MoDzoNa Skrevet 7. januar 2008 Del Skrevet 7. januar 2008 (endret) 150 det var ille i frakt. Da skjønner jeg godt at du dropper det. Har selv nettopp sendt epost til microplex der jeg spørr om de har mulighet for å sende 3stykk albuer (3/8) til meg i brev. Skal si fra om de kan det:) Gidder liksom ikke å betale 200% av prisen til varene jeg skal ha i frakt. Noen som vet ca temps på 8800GT med den fullcover blokken som de selger på microplex? Eventuelt andre blokker full eller ikke fullcover? EDIT: Fikk svar fra Microplex i dag. De kan ikke sende bestillinger som brev.. F**N! Endret 1. april 2008 av Jarmo Lenke til kommentar
Carl Sagan Skrevet 12. mars 2008 Del Skrevet 12. mars 2008 Ved grei vannkjøling blir ikke skjermkortet varmt.. Selv mitt X1950xtx ble aldri over 40*C load ved ca 20-23*c romtemp. Og det var med "bare" en radiator. Lenke til kommentar
MoDzoNa Skrevet 12. mars 2008 Del Skrevet 12. mars 2008 Hei. Noen som har noen anbefalinger på UV tilsetting til vannkjøling. Skal ha grønn glow. Har sett litt på Feser produkter. Gir de god glow? Lenke til kommentar
Beef Supreme Skrevet 13. mars 2008 Del Skrevet 13. mars 2008 (endret) Fikk pakka med vannkjøling i posten idag. Sitter på skolen nå, men skal straks hjem så kan ta bilder av det da. Har kjøpt Feser One med rød UV. Har ikke noe UV-lys atm, men kan hvertfall ta bilder av hvordan det ser ut i vanlig lys. Edit: Har nå henta pakka på posten, og fått slangeklemmer fra EFLA. Kan ikke montere settet enda, for trenger noen rørbiter som må bestilles fra et annet sted. Må i tillegg modde kabinettet for å få plass til noe som helst. Legger opp de få bildene jeg har tatt, så får resten komme seinere. @MoDzoNa: Rødfargen fra Feser er helt knall, så tror ikke det er noe dårligere farge på den grønne. Har ikke UV-lys nå, men det er hvertfall veldig fin farge på vannet i vanlig lys. Finishen på vannblokken er ikke så blank som på andre, men utifra flere tester så er det ikke "speilfinish" som er det desidert beste. Undersiden er dønn flat etter hva jeg kan se. Ingen bøyninger i de refleksjonene som er. Er ikke alle tingene, men de fleste delene. Fargen på vannet i tanken. (Måtte teste ) Endret 15. mars 2008 av GLaDOS Lenke til kommentar
MoDzoNa Skrevet 16. mars 2008 Del Skrevet 16. mars 2008 Må si at jeg er imponert. Da blir det Feser på meg! Hvordan virker thermalright blokken? Har selv sett litt på den. Men er litt skepisk siden de ikke lager så alt for mange vannblokker. Lenke til kommentar
Beef Supreme Skrevet 16. mars 2008 Del Skrevet 16. mars 2008 Vannblokka er veldig restriktiv, så om du skal ha highflow burde du ikke kjøpe den. Denne er veldig bra. Hadde tenkt å kjøpe den, men microplex hadde den ikke inne. Har ikke satt opp vannkjølinga mi enda, men av flere reviews har jeg sett av XWB-1 er veldig god, selvom den er restriktiv. Lenke til kommentar
Halvt horn ost skinka piffi varmt Skrevet 16. mars 2008 Del Skrevet 16. mars 2008 Finnes det en Y-splitter som splitter 1/2ID til 2x 1/4ID? Ser for meg noe sånt: Lenke til kommentar
Halvt horn ost skinka piffi varmt Skrevet 19. mars 2008 Del Skrevet 19. mars 2008 Da har jeg bestilt 10 vifter fra Petras, og et middels stort kabinett. Gleder meg til å få vannet inn i kabinettet (Bumper posten over også) Lenke til kommentar
Beef Supreme Skrevet 20. mars 2008 Del Skrevet 20. mars 2008 Tror det skal godt gjøres å få tak i en sånn Y-split. Har selv leita etter det, men har aldri funnet noe. Antar du må nøye deg med en vanlig Y og så sette på overganger etter det igjen. Lenke til kommentar
LockBreaker Skrevet 20. mars 2008 Del Skrevet 20. mars 2008 (endret) Noen som vet hvor jeg kan få tak i nipler av denne typen? Vet at de er til salgs hos Performance PCs, men lurte egentlig på om det var mulig å få kjøpt de på Biltema, i rørlegger forretninger etc. For jeg har nemlig sett noe lignende her en gang. Mvh Endret 20. mars 2008 av LockBreaker Lenke til kommentar
TDZGamer Skrevet 20. mars 2008 Del Skrevet 20. mars 2008 Jeg har en Cooler Master Stacker 830 og vil kjøle systemet i signaturen. Jeg vil ha kjøleblokk på 2 grafikkort, CPU, nord og sør chipene. Det blir 5 blokker! Hoved-hensikten er å kvitte seg med de støyende viftene på grafikkortene og hovedkortet, samt oppnå lavere temperaturer over det hele. Laget et lite skjema. Aner ikke om det vil funke så noen kommentarer fra erfarne folk hadde vært fint [size=1] ^ | Luft ut | --Radiator3-- | | -- [color="#0000FF"]CPU[/color] [color="#0000FF"]Nord[/color] | | | [color="#0000FF"]Sør[/color]----- Reservoir | | | Radiator1 <-- Luft Inn | | --- [color="#0000FF"]grafikkort[/color] -- | --> Radiator2-| |-- Pumpe --- [color="#0000FF"]grafikkort[/color] -- Luft inn [/size] Bilde av system stats i spoiler: Lenke til kommentar
sablabra Skrevet 20. mars 2008 Del Skrevet 20. mars 2008 Noen som vet hvor jeg kan få tak i en slik en? http://www.microplex.no/product.aspx?pid=T...amp;mcat=14s286 Jeg gidder selvsagt ikke betale 100 kr i frakt fra microplex for en, så er det noen butikker som selger tilsvarende? Så vidt jeg vet finnes det en Tess-butikk i Ski, finnes det noe slikt der? Lenke til kommentar
Beef Supreme Skrevet 26. mars 2008 Del Skrevet 26. mars 2008 Fikk ikke satt inn vannkjølinga før idag. Droppa vanntanken og satt inn en custom fillport i en T-kobling istedet, ettersom jeg ikke fant noen god plass til tanken. Jeg ble overraska av hvor god den DDC-1 pumpa var! Selvom jeg har en restriktiv cpu-blokk gikk vannet rundt så det suste. Har i det siste lest enda flere steder at flow er skrytt opp i skyene også. Jeg kjører 3/8"ID all the way og det funker helt topp. Skulle tro det var fint mulig å kjøre vannkjøling på NB og GPU uten problemer med denne pumpa. Utrolig stillegående var den også. Hører bare litt surkling helt i starten når det er litt luft i systemet, ellers er det dønn stille. Skal legge opp noen bilder når jeg får modda ferdig kabinettet. Lenke til kommentar
Halvt horn ost skinka piffi varmt Skrevet 26. mars 2008 Del Skrevet 26. mars 2008 Skjer noe på vannkjølingsfronten hos meg også. Nytt kabinett (går vel under server kategorien), og 10 flotte nye vifter som skal klistres rundt radiatorene mine. Satser på å få alt opp innen helgen. Temperaturer GLaDOS? Lenke til kommentar
Beef Supreme Skrevet 26. mars 2008 Del Skrevet 26. mars 2008 (endret) Temperaturer er ikke noe jeg higer etter nå. Sitter bare med en bedriten AMD 3000+ så er ikke så mye å kjøle etter egentlig. Grunnen til at jeg kjøpte var fordi jeg skal kjøpe ny pc i sommerferien også er jeg ikke glad i støy. Da kjøper jeg også vannblokker til alt som er å få blokker til omtrent Men temp nå er uforandret fra den forrige luftkjøleren jeg hadde. Ligger på 38-45 grader idle-load. Skal kjøpe noe som tilsvarer dette omtrent: Handlevogn EDIT: Fant en UV-katode på loftet nå ista. Vannet blir knall oransje under UV Ikke helt hva jeg hadde tenkt meg, men regna litt med det. ble fint uansett da Endret 29. mars 2008 av GLaDOS Lenke til kommentar
Halvt horn ost skinka piffi varmt Skrevet 28. mars 2008 Del Skrevet 28. mars 2008 Noen som har noen erfaringer med Quad Nozzle til D-tek FuZion? Sitter men et nozzle kit nå og lurer på om jeg skal sette en inn i blokken. Lenke til kommentar
MoDzoNa Skrevet 28. mars 2008 Del Skrevet 28. mars 2008 Noen som har noen erfaringer med Quad Nozzle til D-tek FuZion? Sitter men et nozzle kit nå og lurer på om jeg skal sette en inn i blokken. Link til xtremesystems.org Virker som det hjelper et par grader. Lenke til kommentar
The Ghost Skrevet 31. mars 2008 Del Skrevet 31. mars 2008 Stjeler tråden litt jeg Starter med å advare alle mot å kjøpe/bruke neoprene slanger da de knekker veldig lett, knekker seg selv om man holde den på skrått oppover Men over til mitt lille dilemma her: Har nå Antec P190 og har jeg en vifte i sidedøren som graver seg minst 3-3.5cm innover i kabinettet så å bruke 1/2 blir ganske trangt og vansklig, må evnt ha mange 90o nipler ... Så jeg vurderer å gå over til 3/8 eller 1/4, Tharshan og en del andre har 3/8, Hifiking og 90% av Tyskland har 1/4, hva tror dere ? Skal jeg gå for 3/8 eller 1/4? systemet får jo vann og det holder seg kjølig, 3/8 er jo en del mindre enn 1/2 som gjør det til en drøm å legge slangene, 1/4 må vel være selvest paradis ? Hva mener dere ? Kommer til å kjøre 2stk 1200l/t pumper i systemet om det har noe å si ... Lenke til kommentar
Carl Sagan Skrevet 31. mars 2008 Del Skrevet 31. mars 2008 The Ghost: 3/8", uten tvil. 1/4" er jo bare sugerøret Lenke til kommentar
The Ghost Skrevet 31. mars 2008 Del Skrevet 31. mars 2008 1/4" er jo bare sugerøret Vet, men er jo en drøm å plassere dem rundt da Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå