uranus Skrevet 9. september 2007 Del Skrevet 9. september 2007 Hei! Ifjor gikk Scandichosting med på å sponse et domene for oss, og nå fikk jeg plutselig mail med inkasso varsel samt. et brev med det samme. For domenet, skal de ha 1000 kroner for et år, hvor det står noe provision of organisation eller noe sånt. Først og fremst, når de sponser, så skal det vel ikke koste noe da? Er ikke hele poenget da at det blir gratis i bytte mot f.eks reklame, som vi hadde på siden en stund men vi fikk aldri noe banner av de så ble tekst lenker en stund. Jeg har prøvd å kontakte dem, men får ikke svar. Jeg har kopier av mailer sendt med han som sa ja til sponsing, men ikke av selve "kan vi få spons" mailen da det ble gjort over online support siden deres. Hva skal jeg gjøre? Jeg vil ikke betale 1000 for noe jeg ikke skulle betale, men jeg vil heller ikke få inkasso på meg. Lenke til kommentar
ReVolvolution Skrevet 10. september 2007 Del Skrevet 10. september 2007 Sponsing betyr nødvendigvis ikke at det er gratis.. Når sånt forekommer, skal det ligge avtale mellom kunde og bedrift, ellers har du veldig lite å rutte med.. Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 10. september 2007 Del Skrevet 10. september 2007 Dersom det ikke foreligger noen avtale, er det vel strengt tatt de som er ille ute? Sist jeg sjekket kunne man ikke ta betalt for en vare dersom man ikke kunne fremlegge bevis for (eller sansynliggjøre) at den var bestilt. Lenke til kommentar
uranus Skrevet 11. september 2007 Forfatter Del Skrevet 11. september 2007 Jeg bestilte det aldri, jeg snakka med en fyr via live support på sida deres, og han ordna alt. Han nevnte aldri noe at det skulle koste noe, og et domene skal vel strengt tatt ikke koste 1031 kroner for et år heller. Jeg framla det hele som "kan dere sponse oss med domene" osv. Jeg har sett på siden deres, og .no domener koster bare 59 kroner i året. Greia her er at de aldri svarer uansett hvor mange mail jeg sender og prøver å ringe. Inkasso selskapet svarer heller ikke :S Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 11. september 2007 Del Skrevet 11. september 2007 Send et rekommandert til begge. I brevet til inkassoselskapet skriver du at saken er omstridt, og derfor aldri skulle gått til inkasso. Du kan godt legge til at du aldri har inngått en avtale om noe annet en gratis domene som sponsing, og aldri har underskrevet noen kontrakt. I brevet til Scandichosting er det vel ganske opplagt hva du skal skrive - Du legger frem saken slik du har gjort her. Om du ikke har hørt noe etter en uke, tar du kontakt med forbrukerrådet. Hva slags inkassoselskap er det de bruker? Et inkassoselskap som ikke svarer på henvendelser høres tvilsomt ut. Lenke til kommentar
uranus Skrevet 11. september 2007 Forfatter Del Skrevet 11. september 2007 (endret) Heter Intrum Justitia. Jeg sender brev imorra til begge adressene til Crystone, og til inkasso folka. Til inkasso folka sier jeg at jeg bestrider inkasso varselen, som du sier egentlig. Jeg har aldri skrevet under noe og aldri blitt fortalt noe om å måtte betale noe, så da kan de ikke kreven det heller såvidt jeg forstår. Endret 11. september 2007 av uranus Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå