Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

*tapt* Sapphire X1950PRO blir ikke funnet i Vista

Anbefalte innlegg

jeg reformaterte maskina i dag til windows vista ultimate, hadde enkelte problemer med skjermkortet i xp regnet med at det var pga jeg byttet ut fra mitt gamle X800XT PE kort til det nye X1950PRO kortet uten å reformatere, og derfor ville directx krølle.

jaja, over til saken, installerte vista nå, og vista nekter å finne skjermkortet i det hele tatt selv om jeg vet det blir i hvertfall funnet i windows xp.

specs:

AMD Opteron 185

Sapphire Radeon X1950PRO AGP

2x 1gb Corsair DDR ram

1x raptor 37gb

1x seagate 200gb

1x nec dvd brenner

svar mottas med takk, jeg klør meg godt i hodet her, tror kansje det er PSU problem, men da er det rart at jeg får det til å funke i winxp, har lite lyst til å gå tilbake til XP :)

på forhånd takk

Endret av flabbert
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

burde kansje sagt det i orginalposten, men ja så klart har prøvd å legge inn alle catalystene fra 7.3 og oppover til 7.9 beta, det virker rett og slett som skjermkortet ikke er der, jeg ga opp nettop og reverta til windows xp, så får vi straks se om det er no mer krøll

ja har MSI Nforce 3 NEO2-Ultra hovedkort

kortet funker som en drøm i winxp, så da er det no krøll med vista..

Endret av flabbert
Lenke til kommentar

etter å ha gjort litt mer research etter å ha bli satt på sporet av lucky666, så har jeg funnet ut at det er en bug med nforce3, dualcore amd cpu'er og ATI skjermkort, noe som ikke kommer til å bli rettet opp av nvidia, siden nforce3 er "discontinued". derfor så er eneste løsning å få tak i ett hovedkort med VIA chipset hvis man ønsker å bruke dualcore sammen med ATI skjermkort på s939 i vista

ett annet alternativ er å disable en av kjernene i prossessoren, men da mister man så klart mye ytelse og er ikke å anbefale

Endret av flabbert
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...