Gå til innhold

eBay - Trygt sted å handle?

Anbefalte innlegg

Heisann! :)

Etter at min HTC TyTN ble våt og ikke orket å leve mere, har jeg bestemmt meg for å kjøpe en iPhone. Ser at det er mange billige (rundt 300Dollar) iPhone på eBay fra Power sellers. Altså selgere som er til å stole på. Men prisen gjør meg skeptisk. Er faktisk eBay for godt til å være sannt?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du riskikerer alltid å bli bløffet. Men PayPal sin garanti kombinert med å være litt fornuftig å alltid ha kontakt med selger før salget (og aldri by på ikke-paypal auksjoner) så burde det gå bra.

Om varene på eBay er SVÆRT underpriset i forhold til amerikansk butikkpris kommer de stort sett fra Asia et sted og pleier å være merket eks. "For Sale in Thailand Only" og sånn...

Lenke til kommentar

Det viktigste etter min mening,er å sjekke feedback til selger.Pluss hvor lenge han har opptrådt på Ebay.

Jeg byr/kjøper aldri varer av selger med feedback under 99%.Det er også lurt å lese negativ feedback hvis den eksisterer.I mange tilfeller er den negative feedbacken helt på jordet,og skrevet på helt feil grunnlag.

At kjøper kan bruke Paypal er et must.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE

Ebay er trygt så lenge du ikke lar deg lure :) det er ofte enkelt å gjennomskue svindelforsøk. Sørg for at det brukes paypal og at du har god kommunikasjon med selger.

Lenke til kommentar

Er jo ikke noe mer skummelt enn å handle ifra finn eller qxl.

Veldig OfT, så må det være fryktelig nedtur å gå fra TyTn til iPhone. Ihvertfall funksjonsmessig. Testet begge, og selv om TyTn er en del større så er det verdt det. Men, det spørs jo hva slags bruker du er, og hva slags behov du har. Men at du i utgangspunktet hadde en TyTn tyder vel på at du er en litt 'avansert' bruker.

Uansett, bare å kjøpe på.

Lenke til kommentar
Er jo bare å lage en account og høre med folkene hvorfor de selger så billig. Om du ikke får skikkelige svar så er det jo bare til å ikke kjøpe. Husk også at de fleste/alle? telefonene i USA er operatørlåste.

9460354[/snapback]

Om den ikke er aktivert (altså en iPhone som selges i en "sealed" eske, burde gå pent. Så kan man bare ta en liten hack ;)

Er jo ikke noe mer skummelt enn å handle ifra finn eller qxl.

Veldig OfT, så må det være fryktelig nedtur å gå fra TyTn til iPhone. Ihvertfall funksjonsmessig. Testet begge, og selv om TyTn er en del større så er det verdt det. Men, det spørs jo hva slags bruker du er, og hva slags behov du har. Men at du i utgangspunktet hadde en TyTn tyder vel på at du er en litt 'avansert' bruker.

Uansett, bare å kjøpe på.

9460811[/snapback]

fannt ut at jeg ikke er en TyTN. Det jeg brukte TyYN til var bilder og musikk og qwerty tastaturet som jeg elsker. Da kan man Trygt si at iPhone er mer riktig telefon for meg.

Lenke til kommentar
fannt ut at jeg ikke er en TyTN.  Det jeg brukte TyYN til var bilder og musikk og qwerty tastaturet som jeg elsker.  Da kan man Trygt si at iPhone er mer riktig telefon for meg.

9460988[/snapback]

Jepp, da har du valgt feil i utgangspunktet :)

Iphone er nok et bedre valg da, foruten at jeg synes 'tastaturet' der er noe av det dårligste jeg har vært borti. Men det er vel en smaksak.

Men, go for it :)

Lenke til kommentar
tastaturet var dårlig ja.. det stemmer det. . Sluttet til og med å fungere på meg etterhvert. Men elsket å skrive med qwerty tastatur i stedet for standard mobil tastatur. :)    Liker ikke Windows Mobile lenger jeg.  Er for knotete.

9461226[/snapback]

Nå mente jeg forsåvidt 'tastaturet' på iPhone :)

Bruker ikke TyTn selv, men har akkurat nå en S710, og det tastaturet er en drøm i forhold.. Men, er vel en vanesak, har tross alt bare brukt iPhone noen timer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...