probin Skrevet 9. september 2007 Del Skrevet 9. september 2007 (endret) Kan godt hende jeg er helt ute å kjører:P.. men noe jeg lurer på.... quad core består av 4 kjerner. er det 2,4 ghz per kjerne?... om det er så. så er det spill som bare støtter 1 kjerne.. og vis en kjerne består av 2,4 ghz.. fungerer den prosessoren dårligere en vanlig intel 2,6 prosessor da? jeg suger i å forklare ting, så håper du/dere skjønner.... takk <3<3 Endret 12. september 2007 av probin Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 9. september 2007 Del Skrevet 9. september 2007 Kommer ann på hva du mener med en vanlig intel 2,6 prossesor, vis du snakker om Pentium 4 så er quad'en best. Dette fordi de nye Core2 prossesoren er mer effektiv. Lenke til kommentar
probin Skrevet 9. september 2007 Forfatter Del Skrevet 9. september 2007 AH.. ja.. mener pentium 4:P.. okok.. fint. ble litt redd søh:P Lenke til kommentar
Babelfisken Skrevet 9. september 2007 Del Skrevet 9. september 2007 AH.. ja.. mener pentium 4:P.. okok.. fint. ble litt redd søh:P 9459900[/snapback] Men en Core Solo (dersom den bruker samme kjerne som Quad'en) ville muligens vært marginalt raskere på et enkeltkjerne spill. Det spør på hvor mye som går i bakgrunnen og hvor mye av dette som avlastes av de andre kjernene. Lenke til kommentar
probin Skrevet 10. september 2007 Forfatter Del Skrevet 10. september 2007 okokok..vil uansett ikke være noe problem trur jeg .. takker for all svar! .. <3<3 Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 11. september 2007 Del Skrevet 11. september 2007 De nye Celeronene (4x0-serien) er basert på Core 2, og de går ganske langt forbi Pentium 4 i ytelse. Har en Celeron 440 - 2 GHz-maskin stående som jeg klokket til 3 GHz og den slo den gamle Pentium 4 - 2.8 @ 3.5 GHz som jeg brukte som hovedmaskin tidligere i år med ganske god margin. Pentium 4-arkitekturen (Netburst som den også kalles) er ganske ineffektiv. Lenke til kommentar
probin Skrevet 12. september 2007 Forfatter Del Skrevet 12. september 2007 AH.. godt å høre... nå kan jeg ta ut min P4 2,6 prosessor og le av den opp i tryne!.. WOHO Lenke til kommentar
Dragavon Skrevet 12. september 2007 Del Skrevet 12. september 2007 AH.. godt å høre... nå kan jeg ta ut min P4 2,6 prosessor og le av den opp i tryne!.. WOHO 9477386[/snapback] Tolker deg dit hen at du planlegger en oppgradering til Core 2? Dersom hovedkortet ditt er over 1,5 år gammelt, så er det 99,9% sikkert at du ikkje kan bruke Core 2 duo/Quad på det. Sjekk det før du eventuelt bestiller ny prosessor Lenke til kommentar
probin Skrevet 12. september 2007 Forfatter Del Skrevet 12. september 2007 hehe:P.. skal kjøpe en quad... jeg har ikke tenkt å bruke mitt gamle... jeg har kjøpt meg en splitter ny pc .. btw.. så er hovedkortet på min gamle pc eldre enn 2 år uansett:P Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå