen til zmp, men kan få problemer med å drive 80 ohm riktig

9461049[/snapback]

synes ikke du at Koss PortaPro er bra?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341

9460743[/snapback]

9461049[/snapback]

synes ikke du at Koss PortaPro er bra?

9461062[/snapback]

nei, overhodet ikke. koss burde få dagbøter for at de har fått folk til å gå med den driten

Går ikke det greit da, med vanlig forsterker?

9461065[/snapback]

vel er en grunn til at det finnes hodetelefonforsterkere ;) me n80 ohm er ikke så mye da, såden klarer nok det, men ikke 250ohm iallefall. og ZMP er jeg ikke helt sikker på om takler 80 ohm... Den har 7mW per kanal, det er veldig lite.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341
bare rart at jeg ser ALLE med headsett går med Koss portaPro da?

9463097[/snapback]

Ja når alle gjør det så må det jo være bra, for overtallet er alltid best. Mvh T2%C

Men er det verdt det da? Å kjøpe de for mp3en og en vanlig forsterker? :hmm:

32 ohm versjonen da? Vil den fungere på mp3en eller forsterkeren?

9465193[/snapback]

Ja de er jo verdt det, sef, bare vet ikke helt om du burde ta 32 eller 80 ohm :)

Lenke til kommentar
Det følger også med en praktisk veske som den kan ligge i, særlig fordet 770en ikke er sammenleggbare.

9495361[/snapback]

Her må jeg nok umiddelbart få arrestere :p

Det er kun DT-770M og Hifi varianten som leveres med bæreveske, og ettersom den har et mye høyere press mot hodet, har den ikke like kraftig bassgjengivelse som den "vanlige" DT-770.

770M er konstruert for å spille HØYT, og låter egentlig ganske kjedelig på lavt nivå.. Til gjengjeld takler den høyere lydtrykk.

Mao ikke så egnet til bærbart utstyr..

Mvh Ketil.

Endret av ketilmorstøl
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...