Gå til innhold

Billigere Backup enn harddisker?

radivx

Anbefalte innlegg

Hei,

Finnes det noen billig måte å ta regelmessig backup av harddisker på?

Når 1 TB skal backes up så sier det seg kanskje selv at DVD er en urimelig metode. Finnes det noen tapestasjoner ol. ment til privat bruk som faktisk er rimeligere enn å kjøpe seg 500GB harddisker?

edit: Er på jakt etter alle former. Online-abbonement er forsåvidt også en løsning bare det er billig nok (og stort nok).

Endret av radivx
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det må jo være billigere enn å kjøpe harddisker. 1TB +/- koster rundt 1000kr

Et backupsystem bør være ok pris i innkjøp og disker ol. må være billig nok til å spare inn innkjøpet over tid. Samt være vanlig nok til at man kan kjøpe ny skriver/leser ol. om den ryker om noen år.

Er jo stygt redd for at HDDer er det eneste som duger, men jeg må si at jeg er litt skeptiske ettersom HDDer inneholder både mekanikk og elektronikk som kan feile.

Lenke til kommentar
Hei,

Finnes det noen billig måte å ta regelmessig backup av harddisker på?

Når 1 TB skal backes up så sier det seg kanskje selv at DVD er en urimelig metode. Finnes det noen tapestasjoner ol. ment til privat bruk som faktisk er rimeligere enn å kjøpe seg 500GB harddisker?

edit: Er på jakt etter alle former. Online-abbonement er forsåvidt også en løsning bare det er billig nok (og stort nok).

9460224[/snapback]

Online backup tar jo eeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeevig lang tid om man ikkje har 100 Mbit upload da. Kommer selvfølgelig ann på hvor mange gigabyte det er snakk om da :thumbup:

Noe annet enn harddisker synes jeg er bare vas og tull. Harddisker er billig, og det går fort og overføre filer. Hva mere trenger man?

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

Online backup er uaktuellt. Har sjekket priser. Og kommer vel frem til at 1TB permanent lagring online koster ca. 20000kr... Det er litt vel i overkant av hva jeg gidder betale...

Edit: Kanskje Rapidshare er tingen :p Koster 500kr året. Står ingen ting om max upload. Eneste er jo at jeg må kryptere filene og sånn. Men jeg skal ikke backupe noe som er så viktig at det er skandale om noe stikker av med det.

Endret av radivx
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...