MoDzoNa Skrevet 31. mars 2008 Del Skrevet 31. mars 2008 (endret) 1/4" blir alt for smått å ser dårlig ut. Det blir for pinglete. Gå for 3/8 og press dem over 1/2 nippler. Da får du et sikkert system pluss at det vises. Hvis ikke kan du jo kjøre 7/16" slange som er noe mindre enn 1/2". Men letter å presse over 1/2" enn 3/8". EDIT: Ved bruk av neopren slange så tror jeg det har veldig med valg av merke og dermed med kvalitet. Men siden det er en veldig lite brukt slange så tror jeg ikke at den har de beste egenskapene. Endret 31. mars 2008 av MoDzoNa Lenke til kommentar
The Ghost Skrevet 31. mars 2008 Del Skrevet 31. mars 2008 Var av merke Tygon og 7/16 har jeg alt prøvd Men å få 3/8 over 1/2, forget it sleit jo med 7/16 over 1/2 nipler ... Tenkte også på den øverste slangen på bilde og da blir det enda verre Lenke til kommentar
LockBreaker Skrevet 31. mars 2008 Del Skrevet 31. mars 2008 (endret) Den øverste der så ut som en lite bøybar slangeløsning. Den ligner på noe fra hageverdenen min. :!: Men pen var den, dersom den er gjennomsiktig da, vel og merke. Endret 31. mars 2008 av LockBreaker Lenke til kommentar
The Ghost Skrevet 31. mars 2008 Del Skrevet 31. mars 2008 En fin anti-knekk slange Men tenkte å teste den ut på butiken først Lenke til kommentar
LockBreaker Skrevet 31. mars 2008 Del Skrevet 31. mars 2008 Kanskje lurt. De var i alle fall dekorative. Er det en form for plastik inne i slangene som gjør at de ikke knekker så lett? Tenker da på de trådene inne i slangen. Lenke til kommentar
MoDzoNa Skrevet 31. mars 2008 Del Skrevet 31. mars 2008 (endret) Hmm... Rart. Får 3/8" over 1/2" med litt slit. Varm slangen opp i glo varmt vann. Så er det bare å presse på. Det letteste er å stå atmed en vask så har du varmt vann hele tiden. Hvis du ser på CPU kjølern min så er det 3/8" slange over 1/2" nipler. Når det ikke går med litt makt. Ja da e det bare å bruk meir makt! EDIT: Det er jo ikke noe mer enn en Armert slange. Har en sånn både og erfaring med de. Joda det skal en del til før de får brekk. Men det er ikke mye mer enn en vanlig slange. Og når den først har brekt så er det umulig å kunne bruke den. Armeringen er bare dær for at den skal kunne tåle mer juling. Endret 31. mars 2008 av MoDzoNa Lenke til kommentar
The Ghost Skrevet 31. mars 2008 Del Skrevet 31. mars 2008 Akkurat den slangen hadde jeg og i 7/16 og den er ganske myk, men var et H***** å få på MCP655'n min ... Men et 3/8 <---> 1/2 adapter gjør jobben grei Lenke til kommentar
MoDzoNa Skrevet 31. mars 2008 Del Skrevet 31. mars 2008 Det var nok fordi at MCP655 har noen drit nippler. Det er ikke smale i tuppen og går utover. Da skjønner jeg at du har hat det vanskelig. Min erfaring med 3/8" nippler er at de godt kunne blit 1mm eller 2mm breier slik at det var litt mer slit å få på slangen men da at man samtidig var sikker på at det holdt. De niplene jeg har i dag som fulgte med MIST settet mitt ramler slangen av bare jeg ser på de. Lenke til kommentar
LockBreaker Skrevet 31. mars 2008 Del Skrevet 31. mars 2008 MCP655'en er jo forsåvidt ganske seig selv den da. Det er på en måte litt ru plast på den. Men burde gå når du varmer opp slangene, slik som MoDzoNa sier. Når det varmes opp så blir det som regel mer medgjørlig. Lenke til kommentar
The Ghost Skrevet 31. mars 2008 Del Skrevet 31. mars 2008 (endret) Jepp kokene vann på "myke" 7/16 hjalp ikke så alt for mye :O Endret 31. mars 2008 av The Ghost Lenke til kommentar
LockBreaker Skrevet 31. mars 2008 Del Skrevet 31. mars 2008 Funker i alle fall fint med de slangene jeg har. Men jeg har stive, Mastercleer slanger. Og de var veldig mye mer medgjørlig etter at jeg dyppet tuppen i kokende vann (ca 60-70 grader). Men de var stive da.... Lenke til kommentar
MoDzoNa Skrevet 31. mars 2008 Del Skrevet 31. mars 2008 Selv så skal jeg lage nytt oppsett i maskinen med blant annet ny radiator og ek-supreme(CPU) og EK-FC88 GT(GPU) Og da skal jeg bestille like mye av 3/8", 7/16" og 1/2" tygon r3400. Pga at jeg er ikke helt sikker på om at jeg forsatt vil ha 3/8" siden den er litt plagsom å få over 1/2" Slik at der står valget mellom 7/16" og 3/8". Og 1/2" bestiller jeg fordi at jeg lurer litt på hvordan systemet blir med den. Men hvis den er slik jeg er plaget med 3/8" idag, at den ramler av bare jeg ser på den så blir valget en av de over. Men uansett så tror jeg at du enten brude gå for 3/8" Pga at du vil få en forferdelig motstand i systemet hvis du skal ha 1/4". Det er en størrelse som jeg mer eller mindre tror kommer til å bli faset ut. Kanskje hvis du skal kjøre prallel med chipset og mosfet så kan du bruke 1/4". Men ikke i noen andre sammenhenger. Lenke til kommentar
Beef Supreme Skrevet 31. mars 2008 Del Skrevet 31. mars 2008 Bare for å ha sagt det, så er det svært lite lurt å bruke 1/2" nipler med 3/8" slange om det bøyes rett ved niplen. Testa det på mitt eget system, og slangen knekker sammen for ingen ting over en 1/2" nippel. Så pass på at slangen går rett ut og ikke bøyes noen ting ved niplen ellers vil du ødelegge hele poenget med å bruke 1/2" Lenke til kommentar
MoDzoNa Skrevet 20. april 2008 Del Skrevet 20. april 2008 Bare for å ha sagt det, så er det svært lite lurt å bruke 1/2" nipler med 3/8" slange om det bøyes rett ved niplen. Testa det på mitt eget system, og slangen knekker sammen for ingen ting over en 1/2" nippel. Så pass på at slangen går rett ut og ikke bøyes noen ting ved niplen ellers vil du ødelegge hele poenget med å bruke 1/2" Det handler nok også litt om hvilken slange du bruker og hvor tykk veggen er. Om den er 1/8" eller 1/16". Må si at sidewindercomputers har en synsykt god service! Dear MartinThanks for shopping with us again. After sleeving the fans, cutting tubing, inspecting and reinspecting, we've shipped the bulk of your parts out today. We still owe you two parts on this order, 9 feet of AAC00034, and one MCRES Micro, which I will ship express mail out on Wednesday when our stock arrives from Swiftech and Tygon. Since we are a bit late and much more behind than normal, I have shipped this express mail instead of priority mail. I also included some free Sidewinder steel rulers and a couple of special EK G 3/8" Fittings for your thermochill. I did include the adapters and fittings you bought also but I believe that was your intention, so now you can use the barbs direct on that thermochill radiator instead. Attached is the invoice declared for customs. I'll let you know when the micro and other tubing ships out. Thanks for your support and patience with us on this. Gary Stofer Sidewinder Computer Systems email: [email protected] http://www.sidewindercomputers.com Tel - +1 (317) 888-0949 p.s. your nozzle kit is inside the fuzion box Som sagt. Jeg er imponert. Kunne det bare vært slikt hos alle nettbutikker.. Lenke til kommentar
WheelMan Skrevet 20. april 2008 Del Skrevet 20. april 2008 Sidewinder er digge Men, kan jeg få spørre om når du sendte mailen, og når du fikk svar? Det tar dager hos meg Lenke til kommentar
The Ghost Skrevet 20. april 2008 Del Skrevet 20. april 2008 haha adrian Det var natt fredag jeg snakka med ham og da fikk jeg svar ca. 3min seinere Kommer snart med oppdatering da blir det noe sånt: -coolermaster elite 340 lakkert svart innvendig -Hwlabs trippel rad -MCW30 -MCW60 -MCP655 -Fill port -P5E-VM -8600GT Lenke til kommentar
MoDzoNa Skrevet 20. april 2008 Del Skrevet 20. april 2008 har vell hatt et par eposter mellom meg og han hver dag i en uke nå. Men før jeg fikk dialogen i gang tok det vell et par dager før jeg fikk svar. Lenke til kommentar
Reeve Skrevet 29. mars 2009 Del Skrevet 29. mars 2009 Hei og hopp! Jeg tenkte at det var passelig å prøve å få noe aktivitet i denne tråden igjen, samtidig som jeg skal begynne å leke med PC, hardware og vannkjøling igjen. Jeg har hatt en delvis fallende interresse for overklokking og kjøling, så det siste året har jeg bare brukt PCen som den er. Ingen leking med overklokk eller ny hw eller lignende. I de siste par månedene har jeg hatt forholdsvis store problemer med PCen min. Den har vært veldig ustabil, uansett om den er overklokket eller ikke, og jeg mistenker hovedkortet for å være synderen. Det har også vært noen problemer med vannkjølingen som jeg nå vil ordne opp i. I dag bestemte jeg meg for å bestille nytt hovedkort (valget falt på Asus P5Q Deluxe P45 pga. jeg ville ha P45, og noe som var godt men samtidig ikke kostet allverden), men som sikkert andre her kjenner til, så er det vanskelig å ikke utvide ordren. Kort sagt, jeg bestilte også et GTX 285 og en 1 TB harddisk. Jeg valgte å ikke hoppe over til i7 fordi jeg har allerede en Q6600 som i seg selv klokker ganske bra (på et skikkelig hovedkort, noe nForce 680i ikke er.), og fordi jeg skal i militæret om ca. et års tid, så jeg tenkte det var dumt å kjøre en full oppgradering nå, som varer et lite år, for å så ikke få brukt det på et år, og da er det kanskje på tide med en ny oppgradering. Uansett, det var litt backstory, og nå til grunnen til at jeg postet her. Vannkjølingen min består av en ThermoChill PA120.3, D-Tek FuZion, 2x MCW30 og MCW60 til mitt nåværende skjermkort (8800GTS). Helt siden jeg fikk dette oppsettet, har jeg aldri byttet vann, og jeg brukte bare vanlig destillert vann,uten noe tilsetninger og uten å rense alle komponentene for skitt og lignende inni. Det har ført til at vannet nå har blitt ekkelt og grumsete og slangene (som orginalt var helt klar) er nå en blanding av brun og grå, og vannet holder ca. samme farge. Siden jeg nå skal bytte HK og skjermkort, må jeg jo uansett ta alt fra hverandre, og da tenkte jeg at jeg skulle gjøre det litt bedre. Jeg skal bl.a. rense alle komponentene skikkelig, og om mulig, gjøre slangene fin igjen. Men jeg vet ikke hva som er beste metoden til å rense det, spesielt slangene, så jeg er usikker på om det er mulig å få de fine igjen, eller om jeg bare burde bestille nye slanger. Det koster jo ikke allverdens (men tar dog ekstra tid siden jeg bestiller fra sidewinder). Jeg mener å a hørt noe om eddik, men jeg er ikke sikker. Så her er det bare å komme med tips. Videre lurer jeg på et par ting til. For det første, HKet jeg har valgt har en sammenhengende (heatpipes) kjøleløsning på SB, NB og ene MOSFETen. Jeg har jo blokker til SB og NB, men ikke mosfeten. Jeg har egnetlig ikke lyst å ha vannkjøling her heller. Derfor lurte jeg på om noen kunne finne en grei kjøleløsning til disse, evt. om det er mulig å bare klippe av heatpipen som kobler de sammen. Jeg trenger jo ikke resten uansett. Jeg lurer også på hvordan det er med skjermkortet. Jeg vet ikke helt hvordan GTX285 er, og om det er mulig å bruke MCW60 på den. Jeg må nok uansett ha nye minnekjølere (eller termiske puter/lim til å feste dem på nytt), men jeg vet jo at jeg måtte bestille en ny festebrakett til min blokk for å få den til å passe på mitt 8800GTS. Ja, det var vel det hele. Altså, jeg trenger hjelp til rensemetode av komponentene og spesielt slangene, jeg trenger å få litt info om hvordan jeg kan løse det med kjøling av MOSFETs, og jeg trenger litt info om hvordan jeg kan bruke min MCW60 på det nye skjermkortet. På forhånd, takk. Lenke til kommentar
LapperT Skrevet 8. april 2009 Del Skrevet 8. april 2009 (endret) Hei! Vannpumpa mi røk nylig, og skal kjøpe ny, mitt system baserer seg rundt disse Slangene, og jeg lurte på hvor vanskelig det er og tre disse over denne pumpa. Har fryktelig lyst til å få igang vannkjølinga igjen, jeg får jo helt vondt inni meg når jeg ser stock kjøleren sitte der inne og svive og gå Edit: Skal også si at det var en eheim pumpe som røk, defor mista jeg liksom litt tillit til de, hvis noen her som har erfaring med en eheim pumpe over lengre tid kan fortelle meg at dette var ett engangstilfelle så går jeg for eheim igjen ettersom jeg har en tank som passer til denne pumpa Endret 8. april 2009 av LapperT Lenke til kommentar
Reeve Skrevet 8. april 2009 Del Skrevet 8. april 2009 Du får dem garantert ikke over pumpen. Men du kan få dem over niplene på pumpen. Du kan prøve å varme slangeendene opp litt med en hårføner, varmluftspistol, eller bare varmt vann. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå