Technohead Skrevet 19. januar 2003 Del Skrevet 19. januar 2003 Jeg har en gammel sun maskin med en 8 bits SCSI kontroller (SCSI-II) og en disk på rundt 4 gb. Jeg har tenkt på å kjøpe en ny wide SCSI disk på 18 gb som jeg kobler til kontrolleren via en konverter (50 til 68 pins). Wide SCSI har jo 16 bits bus-bredde så jeg lurer da på om SCSI disker som selges i dag har en jumper innstilling for å sette disken i "8 bits" mode.....??? En løsning er jo å kjøpe en ny SCSI-III kontroller, men det tror jeg blir svindyrt hvis jeg skal kjøpe fra sun......:/ Lenke til kommentar
CrZy_T Skrevet 19. januar 2003 Del Skrevet 19. januar 2003 Den nye disken vil jo gå på scsi-2 (10MB/s eller.no) da. Kjøp ny kontroller hvis du skal ha ny disk Lenke til kommentar
kgeel Skrevet 19. januar 2003 Del Skrevet 19. januar 2003 Tekram har to veldig bra og billige kontrollere i Tekram DC-390U2W og DC-390U2D (forskjellen ligger i at D modellen har to LVD kanaler). Med den siste kan du kjøre i SCSI raid (win 2k og XP) og har en teoretisk hastighet på 320MB/s (to kanaler på 160MB/s Lenke til kommentar
Hondaen Skrevet 19. januar 2003 Del Skrevet 19. januar 2003 Kan du utdype det med raid ? Alle dynamiske disker kan jo kjøres i software raid i xp og win2k.. Men støtter det tekram kortet hardware raid ? Fant ikke noe om hw raid, på flaggskipet Tekram DC-390U4W. Lenke til kommentar
kgeel Skrevet 19. januar 2003 Del Skrevet 19. januar 2003 Ja du har rett i at alle dynamiske disker kan kjøre i SW raid, men det jeg mente var at det kortet kan kjøre med begge kanaler i 160MB/s i software raid. Da får du en teoretisk hastighet på 320MB/s. Lenke til kommentar
CrZy_T Skrevet 19. januar 2003 Del Skrevet 19. januar 2003 Ingen andre som leser at han har en SUN-maskin? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå