superN Skrevet 9. september 2007 Del Skrevet 9. september 2007 Hei dere, trenger litt hjelp her nå. Har et spørsmål som kan bli litt vanskelig å formulere, men jeg prøver. Jeg har nettopp flyttet inn i en ny leilighet, dette er en kjellerleilighet hvor jeg deler nettet med de som jeg leier av. Internettet er inkludert i leien, og nå har det oppstått noen problemer jeg er nødt til å finne ut av. Internetten ser ut til å "dette" ned i et par sekunder, gjerne 4 - 5 ganger over en kort tid, for så å fungere normalt igjen. Veldig problematisk når jeg spiller online spill selvklart, hvorpå hele spillet henger i et par sekunder, funger rundt 30 sekunder, og faller ned igjen et par sekunder, dette gjentas som regel 4 - 5 ganger, føre nettet fungerer igjen en god stund føre dette gjentar seg. Dette gjelder også ved surfing, til og med nettpoker byr på problemer med denne internetten. Oppkoblingen er en TP som fra de jeg leier av og ned i leiligheten min, den er koblet direkte inn i min trådløse ruter. Problemet vedvarer uansett om jeg bruker direkte kobling med tp inn i pc, eller om jeg kobler til via trådløst. Problemet er også alle de fire forskjellige pcene mine, så vi kan utelukke det problemet. Men nå kommer hovedpoenget mitt, jeg trenger nemlig et program som kan overvåke internett koblingen 24 timer i døgnet, og helst loggføre dette. Slik at jeg kan bevise overfor leieren min at dette er et reelt problem (han nekter nemlig for at det kan stemme). Jeg har ikke noe behov for å se hva som går ut og inn av trafikk eller slikt. Det jeg trenger er altså et program som enkelt og greit viser at på dette tidspunkt mistet jeg internett osv. Vennligst hjelp! Lenke til kommentar
b-real Skrevet 9. september 2007 Del Skrevet 9. september 2007 Prøvd å koble deg til routeren som husverten din har å se på loggen (hvis det er en logg-funksjon) på routeren og se om du blir noe kloker? Lenke til kommentar
superN Skrevet 9. september 2007 Forfatter Del Skrevet 9. september 2007 Prøvd å koble deg til routeren som husverten din har å se på loggen (hvis det er en logg-funksjon) på routeren og se om du blir noe kloker? 9460305[/snapback] Nei, jeg har ikke det. Men jeg kunne jo alltids forsøkt om jeg visste hvordan jeg gjorde det da? Lenke til kommentar
b-real Skrevet 9. september 2007 Del Skrevet 9. september 2007 Det du gjør da er å finne gatewayen som du får internet ifra (som oftest er det 192.168.0.1 eller noe tilsvarende adresse) og så må du nesten ha et passord til routeren, noe som jeg vil gå utifra at husverten har satt allerede for å logge deg på routeren. Så du blir mest sannsynligvis til å prate med husverten din om du kan få tilgang på routeren så du kan få sjekket loggen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå