:Francis: Skrevet 9. september 2007 Del Skrevet 9. september 2007 Lillebroren til kjæresten min har akkurat konfirmert seg og skal kjøpe seg kamera for noen av pengene. Han driver aktivt med svømming og ønsker å kunne ta bilder i vannet. Han har sett seg ut en modell fra olympus som skal være vanntett ned til 10m. Synes dere dette er et godt valg eller vil dere heller anbefale feks et kamera i Canon sin ixus serie sammen med et undervannshus? Takker på forhånd for hjelp Francis Lenke til kommentar
:Francis: Skrevet 10. september 2007 Forfatter Del Skrevet 10. september 2007 Er det ingen som har noen gode råd? Francis Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 10. september 2007 Del Skrevet 10. september 2007 Er det ingen som har noen gode råd? Francis 9463682[/snapback] Det er litt tidlig på dagen å forvente at noen har fått med seg tråden din. Slr-forumet har nok mer action døgnet rundt, men det er ikke så mange kyndige som vandrer her. Jeg er ikke kyndig når det gjelder temaet. Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 14. september 2007 Del Skrevet 14. september 2007 Olympus Mju-770 er vel eneste alternativet hvis man vil ha det med seg til ca. 10 meter uten å måtte ha et uv-hus i tillegg. Bildekvaliteten ligger noe etter flere av konkurrentene, men er nok bra til normalt familiebruk. Pentax W-serien er også vanntett, men på langt nær like langt ned som Olympusen. Tror det er halvannen (eller var det tre?) meter. Bildekvaliteten her er rangert litt høyere enn Olympus'en. Vil man ba bedre kvalitet, til en relativt grei pris, vil jeg anbefale et Canon Ixus. Man får uv-hus til de fleste Ixus-modellene. Men det blir stort sett dyrere om man må ha kamera+uv hus, enn et kamera som tåler en viss dybde. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå