Sakera Skrevet 9. september 2007 Del Skrevet 9. september 2007 Har over lengre tid slitt med at datamaskinen min låser seg ved bruk av Bittorrent. Problemet er tydeligvis relatert til antall forbindelser som bittorrent forsøker å koble opp, for hvis jeg begrenser maks antall forbindelser til under 6 så har jeg ikke opplevd at den har låst seg. Problemet oppstår ikke med en gang jeg starter bittorrent, men alltid i løpet av noen få timer. Jeg prøvde først med en Linksys USB dongle, hvor jeg hadde dette problemet. Byttet dermed til en D-Link dongle, men problemet fortsetter. Har prøvd utallige drivere, men problemet består. Jeg har også prøvd å bytte hovedkort på maskinen, samtidig med full re-installasjon av vista, men hjelper ikke. Noen som har noen ideèr ? Rådløs selv Asus P5B-Plus - 2 gb ram - core 2 duo - Vista ultimate. D-link DWL-G132 USB - 2-3 "prikker" på tilkoblingen mot routeren. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+19283741 Skrevet 9. september 2007 Del Skrevet 9. september 2007 Bittorrent er etter hva jeg har erfart, krevende for både pc og ruter. Tror nok ikke det er noe galt med driverne e.l men fordi du har så mange tilkoblinger oppe å går. Jeg pleier ikke å ha mere enn 2, fordi utorrent setter dette automatisk i forhold til hvor bra nett forbindelse jeg har. Har du en bra ruter vil den sikkert takle flere connections i torrent programmene. Lenke til kommentar
Sakera Skrevet 9. september 2007 Forfatter Del Skrevet 9. september 2007 Det er forskjell på antall tilkoblinger - og antall filer du laster ned, som jeg regner med du mener? Jeg laster ned kun en fil av gangen, med maks 6 tilkoblinger totalt. Vanligvis har jeg pleid å hatt en maks på 150 tilkoblinger, og det har fungert bare fint, med samme ruteren. Bittorrent er en teknologi som er avhengig av mange tilkoblinger for å få hastighet. Men uansett, så skal ikke datamaskinen låse seg. Den fryser helt, ikke blåskjerm eller noe - den fryser :/ Lenke til kommentar
Gjest Slettet+19283741 Skrevet 9. september 2007 Del Skrevet 9. september 2007 Merkelig.. Lenke til kommentar
-SoniX- Skrevet 9. september 2007 Del Skrevet 9. september 2007 Snakker vi ikke om vista her da? hehe.. som alle andre barn, må vista igjennom masse barnesykdommer Lenke til kommentar
9hdoksaet4 Skrevet 9. september 2007 Del Skrevet 9. september 2007 Det må være noen instillinger du bruker i bittorrent-klienten som forårsaker det, det er ikke en "barnesykdom" i Vista. Selv bruker jeg Vista Ultimate med bittorrent og har aldri hatt noen problemer så lenge jeg begrenser antall tilkoblinger. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+19283741 Skrevet 9. september 2007 Del Skrevet 9. september 2007 Det må være noen instillinger du bruker i bittorrent-klienten som forårsaker det, det er ikke en "barnesykdom" i Vista. Selv bruker jeg Vista Ultimate med bittorrent og har aldri hatt noen problemer så lenge jeg begrenser antall tilkoblinger. 9460366[/snapback] Samme her.. Du kan jo alltids prøve å trykke ctr + alt + del (hvis du klarer det) for å sjekke om det er pga lavt minne på pc'en som forårsaker det. Jeg har skrudd av det meste visuelle og har kun internetten oppe å kjører og likevel brukte vista plutselig 1,72 gb minne, og bittorent toppet listen over minnebruk, selv om jeg bare hadde 2 stk nedlastninger og kanskje 20-40 tilkoblinger til brukere til sammen. Lenke til kommentar
Sakera Skrevet 9. september 2007 Forfatter Del Skrevet 9. september 2007 Jeg har prøvd både Azureus og uTorrent, både med default innstillinger, samt mine egne "tunede" innstillinger. På min bærbare, som også kjører Vista ultimate, så har jeg ikke dette problemet Lenke til kommentar
Sakera Skrevet 9. september 2007 Forfatter Del Skrevet 9. september 2007 Jeg har skjekket minnet når den har låst seg, og har fremdeles over 900 mb ledig i det den låser seg... Lenke til kommentar
Gjest Slettet+19283741 Skrevet 9. september 2007 Del Skrevet 9. september 2007 Har du prøvd med flere forskjellige typer klienter? Lenke til kommentar
Sakera Skrevet 9. september 2007 Forfatter Del Skrevet 9. september 2007 Har du prøvd med flere forskjellige typer klienter? 9460610[/snapback] Jepp, har prøvd både med Azureus og uTorrent :/ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå