Gå til innhold

3G Fra onecall

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har nettop fått nokia n73 music edition.Når jeg fikk den brukte jeg mitt gamle abonement tele2 mobil pluss.Med tele2 gikk det fint å ringe med video(videotelefoni).Men så bytta jeg til one call. Og når jeg prøver å ringe video så får jeg meldingen "sjekk netverkstjenester" eller "Kan ikke foreta videoanrop, støttes ikke av mottaker eller netverk når jeg ringer til en med samme telefon som meg.

Noen som vet hva som er feil eller eventuelt hva jeg skal gjøre? :hmm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei!

Jeg har nettop fått nokia n73 music edition.Når jeg fikk den brukte jeg mitt gamle abonement tele2 mobil pluss.Med tele2 gikk det fint å ringe med video(videotelefoni).Men så bytta jeg til one call. Og når jeg prøver å ringe video så får jeg meldingen "sjekk netverkstjenester" eller "Kan ikke foreta videoanrop, støttes ikke av mottaker eller netverk når jeg ringer til en med samme telefon som meg.

Noen som vet hva som er feil eller eventuelt hva jeg skal gjøre? :hmm:

9459438[/snapback]

Onecall har skiftet "leverandør", og de støtter ikke 3g lengre. De gikk fra netcom til NTS eller no sånt.

Lenke til kommentar

Dette er helt feil. One Call sender fremdeles ut NetCom-simkort, så dette har ingenting å gjøre med overgangen til Network Norway. Feilen hos deg kan skyldes:

* Manglende 3G-dekning hos deg

* Manglende 3G-dekning hos den du prøver å ringe til

* Feil i NetCom sitt nett - abonnementet ditt trenger reaktivering av 3G-tjenesten

-snubbel

Lenke til kommentar

Ifølge One Call starter overføringen av deres kunder til NNs nett først i slutten av september, og vil taes i puljer framover. Alle kundene overføres ikke samtidig. Alle kunder vil da få nye SIM-kort. Man vil kunne oppleve problemer med 3G-dekningen som følge av overføringen, men dette skal være i orden fra nyåret.

Når det gjelder problemer med videotelefoni hos One Call, har jeg selv opplevd dette. Får alltid samme besked om at mobil eller nettverk ikke støtter videotelefoni, selv om begge har 3G-dekning, befinner seg i samme område, og den jeg ringer også har abonnement fra operatør i NetComs nett.

Om feilen ligger hos One Call eller NetCom som netteier er ikke godt å si.

Har vært i kontakt med One Call om dette, og de har igjen forhørt seg med NetCom, som har forsøkt forskjellig, uten at det har løst problemet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...