Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Nye felger og dekk til BMW 316i E36

Hewitt

Anbefalte innlegg

Trenger noen nye felger og nye vinterdekk til min BMW 316i E36. Siden dette er min første bil og første gang jeg trenger nye dekk/felger, så er jeg rimelig grønn på området. Ønsker 17" eller 18" Alufelger (i motsetning til skrapet som står på nå), er ikke så veldig kresen, men de skal se litt tøffe ut.

- Passer alle dekk og felger, eller er det spesielle ting jeg må se etter? Vil jo gjerne at de passer inn i hjulbuene og lignende.

- Kan man ha forskjellig differanse på dekkene bak og foran? I det tilfellet jeg har sett på er det snakk om en forskjell på 0,25%.

- Hvis jeg kjøper felger og dekk for seg selv, hvordan vil det bli når dekkene skal på felgene? Må det gjøres hos en forhandler, eller kan man gjøre det selv?

- Noe jeg må vite eller passe på?

Tenker helst på å kjøpe brukt i og med at nytt er rådyrt for både felger og dekk.

Takknemlig for alle svar. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Originale M3-felger. :)

Felger har forskjellig senterhull, boltsirkel, bredde, diameter og innpress.

Man skal ha lik dekkdimensjon foran og bak dersom man ikke har annet bemerket i vognkortet (eller ha godkjenning).

Å legge på dekk uten å ha gjort det før eller uten riktig utstyr er vel ikke å anbefale. Det koster rundt 4-800 kroner for jobben inkl balansering.

Lenke til kommentar

Takk for svar. :)

Har sett litt på for eksempel disse. De vil vel passe på en 3-Serie E36? Håper da også at dekkene kommer levert ferdig montert og avbalansert, men det er selvfølgelig noe jeg kan spør selger om hvis det skulle bli aktuelt å kjøpe. Håper hvert fall å slippe den jobben selv. :)

Lenke til kommentar

Hjulene er helt sikkert ferdig montert når du får de.

Hvis du lurer på om felgene passer på bilen din, ta kontakt med den aktuelle forhandleren. De vil kunne gi deg et 100% svar på at akkurat de felgene passer til akkurat din bil. Det er gjerne forskjellige innpress ute og går på forskjellige bilmodeller.

Så hent vognkortet ditt og ta en telefon :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...