Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

nok en tragedie

pizzafordi

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vell.. Det pleier å være flere varselskilt som er satt opp under vegarbeid. At personen ikke så et av disse skiltene, eller ikke viste om vegarbeidet fra før har jeg vannskelig for å tro.

Når en person med normal dømmekraft ser et slik varselskilt, vil de senke farten litt og kjøre mer forsiktig. Dette særlig om sikten av en eller annen grunn er redusert. De durer ikke avgårde i 60, og håper det er klar bane rundt neste sving.

Lenke til kommentar

det er egentlig en veldig fin vei i 60 sone, nokså avstengt på begge sider, så her er det klart for å gasse i litt. Når det gjelder vei arbeid så er det ofte tenkt et lite innhugg i veien, dette tar hele veien. En bedømmer kansje dette som et hinder som lett kan manøvreres ved å kjøre i motgående kjørefelt, noe som ikke er mulig akkurat her, da arbeidet tar for godt plass. Jeg har ikke vært der i ettertid og sett det ann. Jeg forstår det sånn at det bør være et blinkende lys der døgnet rundt. Det er en liksom her kan ingenting gå galt, denne veien er det bare køkjøring for det meste.

Lenke til kommentar

Jeg bor på Gausel og selv om jeg ikke var ute og kjørte på daværende tidspunkt så har jeg en mistanke om at føreren hadde alt for stor hastighet. Denne omkjøringen er stor og det har lenge vært redusert fart på denne veien nettopp grunnet mye arbeid. Dersom man ikke ser skiltene som viser 40 så kan man nok få problemer, men det er etter det jeg husker maks 60 der, og selv da så skal man se meget dårlig for ikke å legge merke til ombygningen.

Når det er sagt så har jeg all sympati med familien samt venner og kjente. Selv om man ikke får med seg et skilt så bør man ikke straffes med døden. Jeg håper man endelig får skjerpet opp på slike byggeplasser og setter opp skikkelig med lys! Jeg har nettopp kommet hjem fra MC tur og det er ikke alltid like lett på ukjente veier og med dårlig føre. Da gjelder det å ta det helt med ro og legge inn litt sikkerhetsmargin.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...